Njemački Mercedes jedan je od predvodnika u sigurnosnim tehničkim rješenjima u automobilskoj industriji. U Mercedesov je model ugrađen prvi serijski ESP sustav (sustav elektroničke stabilnosti), a danas intenzivno ulažu u razvoj autonomne vožnje u konceptima poput F 015 Luxury in Motion, ali i na testiranjima autonomnog kamiona Actros.
Pomoć kamera i radara
Korak prema autonomnoj vožnji je i sustav aktivne pomoći za promjenu voznog traka, koji će biti dostupan u novoj E-klasi. Nova generacija Mercedesove limuzine više srednje klase premijerno je pokazana na Salonu automobila u Detroitu.
Sustav je dio Driving Assistance paketa opreme, koji se doplaćuje, a temelji se na radaru i kameri. Sustav sam automatski obavlja promjenu voznog traka kada se ispune određeni uvjeti. Prije svega mora biti aktiviran sustav pilotirani upravljač kako bi automatski mogao skrenuti u drugi trak.
Drugi je uvjet da je pokazivač smjera uključen najmanje dvije sekunde. Tek nakon toga sustav s pomoću kamera i radara provjerava cjelokupnu situaciju u okolini automobila te utvrđuje može li se na siguran način obaviti prestrojavanje. Provjerava da nema vozila pokraj, iza ili ispred automobila u ciljanom voznom traku i tek kada utvrdi da se manevar može obaviti unutar tri sekunde počinje automatsko prestrojavanje. Postoji još nekoliko uvjeta za pokretanje sustava. Jedan od njih je da se E-klasa kreće prometnicom s više prometnih trakova, što prepoznaje navigacijski sustav ugrađen u automobilu. Nadalje, vozilo se u tom trenutku mora nalaziti u traku prometnice s više trakova, što prepoznaje kamera.
Komforno i u gužvi
Kako bi se sustav uopće mogao uključiti i izvesti automatsko prestrojavanje, E-klasa se mora kretati brzinom između 80 i 180 km/h. Ovaj sustav djeluje u koordinaciji s čitavim nizom sustava koji se već serijski ugrađuju u Mercedesove automobile, poput aktivnog sustava asistencije o automobilu u mrtvom kutu, koji koči i sprečava prestrojavanje ako utvrdi da to nije sigurno.
Nova E-klasa još je više prilagođena željama kupaca u poslovnom segmentu. S pomoću brojnih inovacija i sustava koji pomažu vozaču i vožnju čine komfornijom, nema gubitka užitka u vožnji. Čak i na cestama gdje je velika gužva, Drive pilot sustav i sustav aktivne promjene voznog traka pomažu vozaču da što lakše i jednostavnije upravlja automobilom rekao je Thomas Weber, član Upravnog odbora Daimler AG-a.
>> Glasovne naredbe vozača Volva: Otključaj vrata, uključi grijanje i upali svjetla!
dok on to sve preračuna stigneš na odredište a da nisi nikoga pretekao!!