Jednovolumen s prednjim pogonom. Ništa čudno, pomislili bismo, da se iznad poznatih bubrega ne koči znak BMW-a. Prvi bavarski monovolumen i prvi automobil s prednjim pogonom proizvođača koji je sinonim za sportski nastrojene modele sa stražnjim pogonom ipak je pravi BMW. Očito je to već na prvom zavoju, iako će ljubitelji negodovati što pogon nije straga, to je jasno.
Ali, vremena se mijenjaju, pa su i Bavarci krenuli putevima konkurentskog Mercedesa. Iduća Serija 1 će također imati pogon sprijeda, ali bez brige, "trojka" ostaje sa stražnjim pogonom.
Active Tourer je vozački automobil i zahtjevnije zavoje prolazi kao po tračnicama. Postoje tri moda rada: eco, comfort i sport, pa iako su u sportskom režimu odziv na gas i ovjes najsportskiji i u drugim je modovima Active Tourer vrlo dinamičan. Tome pridonosi precizan i izravan upravljač koji daje mnoge informacije s ceste. Naš je testni Active Tourer pokretan 2-litrenim četverocilindričnim turbodizelašem sa 150 KS i 330 Nm. Riječ je o odličnom agregatu koji, uparen sa 6-stupanjskim preciznim mjenjačem, 1,4 tone teški Active Tourer u svim režimima vožnje pokreće jako dobro.
Brži start redovito završava cviljenjem guma, a posebno su dojmljiva međuubrzanja. Do stotke sprinta za 9,2 s, a najveća brzina mu je 208 km/h. U praksi se te brojke čine još dojmljivijima.
Jedan je od najštedljivijih motora u svom segmentu, a u prosjeku smo na testu trošili 5,8 l/100 km. Za tako velik automobil – odlično.
Unutrašnjost je prostrana, a posebno iznenađenje je prostor za koljena straga gdje imate osjećaj da sjedite u Seriji 5, a ne u 434 cm dugom Active Toureru.
Zaista luksuzna oprema kao iz predsjedničke limuzine poskupljuje testni Active Tourer na 349.000 kuna. Ali, realnije je gledati solidno opremljen primjerak s ovim motorom koji stoji 242.695 kuna.
>> BMW serije 2 Active Tourer u Hrvatskoj od 225.137 kuna
>> Ovo je prvi BMW-ov jednovolumen i auto s prednjim pogonom
Trenutno vozim aktualni (F10) 520d u M-izvedbi, nakon dvije trice. Upravo dizajn, performanse, vrlo niska potrošnja i užitak u zadnjoj vuči su karakteristike pravog pravcatog BMW-a. Nijedan ljubitelj tih automobila nebi nikada prešao na prednji pogon! Tvrtka BMW želi osvojiti nove kupce koji su spremni sa drugih prednjopogonskih marki prijeći na njihove proizvode. Zato uskoro za ljubitelje uvode četveropogonsku varijantu (x-drive). Prednja vuča ionako samo podnosi snagu do maksimalnih 200 ks. To je i Audi početkom 1980-ih shvatio i za jača izdanja nužno uveo četveropogonske varijante (quattro).