Dolaskom toplijeg vremena na ceste su se vratili vozači dvokotača. Dobro je poznato da su “motoristi”, odnosno vozači mopeda i motocikala uz pješake i bicikliste najugroženiji sudionici u prometu, a posebno su za njih opasni ovi prvi proljetni dani kad drugi vozači nakon zime još nisu navikli da dvokotači opet u većem broju sudjeluju u prometu. Stoga, i drugi sudionici prometa trebaju dodatno pripaziti na vozače dvokotača.
Često bez zaštitne kacige
Lani je svaki četvrti poginuli vozač na našim cestama bio na mopedu ili motociklu. U Hrvatskoj je u 2015. u cestovnom prometu poginulo 348 ljudi. Od toga je smrtno stradao 61 pješak, 161 ih je poginulo u osobnom automobilu, jedan u autobusu, 11 u teretnom vozilu, pet na traktoru, 34 biciklista te 14 mopedista i 58 motociklista. Što znači da je na dvokotačima (bez biciklista) poginulo 25% svih onih koji su poginuli u sudarima vozila (bez pješaka).
S obzirom da je u Hrvatskoj registrirano 1,476.229 osobnih automobila, a mopeda i motocikala ima samo 144.141, jasno je da su vozači dvokotača mnogo ugroženiji od ostalih vozača. Često je mišljenje da su vozači mopeda i motocikala zbog brze i opasne vožnje te nepoštivanja prometnih pravila sami krivi za nesreće.
Dakako, ima i toga, ali kao i u svemu, ne treba generalizirati. Vozači dvokotača su krivi za oko 55% prometnih nesreća, dok su za ostale nesreće u kojima su oni sudjelovali krivi drugi vozači. Ipak, za neke su opasne prekršaje motoristi isključivi krivci.
Prema podacima MUP-a, lani je pri vožnji bez zaštitne kacige policija uhvatila 7520 motorista, a od 72 lani poginula mopedista i motociklista njih desetoro nije imalo zaštitnu kacigu, a u isto vrijeme od 2046 ozlijeđenih mopedista i motociklista kacigu na glavi nije imalo njih 183. Prema iskustvu policije najčešće greške motociklista i mopedista su precjenjivanje svoje vozačke sposobnosti i podcjenjivanje opasnosti u prometu. Kao što smo već spomenuli, često ne koriste kacigu, voze prebrzo, kreću se nogostupima ili pješačnim zonama, pretječu kolonu vozila...
Opasne greške vozača
S druge strane vozači osobnih automobila učestalo rade neke prekršaje koji ugrožavaju vozače dvokotača. Primjerice, ne provjeravaju mrtvi kut, skreću i prestrojavaju se bez uključenog pokazivača smjera, oduzimaju motociklistima prednost prolaska na raskrižju, a događa se i da neoprezno otvaraju vrata dok stoje u koloni.
Vozači motocikala i svih prometala na dva kotača trebajuznati kako je nalijeganje na asvalt njihovog vozila s povečanjem brzine sve manja . Oni zapravo lete zrakom.