Podaci za veljaču

Što Hrvati voze: Objavljeno koja je najprodavanija marka auta u Hrvatskoj, stigla i jedna nova

Foto: Lynk Co
Foto: Lynk Co
05.03.2024.
u 11:01
Kineski Lynk sramežljivo nam je ušao na tržište, godinu i pol nakon što su u Hrvatsku službeno stigli prvi automobili iz Kine. Put je tada utabao MG Motor, britanska marka u kineskom vlasništvu, a nakon MG-a stigao nam je najprije Forthing, potom Seres, a krajem 2023. godine i Geely
Pogledaj originalni članak

Tržište novih automobila u Hrvatskoj i u veljači je ostalo stabilno – prodalo se 4486 osobnih automobila, dakle više nego u siječnju kad je novoregistriran 4461 automobil. Prema podacima agencije za istraživanje tržišta Promocija Plus, tijekom ove je veljače zabilježeno 859 prodanih vozila više, odnosno 23,68% više u odnosu na veljaču 2023. godine. Kao najprodavanija marka na tron je ove godine zasjela Škoda – u prva dva mjeseca ove godine neki od njezinih modela kupilo je 1238 vozača. Na drugom mjestu ove godine je Volkswagen s ukupnih 787 vozila, od čega 451 u veljači. Ukupno treći je Suzuki – prodao je 740 automobila u prva dva mjeseca ove godine, od toga 423 u veljači. Ova je japanska marka u odnosu na lanjsku veljaču znatno odskočila – Suzuki je u proteklom mjesecu prodao čak za 233 automobila, odnosno 122,63% više nego istog mjeseca prošle godine. U ovogodišnjih top 5 još su Toyota i Dacia, slijede Renault, Hyundai, Kia, Opel i Audi. Audi je, dakle, jedina premium marka u prvih deset, no za vrat mu puše BMW – Audi je u prva dva mjeseca prodao 363 automobila, a BMW njih 318. Treći član njemačke premium trilogije, Mercedes, na 16. je mjestu s ove godine ukupno 217 novoregistriranih primjeraka, od kojih 113 u veljači.

VEZANI ČLANCI:

 

Zanimljivo, među već poznatim markama – kako europskim, tako i već od ranije prisutnim kineskim – među onima novoregistriranima u veljači uočavamo i jedan automobil nama nove marke Lynk & Co. Kineski Lynk sramežljivo nam je ušao na tržište, godinu i pol nakon što su u Hrvatsku službeno stigli prvi automobili iz Kine. Put je tada utabao MG Motor, britanska marka koja je zadnjih godina u kineskom vlasništvu, a nakon MG-a stigao nam je najprije Forthing, potom Seres, a krajem 2023. godine i Geely. Utrka se zahuktava, sve se više povoljnijih marki bori za hrvatskog kupca. Pogledamo li trenutačni poredak po modelima, Škoda Octavia je prva sa 636 ovogodišnja novoregistrirana primjeraka, od čega 278 iz veljače. Na drugom je mjestu Suzuki Vitara – 236 ih je prodano u veljači, 363 od početka godine.

Treća je Opel Corsa. Deset Corsi iz veljače pridružilo se 312 primjeraka iz siječnja. Ta je razlika razumljiva, jer Corsa je upravo stigla u novoj generaciji, u veljači se dogodila smjena. Na listi najprodavanijih modela dalje slijede Suzuki SX4, Toyota Yaris Cross, Dacia Duster, Renault Clio, Dacia Sandero, Hyundai Tucson, Toyota Corolla.
Tijekom veljače u Hrvatskoj je zabilježeno samo bilo 48 novih registracija električnih automobila. Dok su tijekom siječnja EV modeli imali udio od 2,2%, tijekom veljače je pao na svega 1,07%. Krajem ožujka očekuje se raspisivanje poziva za poticaje, pa bi se i te brojke trebale popraviti. Tesla je ove godine imala najviše registracija električnih modela, slijedi Volkswagen. Benzinci ove godine imaju udio od 44,4%, na hibride otpada 32,8% tržišta. Dizelaša je novoregistrirano 18,5%, a verzija s plinskim instalacijama tek 2,6%. Ipak, plinaši su i s tim niskim udjelom još uvijek bolji od električnih automobila, koji su nakon prva dva mjeseca ove godine na 1,7%.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

MA
malosutra12
11:41 05.03.2024.

Trebalo bi uvesti pravilo i motivirati stanovništvo Europe KUPUJMO EUROPSKO, jer tu živim, radimo, tu je naša domovina pa i brojnih koji rade u drugim zemljama Europe za svoje obitelji i domovinu.

Avatar raznosač_pice
raznosač_pice
11:44 05.03.2024.

Ovo su točni podaci koji daju netočnu sliku. Koliko je od tih automobila kupljeno za tvrtke ili državu, a koliko su kupili pojedinci? Stavite te podatke.

DU
Deleted user
18:55 05.03.2024.

Nove aute kupuju rentijeri,šverceri,poduzetnici.Mi ostali vozimo starudije.