Uz putovanja neizbježno ide određena količina prtljage. Putnici se uoči
polaska na put nerijetko susreću s problemom viška prtljage jer su
automobilski prtljažnici ograničenog obujma, pa treba naći dopunsko
rješenje. A rješenje su krovni nosači i krovne kutije, čija je ponuda
sve veća te sve bolje zadovoljava i specijalne potrebe pojedinih
kategorija putnika (skijaši, surferi, veslači, biciklisti...).
Osnovna su oprema za prijevoz prtljage na krovu krovni nosači, koji
postoje za sve vrste automobila, odnosno krovova, pa čak i najstarijih
godišta. Automobili se, naime, razlikuju po konstrukciji krova i
eventualnoj pripremi za pričvršćivanje nosača, pa se pri kupnji nosača
obvezno treba posavjetovati s prodavačem. U specijaliziranim
prodavaonicama imaju kataloge s proizvodima za sve modele automobila,
pa se lako izbjegne greška i kupnja pogreška vrste nosača.
Na krovne nosače postavljaju se krovne kutije, košare ili
specijalizirani držači. Dok su posebni držači napravljeni samo za
pojedine stvari (bicikle, skije, daske, čamce...), krovne kutije
pružaju mogućnost prijevoza najrazličitijih vrsta prtljage. Dužina im
je u pravilu 150 do 225 cm, kapacitet 240 do 650 litara, a nosivost do
80 kg.
Zbog široke ponude, procjena mogućih potreba prvi je i najbitniji korak
pri kupnji kutije, na koji upozoravaju i u specijaliziranim
prodavaonicama.
- Kupac bi prije kupnje trebao unaprijed znati za što će koristiti
kutiju. Mora obratiti pažnju i na obujam i nosivost, a mi pazimo i na
usklađivanje dizajna kutije s vozilom - ističe Anđelina Fučkan iz
tvrtke Biolab, uvoznika proizvoda švedske kompanije Thule,
najpoznatijeg svjetskog proizvođača prtljažne opreme. Najveći
konkurent, tvrtka Mont Blanc, također je iz Švedske, a kod nas su
dostupni i proizvodi još nekoliko europskih proizvođača, poput Kameia,
Haproa, Juniora...
U nekim se prodajnim centrima mogu naći i kutije iz Kine ili nekih
"sumnjivih" zemalja, koje privlače "bagatelnom" cijenom, ali njihova
kupnja nije preporučljiva zbog upitne kvalitete i trajnosti. Kutije
poznatih proizvođača jednostavno se pričvršćuju na nosače, u pravilu
imaju protuprovalne brave, u potpunosti štite od vremenskih nepogoda,
prljavštine i prašine, a ponekad su i veoma aerodinamične, pa su neke
čak izdržavale brzine do 280 km/h.
Ipak, s kutijom na krovu nije preporučljivo juriti, jer ionako
prouzročuje dvije do tri litre veću potrošnju goriva od auta bez
kutije. Od brzine su bitniji funkcionalnost, iskoristivost i saznanje
na cilju putovanja da ste prevezli prtljage dvostruko više nego što
stane u prtljažnik.
Prtljage nekad ima previše za automobilski prtljažnik
Srpska pjevačica za dlaku izbjegla tragediju u Novom Sadu: 'Ne mogu objasniti zašto sam se vratila'
Jutros sam ustala s mišljenjem da ne mogu preživjeti još jednu gužvu petkom u autu u Beogradu i krenula sam prema istoj željezničkoj stanici na kojoj se dogodila ova tragedija, baš u vrijeme kad se sve odigralo. Ne mogu vam reći zašto sam odustala i ipak krenula autom. Danas je ovo mogao biti bilo tko od nas. Velika tuga, napisala je.
Inženjer građevine objasnio kako je došlo do tragedije u Novom Sadu: 'Zbog ovog se diže panika'
Kako smo ranije pisali, željeznički kolodvor u Novom Sadu izgrađen je 1964. godine, a rekonstrukcija je počela u listopadu 2021. godine, da bi zgrada bila svečano otvorena u jeku predizborne kampanje u ožujku 2022. i potom ponovno zatvorena zbog nastavka radova
Boris Rogoznica otkrio koja mu je najveća greška u braku s Doris Pinčić: 'To smo dogovorno radili'
Znači, mi smo svoju vlastitu djecu stavljali na pladanj, na prvi plan, radi nekog našeg interesa. Ne njihova! To jako puno ljudi danas radi. Znači, ti objavi tri slike na Instagramu, najviše će ti lajkova imati ona na kojoj je dijete, sto posto. kazao je Boris
Stižu hladniji dani, a mi imamo super prijedlog gableca koji će vas okrijepiti za čas
Povećava se broj kibernetičkih prijetnji, a najranjiviji je zdravstveni sektor