S početkom prodaje Appleova iPada gužve nisu bile kao 2007. godine kada se počeo prodavati iPhone, ali stotine ipak nisu mogle odvratiti upozorenja da će se smjeti prodati samo 15 uređaja u svakoj trgovini na dan. Sve su oči najprije bile uprte u Apple Store u New Yorku, jer se ta trgovina na istoku najprije otvorila u na Veliku subotu. Nekoliko stotina ih je u repovima među pokretnim ogradama čekalo u cik-cak repovima da uđu u prodavaonicu i makar iskušaju novo pločasto računalo.
Nisu se pretplatili
Prvoga dana ipak se nije prodavalo po 15 iPada na dan, jer su ga, koliko smo uspjeli pohvatati izviješća, uspjeli kupiti svi koji su pripremili novac. Mnogi su o svom čekanju u repu govorili kao o "kazni" za vlastitu pogrešku što napravu nisu uspjeli uplatiti prije nego je "pretplata" obustavljena. Prve pretpostavke barataju brojkom od čak 150 tisuća naprava prodanih prvoga dana!
To je pravo, čistokrvno računalo, koje sve zahtjevne operacije izvodi zadivljujućom lakoćom, a na iPhone podsjeća samo sučeljem osjetljivim na dodir - zaključili su trojica uglednih recenzenata, Walt Mossberg iz Wall Street Journala, David Pogue iz New York Timesa i Andy Ihnatko iz Shicago Sun-Timesa, poznat po otrovnim strelicama i ispadu kada je jednom javno zgazio Appleov miš koji mu se nikad nije sviđao, a koji naglašava da je "iPad čista inovacija - jedan od najboljih računala koje se ikad pojavilo". Mnogi naglašavaju da bi iPad mogao ozbiljno poljuljati namjere onih koji su namjeravali kupiti laptope, a zapravo samo žele održavai internetsku komunikaciju i baviti se laganim poslovima kao što je slušanje glazbe, gledanje filmova i pisanje tekstova.
Sumnje i pristranost
Među nekim računalnim specijalistima već se mogu čuti sumnje da bi recenzenti iz novinskog svijeta mogli biti pristrani, slično kao što su bili pristrani novinari glazbenih medija kada je predstavljen iPod, revolucionarni prenosivi reproduktor glazbe, koji je promijenio obrazac prodaje glazbe prebacivši prodaju putem interneta. Novinare glazbenih listova sumnjičilo se za neobjektivnost, jer je uspjeh iPoda velikim dijelom bio temeljen na on-line prodaji zbog ugovora koje je s Appleom potpisalo pet najvećih grupacija za distribuciju glazbene zabave. Sukob interesa u slučaju iPada bio bi zbog iBookStorea, internetske prodaje knjiga i pretplate na elektronička izdanje novina i magazina. Na iPadu se knjige i novine "listaju" virtualno, što je doživljaj vrlo sličan listanju tiskanih publikacija.
Mnogima je taj oblik konzumiranja knjiga i novina vrlo pogodan, jer je raskošniji od weba, a drugi vjeruju da je komocija pretplatnika koji bi na svoj uređaj svaki dan mogli dobiti novine zapravo elektronička budućnost novinskoga nakladništva. Mnoge se izdavačke kuće već spremaju na uvođenje elektroničkog izdanja. Nakladnici kao što su Penguin Books, HarperCollins, Simon & Schuster i Macmillan već izdaju knjige za iPad, ali se one zasad mogu kupiti samo u SAD-u. U veljači je do kraja lipnja najavljen i početak pretplate na magazine GQ, Vanity Fair i Wired, a ovih dana takvu namjeru je objavio i dnevni list New York Times.
Procurile slike iz FCC-a
Nekoliko sati prije otvaranja trgovina za prodaju iPada na internetu je s njime u vezi zabilježen i neuobičajeni "špijunski" incident. Procurile su fotografije rastavljenje naprave (vidi galeriju fotografija). U svijetu interneta to nije nimalo neobično, ali tek nakon što uređaj uđe u prodaju. Za sada se za te fotografije "utrobe" iPada sumnjiče neimenovani inženjeri FFC-a, savezne komisije za komunikacije, koje su prije prodaje morali izdati certifikat (pod oznakom BCG-E2381A) o neškodljivosti uporabe i neemitiranju smetnji drugim uređajima s bežičnom komunikacijom. Samo sat polsije početka prodaje mrežom su počele kolati i fotografije rastavljanih iPada onih koji su uređaj kupili. Prvi je, čini se, u radoznalosti što napravu čini toliko tankom, bio stanoviti Luke Soules, suosnivač tvrtke iFixit iz Glen Ellena u Virginiji.
Forbesova predviđanja, da bi po cijenama od 500 do 830 dolara Apple do kraja godine mogao prodati otprilike pet milijuna tih uređaja - a koje su se još prije tjedan dana smatrale previše optimističnima - od subote su se iz nekoliko izvora pridružile procjene da bi tržište do zaključenja božićnog šopinga moglo progutati i sedam milijuna tih uređaja.
Nešto je tu ipak čudno - najprije ga hvale kao \"pravi\" komp, a red dalje kažu da je to ipak samo za \"lakše\" poslove: \"To je pravo, čistokrvno računalo, koje sve zahtjevne operacije izvodi zadivljujućom lakoćom\". a namijenjeno je onima koji \"samo žele održavai internetsku komunikaciju i baviti se laganim poslovima kao što je slušanje glazbe, gledanje filmova i pisanje tekstova.\"