Mnoštvu objektiva u Parizu nije promaklo da se Vladimir Putin za komemoriranja završetka Velikog rata glavnim gradom Francuske provezao u svojoj novoj predsjedničkoj limuzini, Aurus Senatu. Prvi je put javnost ugledala vozilo koje je zamijenilo Mercedes S 600 Pullman Guard u proljeće ove godine, za Putinove inauguracije. Sada se ruski predsjednik, dakle, vozi u limuzini ruske proizvodnje, kao što se i Donald Trump vozi u svojem The Beastu sastavljenom u Cadillacu.
No, Aurus Senat ipak nije potpuno ruski, pogoni ga, naime, Porscheov V8 motor obujma 4,4 litre i snage 598 KS. Na raspolaganju mu je i elektromotor koji može dodati 40 KS, čime vozilo postaje hibridom. Jasno je da je potrebna tolika snaga jer je Senat težak šest tona, a dugačak čak 6,6 metara.
Sustav nije objavljen
Neka vas ne zavaraju takve dimenzije jer ruska limuzina, koju su mnogi mediji već krstili kao nasljednicu ZIL-ova, limuzina u kakvima su se vozili nekadašnji sovjetski lideri, do 100 km/h stiže za šest sekundi. Najavljuje se i znatno snažniji V12 motor s više od 800 KS. Kako se Aurus Senat vozi, moglo se vidjeti nedavno, kad je Putina u Rusiji posjetio egipatski predsjednik Abdel Fatah al-Sisi, kojeg je u Sočiju provezao sam Putin.
Ako dimenzije Aurusa usporedimo s Cadillac One, odnosno The Beastom Donalda Trumpa, uočit ćemo da je američki predsjednički automobil kraći za oko 1,1 metar, ali teži za oko tonu. Ima veći motor, također V8, no obujma 6,6 litara i snage 550 KS, automatski mjenjač s devet brzina i pogon na sva četiri kotača. Vrijednost snage je procijenjena, isto kao i ubrzanje, do 100 km/h.
Iako nije objavljeno kakvim sve sustavima raspolaže Putinov automobil, ne treba dvojiti da se radi o podjednako bogatoj opremi kao kod Trumpova automobila. U kabini je maksimalni luksuz, onakav kakav postoji i kod zapadnih luksuznih automobila. Dvozonska klima, perforirana kožnata sjedala, navigacijski i audiosustavi kojima se upravlja s jednog mjesta, ambijentalna LED rasvjeta, drveni elementi u interijeru, hladnjak uz koji stoje kristalne čaše. Poznato je iz protokola Savezne službe za zaštitu, odgovorne za sigurnost ruskog predsjednika, kako izgleda pratnja. Oko automobila voze motocikli Ural ili BMW, Mercedesi G-klase, E-klase, S-klase, BMW-i serije 5, Volkswagen Caravelle te još vozila za potporu, marke Chevrolet. Dakle, cijeli jedan bataljun ljudi prati Putina dok se vozi ionako sigurnom limuzinom. Zlu ne trebalo.
Sam Aurus Senat nije zamišljen isključivo kao sigurna predsjednička limuzina. Dijelom je serije luksuznih vozila nazvane Kortež u kojoj će uz limuzinu biti i monovolumen te SUV, sve izrađivano u Rusiji. Imena će dobivati po tornjevima Kremlja, Senat po tornju Senatskaja, monovolumen će biti Arsenal po tornju Arsenalnaja, a SUV Komendant po tornju Komendantskaja. Svi na istoj bazi nazvanoj Jedinstvena modularna platforma a s ambicijom da se vozila iz serije Kortež i izvoze u zemlje čiji si lideri takvo što mogu priuštiti. Platforma je razvijena u moskovskom institutu NAMI, vodećoj organizaciji za razvoj vozila u Ruskoj Federaciji.
Razvijali su ga šest godina
No, zašto bi se Rusija bavila razvojem vlastita luksuznog a onda i posebnog, sigurnog vozila umjesto da ih jednostavno nabavi od nekog od vodećih proizvođača u tom segmentu? Odgovor je jasan – sankcije. Vladimir Putin želi biti što je moguće više neovisan o zapadnim tehnologijama pa tako Rusija u mnogim segmentima snažno ulaže u razvoj, a automobili visoke klase i sigurnosti nisu iznimka. Zato Aurus (kovanica od aurum – zlato i Rusija) izgleda znatno ozbiljnije od prijašnjih pokušaja ruske automobilske industrije da napravi luksuzni automobil. Na kraju, razvijan je čak šest godina.
Ovakav automobil, za koji se Rusi ne srame činjenice da su dosta dizajna posudili od marki vrhunskog luksuza poput Bentleya ili Rolls-Roycea, vjerojatno će željeti i oni koji bi se Putinu rado dopali. Jedino je pitanje hoće li moći ili željeti nabaviti baš takav automobil ili će se zadovoljiti nekom standardnom verzijom. Trebat će i čekati, predviđena je proizvodnja samo 200 Senata godišnje.
Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:
kako vi sve znate.nezna cia nista o Teampovoj limuzini a vi sve znate.