Posljednji je trenutak za zamjenu ljetnih guma, a na umu treba imati i održavanje

Redovito provjeravajte stanje, dubinu profila i tlak u gumama

Foto: Renato Branđolica
gume
Foto: Renato Branđolica
gume
10.11.2009.
u 09:16
Nemojte dopustiti da se dubina profila zimske gume smanji ispod četiri mm, a potrebno je provjeravati i rezervnu gumu. U Sloveniji su zimske gume propisane od 15. studenoga do 15. ožujka iduće godine.
Pogledaj originalni članak

Još prije mjesec dana pao je prvi ovosezonski snijeg u višim predjelima Hrvatske, a prošlotjedni koji je padao i u nižim krajevima natjerao je brojne vozače na zamjenu ljetnih guma zimskima.

Dokazano je da zimske gume znatno povećavaju sigurnost vožnje u doba nižih temperatura i uvjereni smo da bi bilo dobro da se propiše zakon koji bi vozače u određenom razdoblju primorao na ugradnju zimskih guma.

Kao što je, primjerice, to u susjednoj Sloveniji od 15. studenoga do 15. ožujka. To je tako jer se ljetna i zimska guma razlikuju po smjesi od koje su napravljene. Ljetni pneumatici, naime, gube svojstva na temperaturama nižima od 7 stupnjeva Celzijevih, dok u tom području počinju djelovati zimski modeli.

Osim same zamjene, pažnju pneumaticima potrebno je posvećivati cijele godine, a preporuka je da se to napravi barem jednom mjesečno. Stanje guma govori i o samom stanju automobila, što sve zajedno utječe na cjelokupnu sigurnost vožnje. Gume su razvijene kako bi trajale tisuće kilometara, ali rubnjaci, rubovi i oštri predmeti na cesti mogu ih oštetiti.

Detaljno vizualno provjerite bočne stranice i profile svih guma te potražite oštećenja kao što su prevelika istrošenost ili napukline. Potražite oštre predmete koji su možda zapeli u profilu gume. Također, provjerite troši li se profil guma nejednoliko, što bi mogao biti znak koji upozorava na pogrešno postavljen ovjes automobila. U tom slučaju potražite savjet servisera.

Kako se gume troše, njihove performanse se mijenjaju, što može negativno utjecati na zaustavni put vozila, pa stoga redovito provjeravajte dubinu profila gume. I dok neke gume imaju indikatore trošenja profila za upozorenje vozaču da je guma dosegla svoj apsolutni minimum, nemojte čekati da se dosegne taj minimum. Dubina profila zimskih guma trebala bi biti minimalno četiri mm, kako bi mogle dobro držati na snijegom pokrivenim cestama.

Provjerite tlak u gumama kako biste osigurali da odgovara tlaku navedenom u priručniku automobila, a to je potrebno učiniti i za rezervnu gumu. Isto tako, potrebno je provjeriti imaju li sve gume kapice ventila koje ih štite od prljavštine i vlage.

Pneumatike pospremite na hladno, suho i tamno mjesto
Prebacivanje na zimske gume također znači da se ljetne gume trebaju sigurno spremiti do proljeća. Većina vulkanizera i prodavača guma nudi mogućnost spremanja vaših guma kao dio dodatne usluge. Kao profesionalci u tom području, prodavači i servisni centri su, naravno, stručni za spremanje guma. Kao dio njihove usluge, oni će često očistiti i provjeriti gume te ih pravilno spremiti do ponovne ugradnje na proljeće.

Vozači koji se ipak odluče spremiti svoje ljetne gume kod kuće, mogu pratiti sljedeće smjernice, kako bi osigurali da njihove gume ostanu u vrhunskoj formi nakon hladnih mjeseci.

Prije spremanja je potrebno provjeriti ima li na gumama oštećenja. Potražite moguća puknuća u profilu gume ili na bočnim stranicama. Bilo bi dobro označiti donedavni položaj guma na automobilu - stražnja lijeva i desna, prednja lijeva i desna. Time je ostavljena mogućnost da se na proljeće može rotirati njihov položaj, odnosno zamijeniti pozicija prednjih i stražnjih guma, kako biste omogućili jednoliko trošenje.

Gume spremite na hladno, suho i tamno mjesto, gdje neće biti izložene ulju, benzinu ili mazivima te pustite da preostala vlaga ispari. Prije spremanja povećajte tlak u gumama za 0,2 bara, a ako su gume postavljene na naplatke, spremite ih u vodoravnom položaju. Ako su, pak, skinute s naplataka, spremite ih okomito.

Pahuljica - znak raspoznavanja zimskog pneumatika
Kada kupuju gume, kupci su često zbunjeni. Uvriježilo se mišljenje da oznaka M+S bezuvjetno ograničava zimsku gumu, no to nije istina. M+S – oznaka je namjene te znači mud+snow, odnosno blato i snijeg. To nije prava zimska guma jer može biti i guma za terence, odnosno vožnju izvan asfaltiranih prometnica.

Pravu se zimsku gumu može prepoznati po simbolu pahulje i lameliranom uzorku gazne površine. Lamele služe za bolje prianjanje na snijegu, dok ljetne gume s glatkom gaznom površinom proklizavaju. Cjelogodišnje su gume one koje na gaznoj površini imaju kombinaciju lameliranog i glatkog uzorka.

Zimske su gume također posebnom smjesom s dodanim silikonom prilagođene niskim temperaturama, dok ljetne već od 7 stupnjeva gube svojstva.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.