Nova godina, nova pravila

Stižu brojne novosti za vlasnike automobila: Neki sustavi koji se uvode u kontroverzni, ali obavezni

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Stižu brojne novosti za vlasnike automobila: Neki sustavi koji se uvode u kontroverzni, ali obavezni
14.12.2023.
u 14:18
Nova 2024. godina donosi brojne novosti za vlasnike automobila.
Pogledaj originalni članak

Za kupce novih automobila u novoj će se godini promijeniti puno toga. Automobili koji su od ranije na tržištu morat će navedene sustave uvesti prilikom idućeg redizajna modela. 

Za početak tu je Event Data Recorder (EDR), uređaj ugrađen u vozila koji bilježi podatke. On je zapravo nešto slično poput crne kutije u zrakoplovu, a iz njega se mogu izvući podaci. Na njemu će se podaci spremati samo u slučaju nesreće i to samo kratko vrijeme, od pet sekundi prije i 0,3 sekunde nakon sudara. Oni bi trebali biti korisni za rekonstrukciju nesreće, ali i za daljni razvoj sigurnosti vozila, javlja Autoklub.hr.

'Crna kutija' će od srpnja 2024. biti obavezna za sva nova vozila razreda M1 (osobna vozila) i N1 (gospodarska vozila do 3,5 tone), a za sada nije poznato hoće li policija i osiguranja na zahtjev dobivati podatke iz ovih sustava, jer je za to potrebno prilagoditi lokalno zakonodavstvo svake države Europske unije.

VEZANI ČLANCI

Uz dosadašnje obavezne sustave za pomoć u vožnji, svi novi modeli će od srpnja iduće godine morati imati i nove. Jedan od njih je kontroverzan, a naziva se 'inteligentnim asistentom za brzinu'. Radi se o sustavu koji čita znakove ograničenja brzine i vozača putem vizualnog i zvučnog signala upozorava kada je tu brzinu prekoračio. Sustav će se moći isključiti, no svaki puta kada iznova upalite automobil on će biti aktivan i morat ćete ga ponovo isključiti ako ne želite da vas ometa. 

Osim toga od srpnja iduće godine svi novi modeli morat će imati svjetlosne signale koji se aktiviraju prilikom naglog kočenja u nuždi, sustav za pomoć pri vožnji unatrag, autonomne sustave pomoći pri kočenju u nuždi, upozorenje za napuštanje voznog traka, sustav upozorenja na budnost vozača i pripremu za ugradnju imobilizatora u slučaju vožnje pod utjecajem alkohola

VIDEO Testiranje automobila Opel Rocks Electric

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

KO
konfederacija
15:53 14.12.2023.

imali smo to na autobusima iz njemačke za švedsku prije 30 godina puhanje jesi li pod alkoholom inače nemožeš startat

CH
chemica
14:42 14.12.2023.

I, koliko će automobil s tim svim ugrađenim dodatnim lampicama i alarmima koštati više od ovogodišnjeg modela koji ih nema?

ML
mladaklada
16:21 14.12.2023.

Iz gore navedenog mogu se zaključiti barem dvije stvari: umjesto pojednostavljenja upravljanja vozilom uvode se dodatni novi sustavi koji iritiraju i ometaju vozača te se uvođenjem prekobrojnih tehnoloških novotarija otvara mogućnost proizvođačima da minimalna cijena novog auta bude 50000 EURa. Nije bitno hoće li netko poginuti, glavno da imamo "crnu kutiju" u autu. To pomalo miriše na utjecaj osiguravatelja, ali to je posve druga priča.