apsurdne cijene

Sedam zračnih jastuka košta kao novi auto

Foto: PR
Sedam zračnih jastuka košta kao novi auto
29.04.2014.
u 08:40
Najjeftiniji je zračni jastuk za Suzuki Swift i Fiat Pandu, a za Mitsubishi Outlander i ASX je najskuplji. Razlika u cijeni je oko 15.000 kn
Pogledaj originalni članak

Na hrvatskim se cestama u prva dva mjeseca ove godine dogodilo 4056 prometnih nezgoda, a lani ih je bilo ukupno 34.021. Svaku od njih netko je skrivio, a krivac - osim ako za svoj automobil plaća kasko osiguranje - sam snosi troškove popravka svog vozila. Branik i svjetla prvi su na udaru, ali osim tih dijelova čija su oštećenja vidljiva na prvi pogled, popravak vozila nakon prometne nesreće obično zahtijeva izmjenu i mnogih drugih dijelova.

Poput pola automobila

Svi oni koštaju, kao i radni sati majstora, no u cjeniku rezervnih dijelova visokom cijenom odskaču zračni jastuci. Malo tko o njima razmišlja dok ne zatrebaju, u nesreći spašavaju život, a nakon nesreće uzrokuju glavobolje jer njihova zamjena - zajedno sa zamjenom povezane elektronike i plastičnog dijela interijera koji puca otvaranjem zračnog jastuka - nerijetko doseže vrijednost pola automobila. Primjera radi, samo vozačev zračni jastuk za Mitsubishi SpaceStar košta 10.854 kn. Taj automobil, potpuno nov, u prodajnom salonu košta 73.900 kn. Dakle, za cijenu 6,8 zračnih jastuka možete kupiti novi auto. Ista je cijena i za vozačev zračni jastuk za modele Outlander i ASX istog proizvođača, a ako je u nesreći sudjelovao i netko na suvozačevu mjestu, pa se otvorio i njegov zračni jastuk, on za Mitsubishi Outlander i ASX košta 16.506 kn. Honda Civic košta od 126.420 kn, a prednji zračni jastuk 14.528 kn. Zračni jastuk za Chevrolet Spark košta 8408 kn, a cijena novog automobila je 62.829 kn. Osim što cijena zračnih jastuka tjera na razmišljanje (i pažljiviju vožnju), neizbježno potiče na usporedbu među automobilima različitih marki i klasa. Jer, nijedan proizvođač automobila ne proizvodi zračne jastuke za svoje modele. Zračne jastuke, kao i mnoge druge dijelove, proizvode za njih specijalizirani proizvođači, a tvornice ih samo ugrade u svoje vozilo.

Povoljnije za luksuzni auto

Kako onda zračni jastuk ugrađen u Mitsubishi SpaceStar košta 10.854 kn, a isti dio za luksuzan i velik Jeep Grand Cherokee 2848 kn? Ili, za Volvo V40 - 2714 kn. Kako Fiat vozačev zračni jastuk za Pandu može cijeniti 1521 kn? Cijena je vozačeva zračnog jastuka za Daciu Duster 3196 kn, a za Chevrolet Captivu 12.377 kn. U Audijevoj trgovini isti dio za A3 stoji 5021 kn. Za Mazdu 3 košta 4797 kn. Ili se pojedine tvornice s dobavljačima rezervnih dijelova nisu uspjele dogovoriti za povoljnije cijene ili postprodajni odjeli tih marki rade s (pre)velikim maržama. Kako god bilo, prostora za smanjenje cijena ima, jer tržište je osjetljivo, a vlasnici vozila preopterećeni troškovima sa svih strana. Pri kupnji vozila sve su važnije i cijene rezervnih dijelova, jer prije ili kasnije svi dođu na servis.

>>Dijelovi za stare modele skuplji nego za nove aute

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

MK
marcel.kuzmic
11:03 29.04.2014.

Djelove za svoj auto narucujem online preko njemačkih online part trgovina. Narucuje se prema modelu i broju šasije preko kataloga i samo za primjer set prvih diskova i pločica koji je u nas cca 1100kn, sa poštarinom iz Njemačke je svega 460kn. Zanimljivo u pitanju je isti proizvođač. Carine nema, poštar donese za 3 dana na kučni prag. U HR su dijelovi strašno maržirana roba. A da ne pričam koliko ima online "auto-otpada" gdje se djelovi šasije ili motora mogu kupiti za smješnu cijenu. Kad se dosta ljudi odluči za takvu vrstu nabave, cijene djelova će i u nas pasti drastično.

JO
josmalopanestalo
12:50 04.05.2014.

super, ja ih nemam