Nakon skoka

Prodaja novih auta u Njemačkoj naglo pala, registrirano ih 30 posto manje

Foto: Hannibal Hanschke/REUTERS/PIXSELL
Prodaja novih auta u Njemačkoj naglo pala, registrirano ih 30 posto manje
03.10.2018.
u 07:09
Uvođenje novog standarda jedan je od razloga za nagle oscilacije u broju prodanih automobila u kolovozu i rujnu
Pogledaj originalni članak

Prodaja novih automobila u Njemačkoj naglo je pala u rujnu, pokazali su novi službeni podaci, ocrtavajući muke brojnih proizvođača s novim, strožim europskim testovima ispuštanja štetnih plinova.

U Njemačkoj su u rujnu registrirana ukupno 200.134 nova automobila, čak 30,5 posto manje nego u istom mjesecu prošle godine, izvijestila je agencija za transport KBA.

Rujanski pad nadovezuje se na skok prodaje u kolovozu, potaknut popustima koje su proizvođači ponudili kako bi se riješili starijih modela prije stupanja na snagu strožeg standarda testiranja (WLTP).

Novi standard trebao bi bolje odražavati stvarnu emisiju ispušnih plinova u vožnji, a uveden je nakon skandala s lažiranjem podataka o emisijama štetnih plinova uz pomoć odgovarajućeg softvera na regulatornim testovima, zbog čega je naknadno širom svijeta povučeno više milijuna dizelskih automobila.

Uvođenje novog standarda jedan je od razloga za nagle oscilacije u broju prodanih automobila u kolovozu i rujnu, napominje AFP.

Podaci KBA pokazuju također da je zbog problema s ispunjavanjem novih kriterija tržišni udio Volkswagena u rujnu pao na samo 10,1 posto, s 19,1 posto koliko je iznosio u istom mjesecu prošle godine.

Pretekao ga je BMW čiji je tržišni udio u prošlom mjesecu iznosio 12,3 posto, ali i Mercedes, s udjelom od 11,2 posto. Ispred VW-a našao se čak i Opel, u vlasništvu Peugeota, s tržišnim udjelom od 10,2 posto.

Ujedno je unatoč manjem ukupnom broju prodanih automobila dodatno smanjen tržišni udio dizelskih automobila, spustivši se na samo 29,3 posto. Usporedbe radi, tržišni udio benzinaca iznosio je 64,3 posto.

Pogledajte video o tome koliko vrijede vozačke dozvole i kada ih trebate zamijeniti:

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

JU
jurajuric118
08:21 03.10.2018.

briga me za nemačku i njihove aute. mi se vozimo u prosječno 14 godina starim kršinama i čist nam je dobro.

ST
stefj
08:44 03.10.2018.

Ovo je jako dobar pokazatelj koliko mediji i politika utječu na gospodarske trendove... Euro6 diesel je čak čišći od benzinaca, a norme koje se postavljaju za slijedeću generaciju motora zahtjevat će da i benzinci imaju adblue da bi ih mogli zadovoljiti. Problem je u starim vozilima, a ne novim... A što se tiče emisije CO2, ona direktno ovisi o potrošnji, koliko se potroši goriva, toliko se emitira CO2 plina. Tako da dizelaši emitiraju, na istu snagu motora, nešto manje CO2 nego benzinci, jer, jednostavno, imaju veću iskoristivost.