Sve stvarnije animacije glasnici su novog doba računalne animacije

Foto: import
Sve stvarnije animacije glasnici su novog doba računalne animacije
20.08.2008.
u 21:57
Pogledaj originalni članak

Nevjerojatno stvarni likovi nastali novom tehnologijom računalne animacije uskoro će se početi pojavljivati u filmovima i računalnim igrama. Ta nova tehnologija modeliranja omogućuje vjerno prikazivanje izraza lica.

Emiliy, žena u priloženoj animaciji, stvorena je ovom tehnologijom. Tako je konačno napravljen korak naprijed od prepreke koju su neki nazivali "uncanny valley" ("tajanstvena točka minimuma"), što se odnosilo na to da animacija uvijek izgleda manje realistično kad prikazuje ljude.

Na Kalifornijskom sveučilištu gdje se proizvodi većina računalnih slika za holivudske filmove najprije je snimljen video zaposlenice koja govori. Nakon toga njezini su izrazi lica razdvojeni na desetke manjih pokreta, a svakom od njih dodijeljen je "sustav kontrole".

Idući je korak bio ponovno stvaranje izraza na tom modelu i to pokret po pokret. Cilj je bio prevladati tradicionalne poteškoće animacije ljudskog lica kao što su, primjerice, pretjerano sjajna koža ili pretjerano simetrični pokreti.

- Devedeset posto posla je uvjeriti promatrače da su oči stvarne - kaže Mike Starkenburg iz tvrtke Image Metrics koja je radila računalnu igru Grand Theft Auto.
- Profinjenost pokreta oka vrlo je važna. Asimetrija je isto tako prirodna za ljude, a ističe se na mišićima s obje strane lica. Te nesavršenosti nisu važne, ali upravo je to ono što ljude čini stvarnima.

U prijašnjim metodama animacije lica korištene su točke, pa se nakon toga promatralo kako se točke pomiču. No, u analizi Image Metricsa pokreti lica svedeni su na razinu zasebnih piksela u videosnimci, što znači da se mogu vidjeti i najmanje promjene kao što je pomicanje bora oko očiju.

Već se godinama animatori bore sa spomenutom preprekom zvanom "uncanny valley". Događalo se tako uglavnom da računalno napravljena lica što su bila sličnija čovjeku, to su više nalikovala na trupla poput onih u hororima.
Računalni animatori tako su s vremenom počeli pojednostavljivati svoje likove da bi igrači računalnih igara bili odmah sigurni da se radi o nestvarnim likovima.

Prošli tjedan tvrtka AMD izdala je novi čip koji sadrži milijardu tranzistora koji će moći prikazivati likove poput Emily uz daleko više računalnih proračuna u sekundi. Novi čip može procesuirati 2,4 teraflopa informacija u sekundi, što znači da ima mogućnosti kakve je do prije 12 godina imalo računalo koje bi se prostiralo kroz cijelu prostoriju.

Ipak, "tanka" linija između stvarnog i onog što želi izgledati stvarno neće biti izbrisana prije 2020. godine, smatraju stručnjaci. (NaM)

Pogledajte na vecernji.hr