U Daciji Duster - SUV modelu koji smo protekloga tjedna isprobali po prašini Maroka - spojile su se najbolje osobine iz triju kultura za koje je ova marka vezana. U skladu s rumunjskim korijenima, Duster na tržišta diljem svijeta izlazi s iznimno povoljnom cijenom, pa u Hrvatskoj košta od 79.900 kuna. S druge strane, zahvaljujući tome što je pod okriljem Renault Nissan korporacije, baštinio je i francusku udobnost te japanske radne navike.
Nissanov pogon
Robustan SUV model u praktično organiziranoj unutrašnjosti pruža dovoljno prostora za pet odraslih putnika. Povišeni položaj sjedenja vožnju čini preglednijom i ugodnijom. Interijer je iznenađujuće kvalitetno izveden. Kažemo 'iznenađujuće' imajući na umu cijenu. Iz istog razloga nismo očekivali da ćemo s Dusterom po grubom makadamu voziti brzinom od 70 km/h a da pri tome nećemo čuti nikakvo lupanje ni cviljenje, i da nam neće biti ni najmanje neudobno. Model s kratkim prevjesima, malo više odignut od tla, te s pristupnim kutom od 30 stupnjeva i odlaznim od 36 stupnjeva oduševio nas je i na off road poligonu. Dusterova platforma preuzeta je od Logana, a 4x4 pogon poznat nam je iz Nissanovog X-Traila.
Izdržljiv i upravljiv
Nudi mogućnost vožnje na prednje kotače, na sva četiri kotača, te uz automatsko prebacivanje na 4x4 kad se za to ukaže potreba. Opremljen je i novim mjenjačem sa 6 brzina koji nudi vrlo kratki 1. stupanj prijenosa (5,79 km/h za 1000 o/min), što mu omogućava vožnju pri vrlo niskoj brzini na oštećenim podlogama te poboljšava kretanje vozila pod opterećenjem ili uz strmi nagib. Ugodno smo se iznenadili te zaključili da Dusterov robustan izgled nije tek šminka. Lako ga je voziti kako po makadamu, tako i po zavojitim planinskim cestama. Ništa manje upravljiv nije ni po skučenim gradskim prometnicama. Ulice Marrakesha - gusto načičkane pješacima, biciklistima i mopedima koji bez obzira na druge sudionike u prometu ulijeću u prometnu gužvu - pokazale su se odličnim testnim poligonom za brzinu reagiranja na vozačeve komande. Duster je i taj test položio s odličnim uspjehom.
Bravo Dacia, da sad kupujem novi auto uzeo bi ga sigurno... 1.6 benzinjaru 4x4...eh što je nije bilo prije dve i pol godine :(