Ne putovati u vrijeme kad se očekuju najveće gužve i izbjegavati autoceste, odnosno koristiti alternativne pravce savjet je svima onima koji kreću prema jugu ili se vraćaju s mora prema kontinentu u špici turističke sezone. Ali kolone duže od 10 km stvarale su se ovih dana i u sasvim neuobičajeno vrijeme, primjerice, ponedjeljkom ujutro, pa je gužve sve teže izbjeći. Stoga se treba pripremiti na višesatno gmizanje autocestom na paklenoj vrućini, što prije svega znači na put krenuti s tehnički ispravnim automobilom na kojem ste obavili servis, a bitno je i opremiti se s dosta tekućine.
Spas u takvoj situaciji u modernim automobilima je klima-uređaj, koji se s pravom smatra i sigurnosnim sustavom današnjih automobila jer, prema podacima Javne vatrogasne postrojbe grada Zagreba, unutarnja temperatura u automobilu bit će za život opasna 42 °C nakon samo pola sata izloženosti auta suncu ako je vanjska temperatura zraka 26 °C.
Za 10 minuta već 41 °C
Na vanjskih 34 °C za samo 10 minuta već će u automobilu biti 41 °C, dok će na vanjskih 40 stupnjeva za sat vremena u kabina gorjeti na čak 68 °C . Zbog toga klima-uređaj, ako ga imate u svom automobilu, svakako redovno održavajte. Osim toga, istraživanja su pokazala da vožnja u vrućem automobilu na vozačevu koncentraciju i brzinu reakcije utječe gore od vožnje s 0,5 promila alkohola u krvi.
Povećana potrošnja goriva
Vatrogasci su ovim podacima upozorili koliko je opasno ostavljati u automobilu na suncu kućne ljubimce, a pogotovo djecu, ako tako nešto nekom uopće padne na pamet.
Dakako, klima-uređaj kao najveći dodatni potrošač u automobilu na velikim vrućinama znatno povećava potrošnju goriva. Prema istraživanjima, kod nekih automobila čak i 30% pri rashlađivanju automobila s vanjska 32 na 22 °C u unutrašnjosti auta.
>> Raditi na nesnosnim vrućinama teže je nego čekati u gužvi
I? Kaj treba raditi?