S obzirom na to da je prosjek starosti osobnih automobila u Hrvatskoj 13 godina (ukupno svih vozila 13,99 godina), za mnoge vozače je odlazak na tehnički pregled pravi stres. Obavljaju se hitni servisi i krpa se ono najosnovnije kako bi se dobila naljepnica tehničke ispravnosti za idućih godinu dana. I bez obzira na to, svako peto vozilo, točnije 439.999 (21,31%) od 2,065.038 lani ukupno pristiglih na tehnički pregled nije prošlo, što je na razini statistike iz prošlih pet godina. Dakle, ne izgleda nimalo bajno, ali to je uobičajena hrvatska statistika.
Prosječno su vozila koja nisu iz prve prošla tehnički pregled imala čak 3,6 grešaka, a nađeno je ukupno 1,579.100 grešaka.
A ono što posebno zabrinjava jest što je daleko najviše, čak 29,87 posto odnosno ukupno 471.681 greška zabilježena na uređajima za kočenje. Druga najčešća greška je na uređajima za osvjetljenje i signalizaciju, s 352.739 pronađenih nepravilnosti. Tu spadaju nepravilni nagib kratkog odnosno dugog svjetla, kao i zamućena stakla svjetala. Slijede neispravnosti osovina, kotača, guma i ovjesa s 181.462 greške, a ova opasna kategorija sadrži, između ostalog, istrošene gume za što su krivi vozači, ali i problem s ovjesom vozila, za što su najčešće krive naše loše ceste.
10 stvari koje možda niste znali o Yugu:
Zavariti auspuh za 100 kn
Jedna od kategorija gdje pada najveći broj automobila je i ekotest s 129.182 zabilježene greške. S obzirom na to da se ponovljeni tehnički pregled ne naplaćuje u roku od 15 dana od pada na prvom tehničkom pregledu, ali se ponovljeni ekotest naplaćuje 50%, nemojte ponavljati pregled prije odlaska mehaničaru i saniranja problema. Dakako, bez obzira na to što je ponovljeni pregled besplatan u roku od 15 dana, nemojte ni na ponovljeni pregled ići ako niste popravili ostale greške.
Mnogo ih pada na ekotestu zbog neispravnosti na motoru (lošija varijanta) ili na ispušnom sustavu, koji se može u nekim situacijama varenjem popraviti već za manje od 100 kuna.
Dobro je znati da u vozilu treba imati svu potrebnu opremu poput rezervnih žaruljica i kutije prve pomoći.
S obzirom na starost voznog parka, nije iznenađenje što je na 68.976 vozila uočena neispravnost na karoseriji, a hrđa koja se proširila na automobilu valjan je razlog za pad na tehničkom pregledu. Saniranje hrđe nije malen i jeftin zahvat, doduše, možete naći limara koji će zakrpati hrđu i proći tehnički pregled, ali iduće godine ćete imati isti problem, pa je bolje to riješiti kako treba.
Vozimo najviše Volkswagena
Zanimljivo je vidjeti koje marke vozila imaju najmanje grešaka. Prema statistici CVH raspoređeni su u više kategorija, a nama je najzanimljivija ona s vozilima iznad 10 godina. U tom razredu je najbolja Toyota s 18,89% neispravnih od ukupno 21.335 automobila, pa slijede Jeep, Smart, BMW, Mercedes, Volvo, Chevrolet, Mazda, Honda...
S druge strane, najlošije rezultate ima Zastava (uz napomenu da su i prosječno najstariji auti) s 46,06% neispravnih, a slijede Lada, Rover, Fiat, Daewoo i Kia. Sedmi je Volkswagen, koji ima daleko najviše auta starijih od 10 godina u hrvatskom voznom parku – 182.341, a neispravnih je u 2017. s 32,37% neispravnih, pa Seat, Ford, Dacia, Opel...
Pogledajte koliko vrijede vozačke dozvole i kada ih trebate zamijeniti:
To da treba imati rezervne žaruljice u automobilu je žestoki kretenizam koji se provlači kroz svaku verziju zakona jer ga pišu stručnjaci koji se voze u službenim automobilima i pojma nemaju da nije isto promijeniti žaruljicu na fići ili jugiću ili u nekom suvremenom vozilu. Tog genijalca bih ja stavio pred svoj auto, dao mu set žaruljica i da ga vidim kako bi on to promijenio.