Kako biste povećali vjerojatnost prolaska na godišnjem tehničkom pregledu automobila, neke od neispravnosti mogu se otkloniti i prije samog pregleda. Valja naglasiti da su najčešće greške koje znače i pad na tehničkom pregledu vozila neispravne kočnice - bez obzira govorimo li o parkirnoj ili radnoj kočnici - nepodešeno kratko svjetlo i njegov nagib, loš rezultat vozila na eko-testu.
Sami svakako možete vizualno pregledati eksterijer te provjeriti pričvršćenost dijelova poput retrovizora, registarske pločice, brisača i farova. To su detalji, ali jako važni detalji. Također, sami možete pregledati blatobrane i pragove vozila jer oni prvi pokazuju znakove hrđe zbog izloženosti vanjskim utjecajima (udarci kamenčića, nakupine blata). Svi dijelovi ugrađeni na vozilo trebali bi biti sigurno pričvršćeni, kako ne bi otpali tijekom vožnje. Treba obratiti pažnju na metlice brisača, retrovizore. Staklene površine moraju biti neoštećene.
Provjerite tlak u gumama. To bi na svom automobilu redovito trebao raditi svaki vozač, a uoči odlaska na tehnički pregled treba provjeriti i dubinu gaznog sloja (dopuštena potrošenost je do TWI oznake), oštećenja ili ispupčenja. Treba obratiti pozornost i na naplatke, koji ne smiju biti oštećeni ili deformirani te moraju biti pravilno pričvršćeni sa svim vijcima.
Gume na vozilu moraju biti one koje je proizvođač propisao ili one koje su naknadno odobrene. Kako biste bili sigurni da se gume određenih dimenzija mogu ugraditi na vaše vozilo, najbolje se obratiti najbližoj stanici za tehnički pregled, gdje nadzornik tehničke ispravnosti uz pomoć kataloga, dokumentacije vozila i vizualno provjerava jesu li gume na odgovarajućim naplatcima ispravno ugrađene na automobil.
Ispravnost uređaja za svjetlosnu signalizaciju i ostakljene površine imaju utjecaja na vrijeme reakcije vozača, što je razlog za njihovu svakodnevnu kontrolu. Svjetlosnu signalizaciju najjednostavnije je pregledati uz pomoć još jedne osobe. Osim provjere rada svjetala, trebalo bi obratiti pozornost i na njegov intenzitet. Zamućenost farova i oštećenja reflektivnih površina umanjuju efikasnost svjetla, a time i vidljivost. Svjetla moraju svijetliti konstantno i jednakim intenzitetom, treperenje može upućivati na probleme s električnom instalacijom. Provjera rada obavlja se paljenjem svjetala redom bez gašenja prethodno upaljenih (kratko/dugo, maglenke, svi pokazivači smjera, kočiono i svjetlo za vožnju unatrag).
Galerija: U Hrvatskoj trošarina 10.520 kn, a u Sloveniji 331 euro
Većinu unutrašnjosti vozila možemo pregledati s vozačkog mjesta. Kolo upravljača provjerava se vizualno i osjetom, ne smije se osjetiti zračnost ili čuti zvuk škljocanja zakretanjem volana. Svi prekidači moraju biti na mjestu, neoštećeni i funkcionalni. Obavezno isprobati rad ventilacije stavljanjem ruke na otvore, ispravna ventilacija vjetrobranskog stakla sprečava zamagljenje stakla. U sklopu provjere ispravnosti automobila valja aktivirati i sirenu vozila, a zvuk koji ona proizvodi treba biti dovoljno jak. Potrebno je provjeriti rad brisača i perača svih vidnih površina. Osjetom provjeriti papučicu radne i parkirne/pomoćne kočnice – papučica ne bi smjela propadati – a poluga ručne kočnice trebala bi aktivirati kočenje nakon prvih nekoliko zubaca. Kod pregleda papučica pregledati stanje protukliznih obloga.
prvi i jedini potrebni korak: staviti 200 kn pored mjenjača. Kraj članka.