Test: Kia Ceed SW

Rekordan karavanski prtljažnik od 625 l i potentan turbobenzinac

Foto: Mladen Milčić
Kia Ceed SW
Foto: Mladen Milčić
Kia Ceed SW
30.03.2019.
u 11:10
Pravi je to obiteljski karavan, ali, dakako, i karavan koji će zbog svoje prostranosti biti zanimljiv poslovnim korisnicima. Komfor je na visokoj razini i sprijeda i straga
Pogledaj originalni članak

Nova, treća generacija Kije Ceed ne prestaje skupljati nagrade. Najprije ju je njemački Autobild proglasio pobjednikom usporednog testa kompakata, a potom su joj u Ženevi na izboru Europskog automobila godine nedostajala samo tri boda za pobjedu.

Velik iskorak u kvaliteti izrade i osjećaju na upravljaču očit je već pri prvom sjedanju u novi Ceed koji smo ovoga puta isprobali u karavanskoj SW varijanti. Odmah se nametnuo rekordni podatak – Ceed SW uspio je obujmom prtljažnika nadmašiti dosadašnje rekordere: Hondu Civic Tourer i Škodu Octaviju Combi. Prima 625 litara, odnosno 1694 litre s preklopljenim stražnjim sjedalima.

Foto: Mladen Milčić
Kia Ceed SW

Ceed SW dugačak je 460 cm (+29 cm u odnosu na hatchback) uz istovjetan međuosovinski razmak od 265 centimetara.

U karavanu je (u odnosu na hatchback) raskošnije i na stražnjoj klupi. Pravi je to obiteljski karavan, ali, dakako, i karavan koji će zbog svoje prostranosti biti zanimljiv poslovnim korisnicima. Komfor je na visokoj razini i sprijeda i straga.

Veliki središnji 7-inčni zaslon osjetljiv na dodir smješten je u sredini kokpita što je vrlo ergonomski i vrlo ga je lako koristiti. U bogatoj opremi Fresh dolazi uz satelitsku navigaciju s TomTom aplikacijama povezivosti, a serijski je opremljen i sustavom za izbjegavanje sudara, tempomatom, 17” alu naplacima, dvozonskim klima-uređajem...

Isprobali smo ga u benzinskoj varijanti koju pokreće 1,0-litreni T-GDi turbobenzinac s izravnim ubrizgavanjem sa 120 KS i 172 Nm okretnog momenta, a ne s dizelašem što bi možda bio prvi izbor konvencionalnih kupaca.

Ali, nova generacija turbobenzinaca nudi komfornu vožnju već od niskih okretaja (172 Nm od 1500 do 4000 o/min) pa mu snage ne nedostaje niti u jednom režimu vožnje. Pritom radi vrlo mirno i uglađeno, a zbog odlične izolacije kabine ni na manjim gradskim, ali ni na velikim brzinama na autocesti ne čuje se buka izvana, ne osjete se vibracije.

Odlično ga prati precizan 6-stupanjski ručni mjenjač uz vrlo solidne performanse koje će zadovoljiti većinu vozača: 11,1 s do stotke i najveća brzina od 187 km/h. Potrošnja varira ovisno o načinu vožnje. Ako se ne štedi, u gradu raste do 8,5 l/100 km, ali na otvorenoj cesti rapidno pada. Prosjek od 6,7 l/100 km vrlo je zadovoljavajuć. Ovako opremljen model stoji 160.990 kuna, a početna je verzija dostupna već od 144.990 kuna.

VIDEO Pogledajte i naš razgovor s Matom Rimcem:

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

BA
BakaMraz
11:25 30.03.2019.

145.000 kn? Kia se stvarno umislila.

PU
paul-umpe
18:21 31.03.2019.

opet kia mia pia.vozila kao kurton.iskoristis i bacis