Izmjene zakona

Pristojba kod kupnje rabljenih vozila se 1.7 treba uvesti, a još se ne zna koliko će stajati

Foto: Goran Jakuš/PIXSELL
Pristojba kod kupnje rabljenih vozila se 1.7 treba uvesti, a još se ne zna koliko će stajati
13.06.2017.
u 16:25
Po kojim stopama će se računati i koliko će to na kraju građane stajati, nije poznato
Pogledaj originalni članak

Prema istom obrascu po kojem je donijela nove trošarine na automobile, Vlada je, točnije Ministarstvo financija, pustila u proceduru izmjene Zakona o posebnom porezu na motorna vozila koje se tiču oporezivanja stjecanja vlasništva na rabljene automobile. U javnu je raspravu pušten prijedlog prema kojim bi se sadašnji porez na stjecanje rabljenog vozila zamijenio upravnom pristojbom, ali po kojim stopama će se računati i koliko će to na kraju građane stajati, nije poznato. To će Ministarstvo financija, baš kao sa stopama za izračun trošarina na automobile, donijeti podzakonskim aktima nakon što se u Saboru izglasa zakon.

Radi se o famoznom porezu od 5% tržišne vrijednosti vozila koju morate platiti kada kupite rabljeni automobil u trenutku prijenosa vlasništva. Plaćanje tog poreza u najmanju je ruku dvojbeno jer se radi o haraču koji novi vlasnik mora platiti ako želi na svoje ime registrirati automobil iako je PDV plaćen na automobil kad je prvi put registriran (bilo u Hrvatskoj ili nekoj drugoj državi EU), a na automobil je plaćen i posebni porez (trošarina) u trenutku kupnje novog auta u Hrvatskoj ili pri unosu automobila iz države članice EU. Takvih je promjena vlasništva na koje se plaćalo 5% poreza u 2016. bilo 193.448. Ukupno je porezna uprava od tog poreza u 2016. ubrala 193,780.651,76 kuna, odnosno u prosjeku 1001,71 kunu po automobilu. To znači da je prosječna vrijednost rabljenog auta koji se kupuje u Hrvatskoj 20.000 kuna. U drugim državama EU takav namet se ili ne plaća ili takva pristojna nije skupa kao kod nas.

I prema novim izmjenama fizička osoba koja kupuje automobil od pravne osobe bila bi kao i do sada oslobođena tog nameta, ali u budućnosti, bude li auto opet mijenjao vlasnika, prijenos vlasništva podliježe oporezivanju. Ministar financija Zdravko Marić najavljuje da bi upravna pristojba “trebala biti nešto povoljnija za građane”. Koliko? Nije poznato jer Porezna uprava još, kažu, analizira visinu upravne pristojbe koja će se plaćati prema kriterijima starosti vozila i snage motora vozila u kilovatima (dosad se taj namet plaćao prema vrijednosti vozila). A o svim detaljima će javnost biti pravovremeno informirana. Budući da bi izmjene zakona trebale stupiti na snagu 1. srpnja, pravovremenost je već sada upitna. No, u svemu je pozitivno što kupac pristojbu neće morati plaćati u poreznoj upravi, nego u policijskoj upravi gdje će i registrirati automobil na svoje ime.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

OB
ObrenM
21:08 13.06.2017.

Za 15 dana zakon stupa na snagu,a ovi umovi ne znaju koliko ce to iznositi u praksi.To moze znaciti samo dvije stvari-da su totalne neznalice ili lopovi,koji ce jos jedamput oderati kozu gradjanima.

Avatar whack.tack
whack.tack
09:54 23.06.2017.

tipicno za zemlju gdje je vecina glava u 1945. i misle da je KPJ jos uvijek ziva.

JO
josmalopanestalo
21:26 17.06.2017.

i jedno i drugo su