NOVITET NA ZŠEM-u

Smarty studentima u 3 sekunde odgovara na sva pitanja za referadu

Foto: Danijel Lijović
Foto: Danijel Lijović
Foto: Danijel Lijović
Foto: Danijel Lijović
Foto: Danijel Lijović
Foto: Danijel Lijović
Foto: Danijel Lijović
Foto: Danijel Lijović
Foto: Danijel Lijović
25.10.2018.
u 13:39
Hrvatski startup Careesma.co kreirao chatbox za pomoć studentima
Pogledaj originalni članak

Umjetna inteligencija nam sve više pomaže u svakodnevnom životu. Od snalaženja u prostoru do izbora u šopingu, utrenirani algoritmi pomoći će nam u smislenom i puno bržem pronalaženju korisne informacije iz golemih baza podataka.

SVIJET 2068.

Nema razloga za paniku: “Terminatori” će nam za pedeset godina biti prijatelji i pomagači, imat će snagu kao 500 ljudi i spašavat će nam živote

Kiborzi nam u budućnosti neće prijetiti istrebljenjem nego će pomagati ljudima u ekstremnim uvjetima. Bit će snažni, otporni, brzi i suosjećajni, predviđaju stručnjaci za umjetnu inteligenciju. Procjenjuje se da će već do 2020., osamdeset posto pametnih telefona imati umjetnu inteligenciju, a predvodnik tog trenda je Huawei

A asistenciju umjetne inteligencije sada imaju i studenti poznate Zagrebačke škole ekonomije i managementa. Bivša studentica ZŠEM-a, a danas direktorica startupa Careesma.co Lana Balić Matijašević kreirala je virtualni komunikacijski asistent "Smarty" koji unutar 3 sekunde studentima odgovara na sva pitanja koja bi inače postavljali u studentskoj referadi. 

- Da me netko pitao još prošle godine je li moguće dobiti odgovor iz studentske referade na neko općenito studentsko pitanje unutar 3 sekunde, rekla bih ne. Čekanje u redovima ispred referada na fakultetima bila je učestala praksa, bez obzira koliko se tehnologija brzo razvijala posljednjih nekoliko godina. A sada naš Smarty pomaže studentima ZSEM-a omogućavajući im da u samo nekoliko sekundi dobiju odgovore na svoja pitanja 24 sata dnevno bez obzira na lokaciju na kojoj se nalaze. Koristimo strojno učenje koje pomaže u razgovoru s korisnicima. Nije poanta u zamjeni djelatnika, nego u pomoći i dodatnoj usluzi - kaže nam Lana Balić Matijašević, koja nam otkriva planove da se program ponudi i drugim školama u Hrvatskoj pa čak i na inozemnom tržištu. 

Smarty odgovara na širok raspon općih upita kao što su preddiplomski program, prijamni ispit, mentorski program, dokumentacija za upis, i drugo i to na hrvatskom jeziku.

Njen startup je u suradnji sa ZŠEM-om i IBM-om razvio chat servis "Smarty" koji je pušten u produkciju u rujnu ove godine. Smarty koristi IBM-ovu platformu Watson Asistent, uslugu na IBM Cloudu koja pomaže organizacijama u izgradnji rješenja koje razumije ljudski govor te koristi strojno učenje u komunikaciji s korisnicima simulirajući konverzaciju među ljudima.

IBM već godinama ulaže milijarde dolara u razvoj odgovorne umjetne inteligencije. Njihov Watson postao je globalno poznat 2011. godine kada je pobijedio u kvizu Izazov. A i na edukaciji imaju niz programa u kojima također pomaže tehnologija umjetne inteligencije, uključujući i dugogodišnju suradnju sa slavnim američkim TV edukativnim segmentom Sesame Street

Foto: Danijel Lijović

Na stvaranju baze odgovora za hrvatski projekt "Smarty" chatboxa aktivno su radili studenti ZŠEM-a koji su izgradili skup najčešćih pitanja koje studenti obično upućuju referadi. 

- Prije nego što sam se odlučila za IBM-ovu Cloud platformu, istraživala sam ponudu IBM Clouda i zaista sam bila impresionirana. IBM Cloud nudi 170 + usluga (AI, IoT, blockchain, Watson APIs, itd.) za programere za izgradnju, implementaciju i upravljanje aplikacijama u oblaku. Careesma je mlada kompanija i ovo je bilo naše prvo iskustvo s IBM Watson API-jima na IBM Cloudu. Usluga pruža snažan alat za programere koji omogućuje izgradnju inovativnih poslovnih modela i jedinstvenih usluga korisnicima - ističe Lana. 

Promociju "Smartyja" na ZŠEM-u pozdravio je i Damir Zec, poslovni direktor tvrtke IBM Hrvatska. 

- Danas digitalizacija utječe na sve aspekte našeg života pa tako i na način kako učimo. Sve brži razvoj tehnologije sve više mijenja sektor edukacije stvarajući nove modele učenja i nove načine razmišljanja koji su prilagođeni društvu današnjice. Isto tako, i obrazovne institucije moraju mijenjati načine svog poslovanja i u svom radu primjenjivati nove tehnologije poput umjetne inteligencije, računarstva u oblacima kako bi pripremile studente sa znanjem i vještima koje su im potrebne za razvoj karijera budućnosti, a koje odgovaraju potrebama tržišta rada. Iznimno smo ponosni što je Zagrebačka škola za ekonomiju i management izabrala IBM Cloud za izgradnju virtualnog asistenta koji studentima olakšava ispunjavanje njihovih svakodnevnih dužnosti omogućavajući im da više vremena usmjere u stvaranje dodane vrijednosti.” rekao je Zec.

Novim digitalnim pomoćnikom zadovoljni su i u Zagrebačkoj školi ekonomije i managementa iz koje ističu da se moraju kretati u korak s promjenama kako bi ostali konkurentni, a ne da im se dogodi sudbina zagrebačke Tvornice računskih strojeva, koja je nekad bila high-tech, a danas gotovo nitko i ne zna da je postojala, kako je istaknuo dekan ZŠEM-a Đuro Njavro.

 

- Mi u ZŠEM-u posvećeni smo pružanju jedinstvenog nastavnog iskustva svojim studentima kako bismo ih u potpunosti opremili vještinama i znanjima potrebnim za uspješno obavljanje poslova u vremenu ekonomije temeljene na znanju. Shvatili smo da trebamo pojednostavniti osnovne usluge koje pružamo studentima upravo kako bi naši studenti mogli još više vremena posvetiti stvaranju inovacija, profesionalnom usavršavanju i suradnji s kolegama. Uvođenjem chatbota Smarty ostvarili smo svoj cilj. Osim toga, naši djelatnici u referadi sada imaju više vremena da se usredotoče na pružanje visokokvalitetnih konzultacija studentima, rekao je Ðuro Njavro, dekan ZŠEM-a. 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.