Kontrola vozila

Svaki drugi kvar automobila vozače zatekne ljeti

Foto: Davor Puklavec
Svaki drugi kvar automobila vozače zatekne ljeti
29.06.2010.
u 08:00
U ljetnim mjesecima osobne automobile najčešće zadese problemi s rashladnim uređajima
Pogledaj originalni članak

Od oko 90.000 intervencija, koliko ih godišnje obavi služba pomoći na cesti Hrvatskog autokluba, njih 50 posto događa se tijekom lipnja, srpnja i kolovoza. Po učestalosti poziva, slijede studeni i prosinac, iako HAK područje čitave Hrvatske, uključujući i otoke, pokriva 365 dana u godini, 24 sata dnevno.
Vozači u nevolji telefonski broj 987 - ili 1987 - najčešće zovu zbog problema s paljenjem vozila. No, u ljetnim mjesecima još i češće zadese ih problemi s rashladnim uređajima, pa se automobili pregrijavaju. Na poteškoće nisu osuđeni samo stariji, ili jeftiniji automobili - podjednako se kvare i stari i novi, i oni skupih, razvikanih marki, kao i oni povoljniji. Ono što vozače u nevolji može utješiti jest činjenica da im stručni mehaničari u 70 % slučajeva pomognu na mjestu kvara - tj. cesti, te mogu dalje nastaviti putovanje.
Iako ne možete spriječiti baš svaki kvar, pravilnim održavanjem automobila mogućnost kvarenja ipak možete svesti na minimum. U redovno održavanje spadaju i pregledi automobila koje ste, pretpostavljamo, obavili s dolaskom toplijih dana, ali i oni koje valja napraviti prije nego što se s automobilom uputite na dulje putovanje. Uz pretpostavku, dakle, da ste nakon izlaska iz zime svoj automobil detaljno oprali - kako biste ga oslobodili nakupina soli i starog lišća u odvodnim kanalima karoserije, ispod blatobrana i lajsni - da ste još tada gume na vratima podmazali glicerinskim uljem, te da podmazati niste zaboravili ni mehanizme brava vrata, prtljažnika i poklopca motora, sada ponovite kontrole koje će vam omogućiti da na putovanje krenete mirniji. Neke od njih možete obaviti sami, no za one stručnije ipak se obratite serviseru.

Dakle, što valja provjeriti prije kretanja na duže putovanje?
Akumulator: provjerite elektrolite, očistite kleme, prekontrolirajte napon
Motor: pogledajte razinu ulja (filtar ste, pretpostavljamo, promijenili u sklopu redovnog održavanja)
Kočnice: provjera kočenjem na pravcu pri brzini oko 30 km/h, pogledajte razinu ulja, a nije loše provjeriti i postotak vlage u ulju
Hlađenje: rashladna tekućina ljeti otežava prokuhavanje i štiti sustav od korozije
Ventilacija: provjerite ventilacijske kanale, poluge za uključenje hlađenja, ispravnost klime
Brisači: provjerite i po potrebi zamijenite metlice brisača
Gume: moraju biti ispravne i izbalansirane, ljetne ili univerzalne. Tlak u gumama provjeravati kad je guma hladna ili za 0,3 b više napuhati ako je guma topla
Električna instalacija i signalizacija: pregledati ispravnost svih žarulja i sjenila, te ih po potrebi zamijeniti. Kontrolirati i po potrebi podesiti nagib i dužinu svjetlosnog snopa prednjih farova



Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

CI
cickova
08:23 29.06.2010.

o vidi, nakon vise od mjesec dana dodje clanak, i to polureklama... pa kaj vasi novinari autokluba uopce rade tam, kome vi placu dajete?

DM
dr_max
09:43 29.06.2010.

Vec sam pomislio da je kolumna o automobilima mrtva, kad ono evo prvog znaka zivota nako duge proljetno-ljetne pauze! :)

CU
cunt
05:09 30.06.2010.

joj,,,,,,,,,di sad to promjenil, tak mi je lepo bilo to svaki dan pročitati, već sam skoro sve na pamet znal, sad moram sve iz početka