Geneva Motor Show

Struje ima na svakom koraku, čeka se prava primjena

Foto: REUTERS
Protoscar Lampo2
Foto: AFP PHOTO
Bertone
Foto: AFP PHOTO
Citroen Survolt
08.03.2010.
u 17:20
Gotovo nema proizvođača koji nije pripremio neki hibridni ili električni automobil.
Pogledaj originalni članak

Svi važniji proizvođači automobila koji prodaju na području Europe do kraja tjedna prisutni su na jubilarnom, 80. salonu automobila u Ženevi. Riječ je o priredbi koja se – za razliku od priredbi u Parizu i Frankfurtu – održava svake godine i to u prostoru Palexpoa. Novinarima i posjetiteljima draga je zbog kompaktnosti i jednostavnosti. Svi su paviljoni povezani pa čitav dan, od početka do kraja izložbe, nije potrebno izlaziti i pretrčavati u drugu halu.

 Fosilna goriva

Saloni automobila prilika su da se pokažu noviteti, ali i opipaju reakcije te pokaže smjer u kojemu će se kretati automobilska industrija. I dok se još prije nekoliko godina pričalo da su benzinski i dizelski agregati prošlost, a budućnost je sustav gorivih ćelija, danas je samo Honda ostala donekle sklona toj teoriji. Gotovo svi važniji proizvođači pripremili su neku električnu izvedbu, bilo da je riječ o posve električnom automobilu ili tek hibridu klasičnog agregata i elektromotora. No, velike najave o masovnoj proizvodnji elektroautomobila treba pratiti i ostatak industrije, pa valja pripremiti i punionice na kojima će biti moguće napuniti baterije električnoga automobila. A u tome području samo rijetke zemlje imaju razrađenu strategiju prema kojoj bi se u nekom idućem razdoblju razvijala infrastruktura, ali i porezna politika.

 Električna energija

Ono što je svakako neosporno jest to da će različite hibridne verzije biti mnogo prihvatljivije od "plug in" modela ovisnih o utičnicama. Govorimo li pak o ekološkom aspektu, mnogi prilikom predstavljanja elektroautomobila govore da je riječ o vozilima s nultom emisijom te da ne ovise o fosilnim gorivima. Ipak, to nije u potpunosti istinito jer čak tri četvrtine proizvedene električne energije dolaze iz elektrana koje rade na fosilna goriva, a ne na prirodne resurse, primjerice na vodu ili Sunčevu energiju.

Usto, govorimo li o hrvatskim prilikama, domaće zakonodavstvo ne prepoznaje manje zagađivače jer se trošarina i porezi ne plaćaju prema emisiji CO2, već prema snazi pogonskog agregata. Zanimljivost ovogodišnjega salona jest i to da na njemu izlaže hrvatska tvrtka Dok-Ing, koja predstavlja koncept XD.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

OB
-obrisani-
21:57 26.03.2010.

Kako je krenulo, naposljetku ćemo i piškiti na struju.