Ferdinand Piëch

Preminuo čovjek koji je pretvorio VW u uspješnog svjetskog diva

Foto: Reuters/PIXSELL
Ferdinand Piëch
Foto: Reuters/PIXSELL
Ferdinand Piëch
Foto: Reuters/PIXSELL
Ferdinand Piëch
Foto: Reuters/PIXSELL
Ferdinand Piëch
Foto: Reuters/PIXSELL
Ferdinand Piëch
Foto: Reuters/PIXSELL
Ferdinand Piëch
Foto: Reuters/PIXSELL
Ferdinand Piëch
27.08.2019.
u 08:14
Piëch je rođen u Beču i unuk je Ferdinanda Porschea, osnivača Porschea i autora VW Bube
Pogledaj originalni članak

Preminuo je Ferdinand Piëch, jedan od najutjecajnijih ljudi u automobilskoj industriji, član obitelji Porsche i bivši čelnik Volkswagena. Piech je preminuo u nedjelju u dobi od 82 godine u Rosenheimu, u Bavarskoj, rekla je njegova supruga, prenosi Guardian.

Uzrok smrti nije odmah bio poznat, a mediji navode kako se Piëch srušio u restoranu pred suprugom, piše Deutsche Welle.

- Moj suprug preminuo je iznenada i neočekivano 25. kolovoza - rekla je Ursula Piëch, dodajući da mu je život bio obilježen strašću prema automobilima i djelatnicima koji su ih proizvodili.

Foto: Reuters/PIXSELL
Ferdinand Piëch
Foto: Reuters/PIXSELL
Ferdinand Piëch
Foto: Reuters/PIXSELL
Ferdinand Piëch
Foto: Reuters/PIXSELL
Ferdinand Piëch
Foto: Reuters/PIXSELL
Ferdinand Piëch
Foto: Reuters/PIXSELL
Ferdinand Piëch
Foto: Reuters/PIXSELL
Ferdinand Piëch

Bio je briljantni inženjer, karijeru je počeo u Porscheu, a 1972. prešao je u Audi, koji je pretvorio u dostojnog rivala premium proizvođačima kao što su Mercedes i BMW. VW je vodio od 1993. do 2002. godine, nakon čega je obnašao dužnost predsjednika nadzornog odbora do 2015., da bi otišao uslijed velikog skandala Dieselgate.

- Uvijek sam se vidio prvenstveno kao osobu od proizvoda te sam se oslanjao na instinkt za tržišnu potražnju. Biznis i politika nikad me nisu odvratili od osnove naše misije: razviti i proizvoditi atraktivne automobile - napisao je Piëch u svojoj autobiografiji.

Za vrijeme njegova devetogodišnjeg vodstva VW je od gubitka od oko 1 milijardu eura došao do profita od 2,6 milijardi te se proširio u carstvo od 12 maraka vozila, uključujući Seat, Škodu, Bentley, Audi, Porsche, Ducati, MAN, Scaniju...

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

Avatar comparator
comparator
09:01 27.08.2019.

Uspjeh je počeo s bubom nastavio s golfom jedinicom i sada se na žalost u Americi guše s dizelašima koji navodno truju okoliš više od paljevine brazilske Amazone. Taj diesel motor je sasvim ok ali navodno nije za grad jer tu ne sagorjevaju sve štetne čestice kojih u benzinskim navodno nema u što čisto sumnjam . Kako će to završiti teško je predvidjeti jer amerikanci brane svoje proizvođače koji na njihovu žalost nemaju takvu kreativnost kao Nijemci i njihova vozila su sličnija ruskim Volgama s velikim gepekom i automatskim mjenjačima što svaka baba zna voziti ali samo po ravnom. Ne postoji ni jedan američki auto koji se može usporediti s njemačkim ili s Volkswagenom .

DU
Deleted user
08:45 27.08.2019.

Da se bilo tko od nas "zaigrao" sa Audijem A2, Phaeton-om ili nedaj bože Veyronom mislim da bi kompaniju povukli u bezdan Marijanske brazde. Nešto ko Ford recimo. Da ne spominjem Lupo, Bubu i ostalo. Zaboravio sam DieselGate, koji njega nije ni okrznuo! Kad bolje razmislim osim pumpanja golfa i passata neznam dali je ipak sve ostalo podložno istrazi koliki je zaista njegov uspjeh.

Avatar hvala_što_pušite
hvala_što_pušite
12:29 27.08.2019.

zna se ko ja autor bube...može to bit nekom krivo ovako il onako, al činjenice su činjenice i povijest je povijest...