Pri odabiru novog automobila mnogi najprije vode računa o odabiru samog
modela, nakon čega se bira paket opreme ili, pak, nešto s popisa
dodatnih stvari. I dok je mnogima nebitno o kojoj je boji karoserije
riječ, velik je broj kupaca koji svakako inzistiraju da pod svaku
cijenu dobiju vozilo boje po vlastitom ukusu.
Vozite li se po
cesti i zagledate li se u automobile, u nadi da ćete otkriti koja je
boja najbrojnija, teško je dokučiti kakav je omjer snage. Stoga smo se
vodili podacima agencije Promocija plus na osnovi registracija novih
automobila.
Crvena je tek četvrta
Tijekom
prvih osam mjeseci više od 21 posto svih registracija, odnosno točnije
7018 je crnih vozila. Nakon crne najpopularnija je srebrna s
udjelom od 20 posto, nakon čega slijedi siva s gotovo 18 posto udjela, crvena
s 12,65 posto te bijela s gotovo 11 posto. Usporedimo li to sa situacijom
tijekom 2006. godine vodeća je bila srebrna na koju se odnosilo više od 25
posto tržišta. Crni je bio, pak, gotovo svaki peti model, a slijede
siva, crvena i plava.
Ove je godine crna najtraženija na
modelima Alfa Romea, Audija, BMW-a, Honde, Hyundaija, Jeepa, Land
Rovera, Lexusa, Mazde, Mercedesa, Nissana, Porschea, Seata, Subarua...
Više
od 20 posto Chevroleta je crveno, a u ovoj su boji još samo
najtraženiji Ferrarijevi modeli. Tako su od ovogodišnjih šest
registriranih modela, čak četiri bila u prepoznatljivoj crvenoj.
Nakon crvene, kod Chevroleta, najpopularnija je plava boja koji ima
udio veći od 15 posto. Za Citroën najtraženija je siva, kao
uostalom i za Daciju, Hummer, Lanciju, Mitsubishi, Peugeot, Renault i
Saab.
Ponekad je dosta teško razlučiti je li riječ o sivoj ili,
pak, srebrnoj, koja je prema statističkim podacima ipak
zastupljenija od sive.
Srebrna tražena za Ford
Dakle, srebrni primjerci se najviše traže u kombinaciji s logotipom Forda, Jaguara, Opela, Suzukija, Škode te Toyote.
Zanimljivo
je da je sve popularnija bijela. Tijekom 2006. godine imala je udio 2,7
posto. Godinu dana kasnije 3,2 posto, a tijekom prvih osam mjeseci ove
godine gotovo 11 posto. Mogli bismo reći da neki predviđaju trendove, i
u tome im se ostatak publike podsmjehuje. Sjetimo se samo kako su se
prije šest godina smijali, sada splitskom gradonačelniku, Kerumu kada
je kupio bijeli Maybach.
Vozači bijelih auta su jednostavni, crvenih energični, crnih disciplinirani, a narančastih strastveni
Mnogo
se priča pojavljuje vezano uz boje automobila, pa kao što neki govore da postoji sličnost između vlasnika i kućnog ljubimca, navodno se
prema boji automobila može naslutiti o kakvoj je osobi riječ, odnosno
kakvog su karaktera. Stoga u nekoliko narednih redaka donosimo
uvriježena mišljenja za pojedine boje automobila i s kakvim se osobama
povezuju. No, treba imati na umu da je odabir boje važniji pri kupnji
novog nego rabljenog automobila, tako da se ništa ne može
generalizirati.
Bijela
Za
jednu od boja koja postaje sve popularnija, i koja je uvijek aktualna,
kažu da aute te boje voze osobe koje žele biti u trendu, iako smatramo
da je to trenutačna situacija. Uz bijelu se povezuju osjećajni i
preopterećeni ljudi koji se često skrivaju iza djevičanske boje lima.
Riječ je najčešće o osobama sklonima jednostavnom načinu života, na
koje se može osloniti.
Crna
Tamno,
a ovom prilikom crna, pristaje dominantnim, tvrdoglavim, ali
istodobno i discipliniranim vozačima koji ne vole riskirati i, navodno,
čvrsto stoje na zemlji. Također, crna se pripisuje elegantnim i
dotjeranim osobama koje drže do sebe i to im nije problem pokazati, što
dokazuje samouvjerenost.
