KAKVI SU VAŠI

Saznajte kako ih možete provjeriti sami: Neispravni pneumatici mogu biti puno opasniji nego što mislite

Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Saznajte kako ih možete provjeriti sami: Neispravni pneumatici mogu biti puno opasniji nego što mislite
21.03.2023.
u 16:05
Ispravna briga i redovno održavanje možda je najvažnija stvar koju možete učiniti kada je u pitanju posjedovanje vozila – osim sigurne vožnje.
Pogledaj originalni članak

Automobil ima nekoliko tisuća različitih dijelova, a samo se gumama dodiruje podloga. Zbog toga je automobilska guma ili pravilnije rečeno „pneumatik“ jedan od najvažnijih čimbenika aktivne sigurnosti automobila.

Zbog užurbanog načina života, provjera pneumatika lako se smetne s uma ali osigurati da su u dobrom stanju važno je za performanse vozila i vašu sigurnost na cesti. Nakon dugog radnog dana, pomisao na to da obratite pažnju na svoj automobil može biti posljednja stvar koju želite učiniti. Ali ignoriranje problema ne znači da on nestaje – ono samo osigurava da će se kasnije vratiti.

S toga, donosimo neke važne savjete koje određuju zdravlje pneumatika:

  1. Tlak u gumama

  2. Dubina profila

  3. Cjelokupno stanje (uključujući bilo kakvu štetu)

Tlak u gumama

Pravilno napuhani pneumatici osiguravaju bolju stabilnost, bolje prijanjanje, ravnomjerno trošenje i manju mogućnost pucanja. Provjera tlaka u pneumaticima brza je i jednostavna. Ispražnjen pneumatik lako možete uočiti i po izbočini ili trbuhu koji nastane pod težinom vozila. No ponekad to nije odmah uočljivo pa bi bilo dobro barem jedanput mjesečno provjeravati tlak. Uputite se na najbližu benzinsku postaju gdje na posebno predviđenom mjestu možete napuniti svoj pneumatik na ispravan tlak. Informacija o ispravnom tlaku najčešće se nalazi na naljepnici na okviru vrata ili na poklopcu mjesta za ulijevanje goriva. Također preporučenu razinu tlaka zraka možete provjerite i u korisničkom priručniku.

Kada znate koji je ispravan tlak, odvrnite poklopac zračnog ventila i pritisnite mjerač kako biste očitali trenutni pritisak u svakom od pneumatika. Ako vam je tlak prenizak, napunite ga pomoću zračnog kompresora dok ne bude u skladu s preporučenom razinom.

Tlak je najbolje provjeriti kada su gume 'hladne' ili u mirovanju najmanje 3 sata.

Dubina profila

Pobrinite se da je gazni sloj na pneumaticima dovoljno dubok za sigurnu vožnju. Istrošeni pneumatici smanjuju prianjanje vozila za cestu, što može povećati zaustavni put prilikom kočenja, povećati rizik od akvaplaninga, odnosno dovesti vas i ostale putnike u opasnost.

Procijenite svoju dubinu gaznoga sloja prema TWI oznaci koja se nalazi na samom pneumatiku. Ukoliko su TWI oznaka i gazna površina u istoj razini, tada je pneumatike potrebno zamijeniti.

Cjelokupno stanje i štete

Osim pritiska i gaznog sloja, čvrste unutarnje i vanjske bočne stijenke i dobro opće stanje važni su za zdravlje vaših pneumatika. Potražite potencijalno nepravilno trošenje, posjekotine, ispupčenja, pukotine od suhog truljenja ili predmete zaglavljene u pneumaticima. Svako propuštanje zraka potrebno je otkloniti u što je moguće skorijem roku od strane za to obučene osobe.

Također, pripazite na starost svojih pneumatika jer s vremenom ona gubi svoja svojstva. Ne preporuča se da je na vozilu postavljen pneumatik stariji od 10 godina. Starost se može lako prepoznati DOT oznakom, četveroznamenkastim brojem otisnutim na površini pneumatika gdje prva dva broja predstavljaju tjedan proizvodnje a druga dva broja - godinu proizvodnje.

Ako nešto izgleda sumnjivo, ali niste sigurni utječe li na vaš pogon, predlažemo da posjetite svog servisera ili zatražite mišljenje u najbližoj stanici za tehnički pregled. Samo su ispravni pneumatici – sigurni pneumatici.

Ispravno je sigurno!

Sadržaj nastao u suradnji s CVH.

Pogledajte na vecernji.hr