Suzuki Swift lani se pojavio u novom izdanju. Stari i novi Swift
zapravo nemaju veze jedan s drugim, čemu svjedoči i nekoliko godina
stanke u proizvodnji. Odmah nakon dolaska novi je Swift prozvan
japanskim Minijem, zbog sličnosti s aktualnom generacijom britanske
legende. Ipak, zaobljenim prednjim krajem, kratkim prevjesima i
zavojitim svjetlima Swift se izborio za vlastitu prepoznatljivost.
U odnosu prema prethodniku, Swift je malo skraćen, ali je dobio čak 10
cm u širinu i 16 cm u visinu. Zajedno s osovinskim razmakom povećanim
12,5 cm, ponudio je veću prostranost, ali još na granici minimuma.
Ipak, riječ je o jednom od manjih predstavnika gradske klase.
Osim po dugotrajnosti, stari Swift je kod nas poznat po malom
motoru velike snage. Po tome je novi Swift najbliži starome, jer je
osnovni agregat obujmom skroman 1.3-litreni četverocilindraš, ali sa 92
KS moćniji i od većine kompakata.
Upravo smo taj motor isprobali s novim sekvencijalnim mjenjačem s pet
stupnjeva. Izabere li se automatsko mijenjanje, uz opciju normalnog ili
ekonomičnog načina rada, promjene brzina ponekad su suprotne vozačkoj
logici. Kad se izabere ručno "šaltanje", posve je druga priča.
Svako je mijenjanje užitak, a vožnja na granici "crvenih
okretaja" postaje zabava. Prosječna se potrošnja čak ni tada ne penje
iznad 9 litara.
Isplativost kupnje je očita, jer se već za 76.500 kuna dobiva automobil
sa 92 KS. Testni je s malo više opreme i sekvencijalnim mjenjačem (5000
kuna nadoplate) ipak došao do bitno veće cijene.
Suzuki Swift 1.3 GS AC MTA
Motor: četiri cilindra,
benzinski Obujam: 1328 ccm
Snaga: 92 KS (pri 6000
okretaja)
Moment: 114 Nm (pri 4000
okretaja)
0-100 km/h: 12,5 sek.
Maks. brzina: 175 km/h
Pros. potrošnja: 6,2 lit.
Dimenzije: 369,5/169/150 cm
Međuos. razmak: 238 cm
Prtljažnik: 213 lit.
Cijena: 106.750 kuna
Kredit: 2126 kuna x 60