Promethej

Ovo je revolucionarni alat koji zna prepoznati i otkriti što je prava reklama za vaš brend

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Ovo je revolucionarni alat koji zna prepoznati i otkriti što je prava reklama za vaš brend
28.03.2017.
u 16:49
Pripovijedanje je oduvijek bilo i vjerojatno će ostati temelj oglašavanja, no znate li koja je prava priča? Promethej sigurno zna
Pogledaj originalni članak

U doba brzih promjena i velike konkurencije, tehnološkog napretka i sve zahtjevnijih i uvjetno rečeno škrtijih klijenata, alat koji bi vam uštedio tri tjedna vremena i pokojeg zaposlenog i pritom bio nevjerojatno precizan u savjetovanju što i kako dalje vjerojatno bi vam postao nužan. Takvo što poželjno je u svakoj industriji i branši, a naša priča govori o oglašavanju i marketingu ili jednostavno – reklami.

Kako tvrdi Karlo Stojčević, direktor RedPointa, marketinške agencije pod kapom Styrije, prvo treba biti jasan u tezi da svatko tko radi reklamu i ulaže u nju novac, radi to ne bi li prodao više odnosno ostvario veće prihode od prodaje bilo proizvoda ili usluge koju oglašava.

Idealna priča koja ‘radi’

Reklame nitko ne radi da bi zabavio ili raznježio gledatelje jer na kraju priče ipak se zbraja novac, ističe Karlo i dodaje kako valja imati na umu i da reklama nije jedini krivac loše prodaje. Algoritam koji je promišljao i razvijao nekoliko godina nazvao je Promethej.

– Promethej je plod zadnje 4 godine napornog i sustavnog rada. Potaknut užurbanim promjenama u medijskoj kulturi, kroničnim nedostatkom vremena te činjenicom da je pripovijedanje oduvijek bilo i vjerojatno će ostati temelj oglašavanja, shvatio sam da – ako se i dalje uspješno želimo baviti komunikacijama – moramo nekako spojiti čovjeka i računalo. Da se oni negdje ipak moraju ujediniti. Digitalizacija svega živoga na Zemlji omogućila je osnovni preduvjet Prometheja: spajanje onoga drevnog i suvremenoga – u jedno – kaže Karlo te dodaje: – Radi se o revolucionarnom alatu utemeljenom na znanstvenim metodama koji svim brendovima omogućava baš pronalazak nepogrešive priče ili velike teme koja u konačnici ima pravi odaziv na tržištu.

Algoritam koji razumije

Naime, znanstveno je dokazano da ljudi ne kupuju proizvode prema emocijama ili racionalnom razmišljanju, barem ne u većini, već prema svojevrsnom instinktu, pomoću iracionalnog dijela mozga koji reagira na specifične impulse te uspostavlja vezu s proizvodom i uslugom.

Primjerice, emotivne reklame nisu toliko učinkovite kao ni one lijepe i romantične, premda je možda dojam drukčiji, no istraživanja pokazuju da kod takvih reklama ljudi izgube nit i naposljetku i ne znaju o čijoj se reklami radi niti što je proizvod koji se nudi ili usluga. Još gore prolaze oni brendovi koji se nikako ne mogu pronaći, svako malo na tržište izbace novu priču i često mijenjaju temu, pa i fizičke karakteristike poput boja, oblika.... Takvo što nema učinka jer jednostavno nema dosljednosti i samim time veze koja je potrebna za korisničku reakciju.

– Promethej prije svega razumije kako oglašavanje i komunikacija funkcioniraju. Naučen je razmišljati poput najboljeg planera kreativne strategije. Njegov algoritam u domeni umjetne inteligencije mapira um potrošača na tržištu tražeći one pojmove koji su otprije povezani s brendom. Uspoređujući te pojmove s onima u vlasništvu najbliže konkurencije, izvanredno precizno izdvaja onaj pojam koji je za brend najkarakterističniji. Nakon toga pretražuje baze arhetipskih “prapriča” koje postoje kod svih ljudi svijeta (ili barem u zapadnoj hemisferi) te pronalazi priču koja je najpodobnija za eksploataciju u službi priče brenda u pitanju – kaže K. Stojčević. – Ne samo da identificira “prapriču”, već tada u kronološkom slijedu prikazuje slikovno i pojmovno i sve one priče koje su uslijedile u povijesti civilizacije nakon pojave “prapriče” – od pradavnih vremena, preko ranih godina poslije Krista, srednjeg vijeka, renesanse... sve do suvremene popularne kulture. Promethej ukazuje na “korijen” priče te sve njezine popularne i dominantne interpretacije i inkarnacije zabilježene u bespuću digitalizirane zbilje.

Ono što Promethej nudi jest dijagnoza i iskonski DNK brenda i proizvoda i to radi brzo. Nakon analize temeljene na podacima i istraživanjima, otkriva početak i priču koja je funkcionirala za korisnike, te ukazuje na one oglase koji su priču vodili u pravom smjeru, te one oglase koji su brend skrenuli s prave putanje. Za takvošto “pješice” agencija treba i vremena i ljudi. A tada uglavnom ostaje malo vremena za kreativu osmišljavanja brenda. Promethej dosadašnji luksuz manjine pretvara u dostižnu realnost svih brendova. On “demokratizira” proces strateškog planiranja u komunikaciji brenda.

Do jučer su - zbog cijene procesa planiranja - slične metode mogli priuštiti samo najveći nacionalni i globalni brendovi i multinacionalke, no zahvaljujući Prometheju, onu dobru, “pravu” priču sada mogu pronaći i oni “mali” brendovi - iz bilo kojeg dijela svijeta, smatra K. Stojčević te dodaje -

– Vjerujem da se radi o korisnom programu, koji ima puno prostora za nadogradnju, a ono što pruža klijentima jest da štedi vrijeme i novac. Brendovima agencijskih klijenata Promethej omogućuje ulaganje u financijski najisplativije pripovijedanje. Nama u agenciji pomaže u fokusiranju kreativnog izričaja tako što – ograničavajući prostor – timovima omogućuje da provedu više vremena u stvaranju i usavršavanju novih priča koje sigurno “rade” na bilo kojoj publici, a koje su opet izrazito karakteristične za brend. Očekivanja od Prometheja su velika i, naravno, plan je izaći na globalno tržište. 

>> Umjetna inteligencija pomaže marketingu

>> Najveća svjetska grupacija u marketinškim komunikacijama investirat će u Bruketa&Žinić OM

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.