U zrakoplovima se koristi mnoštvo nove tehnologije, ali u svojoj suštini dizajn zrakoplova ostao je u mnogočemu isti ili vrlo sličan već desetljećima. To bi se uskoro moglo promijeniti, ako se pita nizozemsku avio kompaniju KLM. Ova se tvrtka odlučila kreirati novi pionirski koncept zrakoplova, koji bi mogao promijeniti izgled komercijalnih letova.
Njihov zrakoplov bi imao trup zrakoplova i krila u obliku slova V. Stoga je taj model nazvan Flying-V, prema legendarnoj Flying-V električnoj gitari Gibson, omiljenom instrumentu brojnih slavnih glazbenika.
KLM novi projekt razvija u suradnji s nizozemskim sveučilištem Delft Technology. Ovakav koncept krila trebao bi uštedjeti 20 posto goriva, a zrakoplov bi mogao primiti do 314 putnika. Sjedala bi bila u prostoru krila, koja bi zadržala širinu krila klasičnih putničkih zrakoplova pa bi tako mogao sletjeti bez problema na postojećim aerodromima.
Krila bi tako postala glavni dio trupa zrakoplova i spojila bi prostor za putnike, za prtljagu ili teret, te spremnike za gorivo.
- Posljednjih godina KLM se razvio kao pionir u održivosti u avio industriji. Razvoj avijacije ponudio je puno svijetu i omogućio je povezivanje ljudi. Ovu privilegiju promatramo u zajedništvu s brigom za našim planetom. Stoga istražujemo načine da nastavimo biti održivi i u budućnosti, a za to nam je potreban široki spektar inicijativa. Ponosno smo na našu suradnju sa sveučilištem TU Delft, izjavio je predsjednik KLM-a Pieter Elbers prilikom predstavljanja koncepta novog zrakoplova, a dekan Fakulteta aeronautičkog inženjerstva pri TU Delftu profesor Henri Werij je optimistično dodao:
- Novi radikalni dizajn Flying-V je visoko energetski učinkovit dizajn zrakoplova i kao takav je vrlo važan kao novi oblik kretanja. Naš ultimativni cilj je let bez zagađenja.
Osim manje potrošnje goriva, novi bi dizajn zrakoplova trebao omogućiti i napredak u putničkom dijelu, odnosno bolji komfor putnicima koji su često nezadovoljni zrakoplovnim sjedalima i očajnim prostorom WC-a.
Flying-V bi i dalje koristio kerozin kao glavno pogonsko gorivo, ali novi dizajn turbo motora mogao bi biti preinačen u elektromotore, najavljuju s nizozemskog sveučilišta.
??? Otkad KLM proizvodi zrakoplove?¿? Oni su avio-prijevoznici a ne konstruktori i proizvođači.