Na Fiatovu malu ikonu, model 500, sad se već nadovezala ozbiljna gama istoga naziva, pa smo i mi dužem testu podvrgnuli crossover rođaka izvornog mališana, odnosno Fiat 500X. Isprobani primjerak pripadnost brzorastućem segmentu vozila koja su od više segmenata pokupila najbolje osobine ističe pogonom na sva četiri kotača i Cross paketom opreme.
Komfor košta bitno više
Pod prednjim je poklopcem povišenog modela s 4x4 pogonom odličan 2,0-litreni JTD od 140 konjskih snaga, a važna je novost da je sada tu kombinaciju moguće dobiti i s ručnim mjenjačem, što talijanskom modelu omogućava da bude jeftiniji od 200.000 kuna, dakle i od najvažnije konkurencije. Konkretno, isprobani Fiat 500X 2,0 MJet AWD Cross stoji 199.000 kuna. Razlika ovako složenog modela do istovjetne izvedbe s automatskim mjenjačem iznosi 31.000 kuna. Automatik je, jasno, komforniji, ali ovdje smo svakako na strani ručnog prijenosa.
Ručni mjenjač ugrađen u Fiat 500X jako dobro surađuje s dizelskim motorom i više nego dovoljno snažnim za ovaj model. Problema pri pretjecanju nismo imali ni na uzbrdici s automobilom punim putnika i prtljage. Izmjene stupnjeva prijenosa su glatke, snaga uglađenog motora iskoristiva je u potpunosti. Zvučna izolacija je uzorna, pa se u kabini ne čuje ni buka motora, ni buka s ceste.
Praktičan i ugodan u vožnji
Prostora u dopadljivom interijeru ima dovoljno za četiri odrasle osobe. Peta je dobrodošla samo na kraćim relacijama. Povišeni položaj sjedenja pozitivno utječe na udobnost vožnje i na preglednost. Prednja sjedala iznenađujuće su udobna. Komande na kolu upravljača pokrivaju sve bitne, često korištene funkcije, poput radija, tempomata, Bluetootha. Priručnih pretinaca po vozilu ima dovoljno i praktičnih su dimenzija. Prtljažni prostor može se povećati zahvaljujući preklopivoj stražnjoj klupi, djeljivoj u omjeru 60/40. Kad se ispod svega ovoga podvuče crta, Fiat 500X Cross s 4x4 pogonom i ručnim mjenjačem odličan je izbor.
to je mali crossover, precijenjen, ne vrijedi te pare...