SIGURAN POVRATAK

Savjeti za povratak vožnji motocikla nakon zime

Foto: Shutterstock
Savjeti za povratak vožnji motocikla nakon zime
23.03.2023.
u 15:00
Ne osjećate se sigurno nakon duge zimske pauze na vlastitom motociklu? Osvježite svoje vještine pomoću ovih savjeta.
Pogledaj originalni članak

Proljeće! Ono doba godine kada se srce motociklista okreće mislima o novoj sezoni vožnje. Planirate odlazak na ljetni godišnji motorom, zamišljate sebe kako se ponosite svojom “bebom” pred prijateljima, veselite se što ćete ga satima maziti sredstvima za čišćenje, skenirate dućane u potrazi za novim dodacima i sanjate o avanturama koje vas čekaju.

Međutim, prije nego što se previše zanesete, morate znati jednu stvar. Motocikli zahtijevaju konstantu pažnju i specifične vještine bez trenutka opuštanja kako bi svaki put sigurno došli nazad u garažu. Stoga morate ubrzati proces “vraćanja na staro” i vladati motorom suvereno kao i prije zimske pauze.

Kako se vratiti u formu

Započnite svoje vježbe vožnjom s malom brzinom. Napušteno parkiralište je savršeno, pod uvjetom da je površina čista i bez smeća, neravnina, prepreka ili skliskih stvari. Počnite s krugovima pri malim brzinama. Trebali biste okrenuti glavu i podići oči prema horizontu da vidite kamo idete. Kako se brzine smanjuju, ne biste trebali spuštati nogu. Na kraju bi vam vaša kontrola brzine i osjećaj za motocikl trebali omogućiti potpune zaokrete od 360 stupnjeva s upravljačem okrenutim do kraja i nogama na nogarima.

Zatim isprobajte obične i uske osmice, koje će vas podsjetiti kako motocikl reagira pri malim brzinama, s jedne na drugu stranu. Opet, vaša stopala nikada ne bi trebala dodirivati tlo dok ne stanete. Pronađite ili postavite neke oznake koje morate pogoditi svaki put kako biste bili precizni i dosljedni. U ovoj ćete vježbi proširiti svoj osjećaj za odaziv gasa.

Ako podloga nudi solidnu trakciju, vaše vježbalište nudi dovoljno prostora i vaše je samopouzdanje visoko, ponovite vježbe pri većim brzinama. Kada steknete osjećaj za motocikl i naučite držati glavu okrenutu i oči podignute, trebali biste moći napraviti potpuno isti krug u svakom krugu. Ti preokreti smjera u osmici će vas naučiti koliki je pritisak potreban za promjenu smjera i kako motocikl reagira dok se kotrlja u zavoju. Držite pogled ispred sebe, pokušajte pogoditi iste oznake svaki put i nemojte spuštati te noge.

Nagla zaustavljanja

Također možete koristiti svoje područje za vježbanje male brzine za vježbanje zaustavljanja. Nagla zaustavljanja naučit će vas kakvu trakciju nude vaše gume, koliko su snažne i osjetljive vaše kočnice i kako se motocikl ponaša pri naglom kočenju — čak i kada je stražnji kotač blokiran ako nemate ABS sustav. Zaustavljanje uz klizanje stražnje gume pomaže u određivanju koliko trakcije možete iskoristiti; također vam pokazuje što možete očekivati kada se to dogodi u stvarnoj neprilici. Vježbajte upravljanje u bilo kojem bočnom proklizavanju koje se razvije tijekom ovih zastoja pri malim brzinama.

Važno je zapamtiti da većina vaše zaustavne snage dolazi od prednje kočnice. Nakon što se osjećate udobno zaustavljajući dok stražnji kotač klizi, usredotočite pozornost na prednju kočnicu i gumu. Budući da posljedice pretjeranog kočenja sprijeda mogu biti pad, ne biste trebali pretjerivati previše, ali svakako želite dobiti jasan osjećaj koliko pritiska možete primijeniti na ključnu prednju kočnicu.

Opet, vježbanje može pokazati da je potrebno prilagoditi položaje ili točke uključivanja vaših kontrola kočnice kako bi vama bolje odgovarale.

Brže, brže, brže

Nakon što svladate svoje vještine okretanja, skretanja i zaustavljanja pri maloj brzini, ponovno vježbajte pri većim brzinama, naravno, ako je vaše parkiralište dovoljno veliko. Potražite kut koji nudi otvoren pristup kako biste mogli vidjeti kroz njega. Zavoj koji možete proći s velikom brzinom i bez nedostataka na površini savršeno je mjesto za isprobavanje skretanja pri brzinama na autocesti. Želite biti u mogućnosti postaviti motocikl točno gdje želite na ulazu, sredini zavoja i izlazu. Opet, ako ga možete nagnuti dovoljno daleko da vučete nogare po podu, to će vam pomoći da naučite ograničenja motocikla

Ravna, pusta cesta dobro je mjesto za vježbanje skretanja. Koristeći isprekidane linije kao stupove, pogledajte koliko brzo možete udobno ići dok skrećete između njih. Na cestama s izdignutim točkama oznaka trake, točkice će vam reći ako promašite. Ideja je naučiti kako izvršiti brzo, precizno skretanje - vitalni manevar izbjegavanja.

Također možete vježbati snažna zaustavljanja na ulici kada nemate drugog prometa. Zapravo, kao i kod drugih vještina, snažna zaustavljanja mogu se vježbati tijekom svake vožnje. Samo pazite da nema nikoga iza vas kada jače pritisnete kočnicu. Odaberite sigurno mjesto na kojem se namjeravate zaustaviti ili prije njega. To bi trebala biti dovoljno kratka udaljenost da vas izazove, a istovremeno dopušta prostor za prelaženje ako se ne možete zaustaviti na ili prije ciljne točke.

Sve ispočetka sa suputnikom

Na kraju, vrijedi ponoviti sve ove vježbe s putnikom kojeg redovito vozite. Ovo ne samo da vam daje osjećaj za promjene smjera s težim motociklom, već i putniku pruža priliku da nauči što je potrebno u tim situacijama.

Budući da ove vježbe uključuju umjerene, ali različite brzine i opterećenja motora, one su također dobar režim za uhodavanje vašeg motora i kočnica. Učinit ćete uslugu sebi i svom motociklu.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr