Iako na prvu loptu teza iz naslova možda zvuči pretjerano, ne, nismo se zaigrali. Novi Ford Focus zaista je pokrenuo revoluciji u kompaktnoj klasi. Naime, naprednu tehnologiju koju on sada nudi ne nalazimo – neke elemente da, ali ne sve – ni u luksuznijim kompaktima.
Konkretno, novi Focus nakrcan naprednom tehnologijom sam će se, nakon upozorenja vibriranjem volana, vratiti u vozni trak uoči li da vozač slučajno prelazi u suprotni (sustav donosi i Infiniti). Također, sam će se bočno parkirati u mjesto koje skeniranjem pronađe – na vozaču je da stišće papučice kočnice i gasa, a automobil će sam okretati volan i besprijekorno se parkirati. U gradskoj će vožnji, pri brzini od 30 km/h i nižoj, novi Focus sam zakočiti procijeni li da to vozač neće napraviti na vrijeme. Pri višim brzinama, kad registrira opasnost od frontalnog sudara, upozorit će vozača i pojačati kočnu silu.
Novi Focus može prepoznati i prometne znakove uz cestu te ih očitava na instrumentnoj ploči. Primijeti li pokrete vozača koji upozoravaju na umor, Focus će mu sugerirati da stane i odmori se. Aktiviranje dugog i kratkog svjetla također više nije prepušteno vozaču – prednja kamera snima situaciju na cesti te deaktivira duga svjetla kada registrira drugi automobil ili gradsku uličnu rasvjetu, odnosno opet ih aktivira kada to bude potrebno. Fordov novitet brine se i za držanje razmaka od vozila ispred, za obavještavanje o vozilu u mrtvom kutu...
Navedene tehnološke novotarije na okupu bismo očekivali u automobilu više klase ili barem onom luksuznijeg proizvođača. Ford je ovdje i kupcima povoljnijeg kompakta omogućio ulaz u visokotehnološko okruženje. Jasno, svi će se ti detalji naći na popisu dodatne opreme i za njih će trebati dodatno platiti, no pozitivno je otvaranje mogućnosti da se Focus nakrca ovakvim sigurnosnim sustavima. Koliko će to u zbilji našim kupcima biti dohvatljivo, vidjet ćemo kad novi Focus tijekom svibnja stigne u Hrvatsku. Cijene za naše tržište još nisu poznate.
Motorizacija
Efikasni i ekološki osviješteni pokretački agregati obuhvaćaju novi 1,6-litreni Ecoboost benzinac s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem. Elastičan i ekonomičan agregat nudi se u dvije izvedbe, od 150 i od 182 konjske snage. Snažniji do stotke pojuri za 7,9 sekundi, a u prosjeku troši samo šest litara goriva na 100 km. Birati se mogu i obnovljeni 1,6 i 2,0 Duratorq TDCi dizelski agregati od 95, 115, 140, odnosno 163 KS, te Duratec benzinski motori sa 105, odnosno 125 KS.
Na cesti
Prema dinamici vožnje i dosadašnji je Focus bio poznat i priznat, a sada je to i Ford podigao na višu razinu. Automobil cestom klizi kao po tračnicama, stabilan je, upravljiv i predvidljiv. Agilan automobil pruža trenutačan odziv na komande vozača. Izvanredno podvozje odlično se dopunjuje s preciznim 6-brzinskim ručnim mjenjačem. U ponudi je i 6-brzinska PowerShift automatika s dvostrukom spojkom. Novi Focus na tržište izlazi u tri karoserijske izvedbe: kao sportski kompakt s peterim vratima, kao četverovratna limuzina te praktičan karavan.
Dizajn
Fordov kinetički dizajn Focusu je donio dinamičnije obrise te linije koje su atraktivne danas, no podjednako će moderne biti i sutra. Svevremenski dizajn provlači se i kroz interijer s karakterističnim Fordovim potpisom: usmjeren prvenstveno na vozača, praktičan, ergonomski osmišljen i jednostavan za korištenje. Kvaliteta materijala i završne obrade također daju dojam boravka u vozilu više klase. Novi je i dizajn sjedala, čvrsta su i bolje podupiru tijelo. Tri odrasle osobe prostora će dovoljno imati i na djeljivoj stražnjoj klupi. Usprkos mnogo bogatijoj opremi te većoj i aktivnoj i pasivnoj sigurnosti, novi Focus nije teži od prethodnoga.
Sviđa mi se ova hrpa elektronike, npr. za bočni parking, pa ovo upozorenje za traku itd, ali samo kao što i autorica kaže cijena još uvijek nepoznanica sigurno neće biti jeftino i napokon Ford dobiva ove turbo benzince, ali opet cijeeena nema džabe ni kod stare babe