Stanje hrvatskog voznog parka sve je lošije. Prosječno vozilo u Hrvatskoj lani je bilo staro čak 14,34 godine, pokazuju podaci Centra za vozila Hrvatske. I dalje je oko 70 posto našeg voznog parka starije od deset godina.
Oko 70% iznad 10 godina
– Statistike pokazuju da su vozila u Hrvatskoj tijekom 2020. godine bila prosječne starosti 14,18 godina, dok se 2021. godine ona ponovno povećala. Upravo zbog relativno visoke prosječne starosti voznog parka u Republici Hrvatskoj, tehnički pregled vozila vrlo je važan kad se govori o ispravnosti i sigurnosti vozila – rekao je Tomislav Škreblin iz Centra za vozila Hrvatske.
Na tehničkom pregledu, pak, protekle godine nije zadovoljilo čak 19,74% vozila, odnosno njihovi su vozači vraćeni da isprave nedostatke te da s vozilom ponovno dođu na tehnički pregled. Tijekom 2021. godine na redovnom tehničkom pregledu od 2,271.201 pregledanog vozila neispravno ih je bilo 448.386. U prosjeku je po neispravnom vozilu utvrđeno 5,14 nedostataka, pokazuju podaci Centra za vozila Hrvatske.
Najveći broj nedostataka pronađen je na uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju, njih 560.099. I prošle godine među vodećim su nedostacima bili oni na uređajima za kočenje. Na kočnicama su zabilježena 537.262 nedostataka, što čini 23,30% u ukupno utvrđenom broju nedostataka.
Neki od najčešćih nedostataka na svim vrstama vozila u Hrvatskoj protekle godine bili su i nedostatci na samonosivoj karoseriji, šasiji i ostalim dijelovima (302.812), zatim slijede nepravilnosti s motorom vozila (247.127) te nedostaci na sustavima osovina, kotača, pneumatika i ovjesa, gdje je uočeno 245.996 nedostataka. Utvrđeno je i 84.068 nepravilnosti na opremi vozila, 67.503 nedostatka na uređajima koji omogućuju normalnu vidljivost te 64.798 na uređajima za upravljanje. Kao i prethodnih godina, mnoga vozila nisu prošla ekotest – njih 65.119.
Manje se vozimo
Tomislav Škreblin upozorava da se pojavilo smanjenje prosječno prijeđenog puta, što se posebno jasno vidi na osobnim automobilima koji čine najveći dio hrvatskog voznog parka.
– Prosječno prijeđeni put u 2019. godini iznosio je 12.542,48 km, a u 2021. iznosio je 11.016,81 km. Dakle, evidentan je utjecaj pandemije COVID-19 na mobilnost u Hrvatskoj – kaže T. Škreblin.
Lani je uočen i porast broja osobnih automobila na električni i hibridni pogon. Hibridni pogon 2020. godine ukupno je koristilo 8080, a 2021. 15.918 vozila. Na električni pogon 2020. godine vozila su 1343 vozila, a protekle godine u Hrvatskoj su evidentirana 3054 električna osobna automobila.
>> VIDEO Jednostavni dnevni pregled automobila
Kada se već skupljaju i preuzimaju zasluge i za ovo HDZ treba preuzeti odgovornost jer se brinuo o svojim građanima i zaštitio proizvodnju naših tvornica vozila te približio poticajima električne igračke za bogate čije "tankanje" opet plaćamo svi.