LPG u najboljem ruhu

Prvi put sam vozio auto na plin i nema veze s onim što sam slušao godinama

Foto: Native tim VL
Dacia Duster LPG
Foto: Native tim VL
Dacia Duster LPG
Foto: Native tim VL
Dacia Duster LPG
Foto: Native tim VL
Dacia Duster LPG
Foto: Native tim VL
Dacia Duster LPG
Foto: Native tim VL
Dacia Duster LPG
Foto: Native tim VL
Dacia Duster LPG
Foto: Native tim VL
Dacia Duster LPG
Foto: Native tim VL
Dacia Duster LPG
Foto: Native tim VL
Dacia Duster LPG
Foto: Native tim VL
Dacia Duster LPG
Foto: Native tim VL
Dacia Duster LPG
Foto: Native tim VL
Dacia Duster LPG
Foto: Native tim VL
Dacia Duster LPG
10.07.2020.
u 10:49
Nova Dacia Duster LPG najbolji je primjer kako automobil može biti udoban, sposoban za sve situacije i, što je najbolje, povoljan
Pogledaj originalni članak

Neki dan me na poslu dočekao zanimljiv mail, koji bi se mogao sažet otprilike ovako: Hoćeš probat novog Praška na plin? Moja reakcija je bila otprilike kao i vaša, puno upitnika i duplo provjeravanje pošiljatelja, je li to doista kolega iz firme ili nigerijski princ koji mi nudi priliku života ako mu pošaljem bankovne podatke. Ne znam ni sam što da odgovorim, osjećao sam se kao klinac na srednjoškolskom igralištu kojeg frendovi nude da potegne gutljaj pive, kad stiže novi mail: Imam novog Dustera LPG, rekao si da nikad nisi vozio auto na plin, hoćeš probati? Ne mogu vam opisati olakšanje, već sam vidio mail od nadređenih kakav ja to prašak kupujem i slično, a ne da me kolega zove da probamo novi automobil. Javljam naravno, zovi kad možemo!

Foto: Native tim VL
Dacia Duster LPG

Od kad se Duster pojavio na tržištu prije 10ak godina, postao sam pravi mali fanboy Dacijinog SUV-a, ali ironično, nikada ga nisam vozio duže od par minuta. Probao sam i diesel top model i entry level benzinca koji je prvi došao na tržište, ali sve se svodilo na par minuta po kvartu. Inače ne volim donijeti odluku o autu bez da sam ga probao u normalnim uvjetima, ali činjenica je da baš svatko s kim sam pričao govori pozitivno o njemu. Uz to, veliki sam fan pametnog dizajniranja i dobrog inženjerstva, a Duster predstavlja upravo to. Neki će reći ima dijelove iz starog Clia, drugi da nema V6 diesel od 200 ks, ali činjenica je da su uspjeli napraviti automobil koji je udoban na cesti, sposoban off road terenac i jeftin za održavanje, a sve to za cijenu koju svi možemo priuštiti. Dapače, ne da se radi o jeftinom automobilu za svoje karakteristike, radi se o jednom od jeftinijih novih automobila na tržištu općenito.

Foto: Native tim VL
Dacia Duster LPG

Tu dolazimo i do LPG pogona, naime, kolega iz uvodnog maila zna da sam više-manje vozio sve što postoji, od dvotaktnih nabrijanih skutera koji su trošili više ulja nego benzina i stvarali dimnu zavjesu kakve se ne bi posramili ni dance zvijezde tog perioda, preko motocikala, automobila, kombija, čak i kamper jedno ljeto. Dakle skoro sve na 2 i 4 kotača, osim LPG pogonjenog automobila. Zato mi je bilo uzbudljivo par dana isprobati dvije nepoznanice i vidjeti kako se ponašaju.

Postoji engleska izreka, „Never meet your childhood heroes“, i malo sam se bojao da će biti tako, da ću očekivati previše od automobila koji ima pregršt opreme, dobra vozna svojstva i troši suludo malo, a košta 99.000 kn.

Ispod haube je provjereni 1.0 turbo trocilindrični motor koji razvija 100 ks i tu nema nepoznanica, motor se pokazao kao više nego sposoban u raznim Renault i Dacia automobilima. Razlika se nalazi na drugom kraju, u prtljažniku. Umjesto rezervne gume, ispod prtljažnog prostora smjestio se LPG spremnik, koji u kombinaciji s benzinskim rezervoarom daje Daciji domet od preko 1.000 km.

Prebacivanje s benzinskog na plinski pogon i obratno je lagano, pomoću prekidača smještenog lijevo od volana. Možete prebacivati sami ili pustiti da se automatski prebacuje kada se spremnik plina isprazni. Prekidač ima i svjetlosnu signalizaciju koja označava razinu napunjenosti spremnika plina. Teoretski, najbolje bi bilo u gradu koristiti plin, a na otvorenoj cesti benzin, ali to će ovisiti od čovjeka do čovjeka. Ono što je najvažnije jest da se razlika u performansama ne osjeti, dapače, zbog plina ne samo da ne gubi snagu, već ima i nešto jači okretni moment. Prosječan čovjek to neće osjetiti, ali u konačnici, lijepo je znati da je tu ako zatreba.

Foto: Native tim VL
Dacia Duster LPG

Što se same vožnje tiče, tu je kao i svaka druga Dacia Duster, možda čak i malo upravljivija jer naprijed nema teški diesel motor, već lagani moderni trocilindični „turbak“, što se najbolje osjeti pri malo naglijem kočenju i lakšem poniranju prednjeg dijela. Ugradnja plina dodaje 60ak kg više u odnosu na istovjetnu benzinsku varijantu, ali treba računati da su tu ugrađena i dodatna pojačanja, pa je auto ustvari još robusniji. Upravljač dobro prenosi informacije s podloge, bilo da se radi o cesti ili raznim stranputicama na koje će vas put nanijeti. A tu je i bit ovog automobila, tjerat će vas na avanturu, na istraživanje i na uživanje. Onaj prvi strah kada siđete s asfaltirane ceste, koji imate s običnim automobilima, vrlo brzo zamjeni smiješak kada shvatite koliko je jednostavno prevaljivati kilometre i kilometre puteva za koje niste ni sanjali da ćete prelaziti automobilom.

Oni nevjerni Tome, koji su zaostali još u kasnim devedestima i ranim dvijetisućitima, će reći da je plin nesiguran, da auto slabije vuče, da ga nema za puniti svugdje i da se generalno ne isplati. Duster LPG je školski primjer modernog automobila na plinski pogon i odgovor na svaku primjedbu. Em ne gubi na performansama, em je siguran kao i svaki drugi, plin je dostupan ne samo u Hrvatskoj nego u cijeloj Europi, a ono najbolje, ako vam i nestane plina daleko od benzinske, pa tu je cijeli tank benzina s kojim ćete prijeći pola države, a ne 30km do prve benzinske.

Foto: Native tim VL
Dacia Duster LPG

Svi mi imamo predrasude, a ovaj automobil prelazi preko njih s lakoćom kao što je prelazila i preko svih zapreka kojima sam ga podvrgnuo. Duster LPG je puno bolji automobil nego što cijena sugerira i baš zato je fenomenalan.

Sadržaj omogućila Dacia

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr