NA TESTU

Poseban dizajnom, tehnologijom i pogonom, prizemljen cijenom

Foto: Sandra Mikulčić
Foto: Sandra Mikulčić
Foto: Sandra Mikulčić
Foto: Sandra Mikulčić
Foto: Sandra Mikulčić
Foto: Sandra Mikulčić
Foto: Sandra Mikulčić
Foto: Sandra Mikulčić
Foto: Sandra Mikulčić
Foto: Sandra Mikulčić
Foto: Sandra Mikulčić
Foto: Sandra Mikulčić
Foto: Sandra Mikulčić
27.09.2021.
u 14:07
Potpuno novi model Renault Mégane Conquest odgovara na trend općeg rasta u segmentu SUV-ova. Pogonski mu se sklop temelji na benzincu koji – u suradnji s dva elektromotora – ukupno daje 145 konja
Pogledaj originalni članak

Renaultov novi model koji je u Hrvatsku nedavno stigao u klasi atraktivnih SUV coupe automobila po mnogočemu možemo ubrojiti u posebne automobile. Prije svega, po segmentu kojem pripada jer ne tako davno crossoveri sa stražnjim dijelom oblikovanim poput pačjeg repa bili su rezervirani isključivo za premium marke, nudili su ih tek BMW, Audi i Mercedes. Sramežljivo su ih potom počele istraživati i širem krugu kupaca dostupnije marke, no i to u manjim klasama, više imidža radi. A onda je Renault među modele dimenzijama prikladne i obiteljima uletio s razmetljivim automobilom nazvanim Mégane Conquest. Dodatno, za boju lansiranja na tržište francuski je proizvođač odabrao vatrenu, intenzivno narančastu boju. I nije pogriješio, jer ta boja Conquestu odlično pristaje. Na testnom primjerku u kombinaciji je i R.S. Line paket opreme, što nabrijava sportsku notu. Sve zajedno djeluje jako privlačno, a da u tom stavu nismo usamljeni kazuju i brojni pogledi koji su Mégane Conquest pratili tijekom našeg testiranja.

Zašto Mégane Conquest? Pridošlica ima Méganeovo podvozje, što je pozitivno jer ono se već dokazalo kao kvalitetno. Nadalje, Méganeov je i hibridni pogonski sklop pa je isprobani Mégane Conquest klasičan hibrid. Dakle, pogonski mu se sklop temelji na benzinskom motoru zapremnine 1,6 litara koji – u suradnji s dva elektromotora – ukupno daje 145 konjskih snaga. Mégane Conquest, inače, kombinira nekoliko vrsta motora zahvaljujući najnovijoj tehnologiji potpunog hibrida: isprobani E-Tech hibrid snage 145 KS te 1,3 TCe mikrohibridne 12 V motore u inačicama sa 140 i 160 KS (od listopada 2021.).
Isprobana hibridna jedinica koristi bateriju kapaciteta 1,2 kW, što znači da se u gradskoj vožnji zaista i može koristiti isključivo u električnom modu. No, nije plug-in, ne puni se na vanjskom izvoru struje, već koristi samo svoju, uskladištenu struju. Ne računajte stoga na ozbiljan međugradski doseg samo na struju, ali za dnevne gradske potrebe dovoljno je većini vozača. Uobičajeno za hibride, mjenjač je automatski (ima nekoliko brzina za pogon benzinskim i nekoliko brzina za pogon električnim motorom), radi uglađeno i dobro upravlja raspoloživim konjima. Kreće uvijek na struju, a u radu se izmjenjuju benzinski i elektromotor. Iako nije stvoren za jurnjavu, naš nam je Conquest omogućio i dosta dinamične kilometre, jednako kao i smireno krstarenje autocestom. Iz mirovanja do stotke pojuri za 10,8 sekundi, te postiže maksimalnih 172 km/h. Prosječna potrošnja varira ovisno o tempu vožnje i tipu prometnice. Deklarirana je na 4,9 litara na 100 km, a nama je tijekom testa prosjek bio tek neznatno iznad toga.

Mégane Conquest od tla je značajno odignut – 20 centimetara – što jasno govori o namjeri da privuče SUV-ovima sklone kupce. Samim tim položaj sjedenja je povišen, u automobil se lakše ulazi i iz njega izlazi, preglednost je bolja (u odnosu na klasičan Mégane). Prostora ima i na prednjim i na stražnjim sjedalima, a dominira okomito postavljen centralni dodirni zaslon preko kojeg se upravlja svim važnijim sustavima vozila. U high tech sliku dobro se uklapaju i digitalni instrumenti dijagonale 10,2 inča. Prostran putnički prostor ne utječe na obujam prtljažnika. Bar ne u negativnom smislu, jer Conquestu u prtljažnik stane puno toga. U hibridnoj inačici prima 480 litara. Mégane Conquest mjeri 456,8 cm u duljinu i 157,1 cm u visinu, međuosovinski razmak iznosi mu 272 cm, a na cesti stoji na velikim 18-inčnim kotačima.

Renault Mégane Conquest R.S. Line E-Tech 145 hibrid stoji 226.320 kuna. U osnovnu serijsku opremu ubraja se i automatski DHT mjenjač, aluminijski 18-inčni naplatci, automatski klimatizacijski uređaj, ESP... Uz nekoliko stavki s popisa dodatne opreme (narančasta Valencia boja, presvlake alkantara s crvenim prošivima, tamna unutrašnjost, paket Look, multimedijski sustav Bose 9,3, sustav za pomoć u vožnji i u prometnoj gužvi na autocesti) cijena je testnom primjerku došla do 239.964 kn. S obzirom na ponuđeno, nije pretjerano. Mégane Conquest cjenovno kreće od 183.900 kn. Mégane Conquest četvrti je model u Renaultovoj ponudi (nakon Clija, Captura i novog Méganea) dostupan s novom opremom R.S. Line koja nadahnuće crpi iz Renault Sportova DNK. Narančasta boja Valencia ekskluzivno je dostupna za ovu inačicu, a za snažan kontrast zaslužni su crni i tamni metalni dijelovi koji krase karoseriju, uključujući i aerodinamični prednji spojler po uzoru na formulu 1. Crveni umetci u odbojniku i naplatci Silverstone jedinstveno su obilježje ove inačice. Iznad blatobrana nalaze se oznake R.S. Line, a straga ćete ovu inačicu prepoznati po jedinstvenim dvostrukim kromiranim ispušnim cijevima i tamnijoj zaštiti podvozja.
Putničku kabinu inačice R.S. Line krase ukrasni umetci armaturne ploče i obloga vrata od ugljičnih vlakana, crveni umetci koji se protežu gornjim dijelom armaturne ploče i crni strop. Sportski crveni šavovi ukrašavaju kožnati upravljač, obloge vrata i presvlake sjedala u kombinaciji kože i materijala nalik brušenoj koži, a crvena linija nalazi se i na sigurnosnim pojasevima. Paket upotpunjuju aluminijske papučice, ručica mjenjača e-shifter i oznake R.S. Line.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.