Što je veći broj zračnih jastuka u automobilu, to je veća sigurnost koju on pruža i bolji imidž koji ga prati. Kombinacija sigurnosnog pojasa i zračnog jastuka, poznato je, u većini slučajeva spašava živote. No, ono što spašava živote pa je samim time postalo neophodno, kućni budžet neopreznog vozača razbija u komadiće. Jer, cijene zračnih jastuka kod mnogih su se proizvođača otele kontroli te pojedinačni jastuk stoji i više od 15.000 kuna! Računamo li da su u automobilu dvije osobe, te da u gradskoj nezgodi obično stradaju i branik te prednja svjetla, samo za tih pet dijelova - bez nosača, kopči, eventualnih senzora, lakiranja i radnih sati majstora - vlasnik automobila koji je skrivio nezgodu, a nema kasko osiguranje, mora izdvojiti oko 47.000 kuna. Konkretno, riječ je o Hondi Civic, koja stoji od 146.990 kuna, no ovaj model i ovaj proizvođač u borbi protiv visokih cijena rezervnih dijelova nisu usamljeni.
U klasi gradskih automobila na vrhu ljestvice su Opel Corsa, čiji vozačev zračni jastuk stoji 12.072 kune, a suvozačev 12.013 kuna, te Honda Jazz, s cijenom od 8028 kn za vozačev i 13.596 kn za suvozačev zračni jastuk. Među kompaktima, u vrhu s cijenama suvozačkog zračnog jastuka su i Audi A3, Škoda Octavia i VW Golf (svaki stoji po 8871 kn). Vozačev za Opel Astru stoji, pak, 7832 kn. Sve su to iznosi veći od istaknutog uz zračni jastuk za, primjerice, Audi A1, BMW Serije 1, 3 i 5, Mercedes A, B i C klase, novi VW Passat. Izgledi da se u nabrojane modele više klase ugrađuju manje napredni zračni jastuci, koji bi opravdali cijenu nižu od onih za jastuke u startu povoljnijih modela su - nikakvi. N
iti jedan proizvođač automobila ne proizvodi rezervne dijelove za svoje modele, odnosno svima zračne jastuke dobavljaju (iste) tvrtke koje jastuke za pojedinog proizvođača samo brendiraju. Ne možemo stoga opravdati tolike razlike u cijenama dijelova koji su u osnovi jako slični. Korijen problema ovdje ide u dva smjera. Jedan prvenstveno muči proizvođače poput Honde, koja dijelove dobavlja direktno iz Japana, pa pati zbog snažnog jena. Drugi valja tražiti u nepovoljnim ugovorima koje pojedini proizvođači imaju s dobavljačima konkretnog rezervnog dijela. Kako bilo, visoku cijenu na kraju plaćaju vozači, pa je informiranje o troškovima održavanja vozila korak kojeg svakako preporučamo napraviti, dok je drugi uplaćivanje kasko osiguranja.
Naše je istraživanje obuhvatilo najprodavanije modele marki koje se nude na našem tržištu, a detaljnu usporedbu cijena rezervnih dijelova potražite idući utorak u novom broju Večernjakova magazina AutoStyle.
Deru švabe sa cijenama SVIH dijelova za svoje poluproizvode...