Crvena
Vjerujemo da je crvena uvijek aktualna na svoj način. Budući da je crvena
jako primjetna, vjerovanje je kako ja namijenjena ljudima željnima
pažnje, koji vole biti u središtu pozornosti. Crvenu biraju osobe u
kojih često nad odlukama prevladaju osjećaji, a ne razum, što može biti
preishitrena reakcija.
Energične, hrabre, nestrpljive i
ambiciozne osobe vole crvenu, a istodobno je to boja koja poziva na
seks, brzinu te energičnost. Tipična je boja za sportske automobile.
Narančasta
Imate
li ili, pak, želite posjedovati automobil narančaste boje, jasno
pokazujete da želite biti drukčiji. Smatra se da imate svoj stil,
kojega se držite bez obzira na to smeta li to nekome ili ne, odnosno
stvarno vas nije briga što o tome misle drugi. Ova boja pokazuje i
strastvenost u mnogim stvarima, pa i prema glazbi koja redovito dopire
iz narančastih automobila.
Plava
Za
osobu koja vozi plavi automobil vjeruje se kako je maštovita i sklona
analitičkom razmišljanju, a istovremeno je smirena, vjerna i pouzdana.
Plavo
se povezuje uz vodu, pa je mišljenje da ovu boju odabiru, horoskopski
gledano, vodeni znakovi. Uz plavu se povezuje i sanjarenje, ali i
nepredvidljivost, kao i romantičarske duše.
Srebrna
Srebrni,
odnosno čak i sivi, auto siguran je odabir. Ovakav odabir pripisuje se
jednostavnim i praktičnim osobama sklonima kritiziranju drugih vozača.
Spominje se kako je riječ o pragmatičnim, praktičnim i razumnim
vozačima. Tamno siva ukazuje i na depresivan karakter.
Zelena
Bez
bzira što se smirenost pripisuje uz plavu boju, ona je ipak mnogo
izraženija za odabir zelene. Ako je riječ o svjetlijim tonovima, moglo
bi se reći da je riječ o simpatičnim i veselim osobama, dok tamnije
nijanse govore o zatvorenim tipovima. Tome se još pripisuje i
opreznost, ali i povjerljivost. Zelena je namijenjena osobama koje
čvrsto stoje na tlu.
Žuta
Žuta
se odmah povezuje sa suncem, što pak u daljnjem kontekstu nosi misao o
energičnim osobama koje zrače životnim elanom. Optimizam je
sveprisutan, kao i otvorenost prema osobama koje ste nedavno upoznali.
Podrazumijevaju se spontanost i toplina, kao i inteligencija i
veselost, ali im se spočitava da su ponekad premalo iskrene.
Svaki je peti novi auto crni, sve popularnija bijela
Koga ljubi Zrinka Ljutić? Skijaška zvijezda svoju sreću ne skriva
Zrinka je osvojila utrku slaloma te drugi vikend zaredom pobijedila u Svjetskom skijaškom kupu. Uspjeh je to kojim je privukla puno pozornosti na sebe, a vrlo brzo su se mnogi zapitali i krenuli tražiti više informacija o našoj skijašici.
Zloba im viri iz očiju: Ovo su najpokvareniji horoskopski znakovi
No, kao i u svemu drugome, i među horoskopskim znakovima postoje oni koji se smatraju ‘dobrim’ i oni koji nose reputaciju ‘loših’ ili ‘pokvarenih’. Evo koji su to horoskopski znakovi na glasu kao najpokvareniji i zašto
Gdje je danas Oliver Mlakar? Živi na selu, a radi i u 90. godini
Za sebe kaže kako nije klasičan penzioner jer nije 'zasjeo' uz televiziju i telenovele. Obavezno gleda Dnevnik i povremeno sportske prijenose, a projekte na kojima radi pomno bira.
Je li ovakva ambalaža put prema čišćoj budućnosti?
U svijetu koji se suočava s rastućim izazovima klimatskih promjena, briga o okolišu postala je ne samo odgovornost nego i ključni imperativ za tvrtke.
Stakleni stropovi i ljepljivi podovi: kako nevidljive prepreke koče napredak žena
Metafore poput "staklenog stropa", "ljepljivog poda" i "potrgane prečke" već su dugo prisutne u jeziku kada se govori o rodnoj neravnopravnosti u poslovnim strukturama.
Svaki drugi auto ne bi smio voziti svaki dan! Čuo sam da u Zagrebu već ima 500.000 automobila a 800 000 stanovnika! To znači da svaki drek već ima auto a tek svakome petom treba! Svi ostali se vozakaju i lutaju po gradu misleći da nešto obavljaju!