Najveći problem svakog inovatora obično je komercijalizacija proizvoda. To, međutim, nije slučaj s 25-godišnjim Ivanom Jelušićem iz Kaptola kraj Požege, koji je svojim u:Plug punjačem budućnosti privukao pozornost investitora.
Online prodaja
Riječ je, zapravo, o zidnoj utičnici koja omogućuje punjenje mobilnih uređaja samo USB kabelom, bez potrebe za klasičnim punjačem. Zajedno s kolegama Danielom Rupićem te Mitkom Cabevskim iz Makedonije osnovao je tvrtku te uspješno proizveo i odmah rasprodao prvu seriju uređaja, a na putu im je i druga. Glavni prodajni kanal trenutačno im je online-shop, no s vremenom se kane potpuno prebaciti u trgovine i trgovačke centre.
– Proizvode smo dosad već izvezli u petnaestak europskih zemalja, pa čak i u Argentinu. Vjerujem da ćemo kroz dvije godine doći do brojke od dvadesetak tisuća prodanih komada, ako ne i više – kaže Jelušić. Pametnim dizajnom i izvrsnom elektronikom, hrvatsko-makedonska trojka uspjela se odvojiti od nekolicine proizvoda koji već postoje na tržištu i ubrzo je prepoznata na svjetskoj razini. Maloprodajna cije-na u:Pluga je tridesetak eura. Već su prodali više od milijun kuna udjela u dionicama svoje kompanije. Kupili su ih bugarski privatni investitori, koji su im u zamjenu za udio u tvrtki dali novac za razvoj, što je standardna praksa investiranja u startupu. Nije ni čudo, jer njihovim su izumom klasični punjači postali suvišni, a elektronika u njemu omogućuje punjenje svih modela mobitela.
– Reakcije stručnjaka isključivo su pozitivne. Na testovima brzine punjenja u:Plug naprosto “rastura”. Mi smo jako puno vremena i novca uložili u to da razvijemo elektroniku koja će biti stabilna i raditi godinama. Za razliku od kineskih rješenja koja traju možda godinu ili dvije, mi smo svoju utičnicu i općenito svu elektroniku proizveli u Hrvatskoj i svim kupcima osobno jamčimo da će uređaj raditi vrhunski – ističe Jelušić.
Ne obaziru se na prozivke
Na prozivke kako rade na konceptu koji već postoji i kako su utičnice s USB priključkom iz Azije već dostupne za nekoliko dolara naši su inovatori odgovorili kako je nji-hova jednostavno – bolja! Naime, ono što njihov proizvod razlikuje od sličnih kineskih uređaja su kvaliteta i estetska vrijednost. – Postoje rješenja koja u principu rade isto što i naše. Međutim, mi smo prvi koji smo takav koncept zapakirali u dizajnersko kućište. Zatim smo dodali različite mogućnosti poput prepoznavanja spojenog mo-bitela, pulsiranja za vrijeme punjenja kako bi se moglo vizualno odrediti je li mobitel pun ili ne. Sve te male inovacije bitne su kod prodaje – zaključio je 25-godišnji student osječkog Elektrotehničkog fakulteta.
>> Nokia se vraća na tržište, brend prodan finskome HMD Globalu
hohoho to u LIDL ima za par evra da se kupi To postoji već nekoliko godina