SVE NA JEDNOME MJESTU

Tehnički, registracija, novi vlasnik... prije je trebao godišnji da se to riješi

Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
tehnički
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
tehnički
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
tehnički
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
tehnički
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
tehnički
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
tehnički
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
tehnički
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
tehnički
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
tehnički
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
tehnički
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
tehnički
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
tehnički
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
tehnički
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
tehnički
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
tehnički
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
tehnički
08.01.2018.
u 19:15
U prva dva dana ove godine u stanicama za tehnički pregled obavljeno je više od 3000 prijenosa vlasništva vozila, a lani u siječnju 700
Pogledaj originalni članak

Procedura pri promjeni vlasništva vozila, kada je važeći tehnički pregled i registracija, do 31. prosinca prošle godine izgledala je ovako: kupac i prodavatelj su prvo morali ovjeriti kupoprodajni ugovor kod javnog bilježnika, zatim je kupac odlazio u poreznu upravu kako bi dobio rješenje o porezu na stjecanje, a nakon toga morao je u banku ili poštu da bi uplatio taj porez.

Nakon toga bi se vraćao u poreznu kako bi predao dokaz o uplati. Kad bi i to obavio, odlazio je u stanicu za tehnički pregled (STP) kako bi mu pripremili nove prometne dozvole i rezervirali registracijske pločice, ako ih stari vlasnik nije ustupio s vozilom. Slijedio bi zatim odlazak u policijsku postaju kako bi ovjerio prometnu dozvolu i dobio potvrdu promjene vlasništva, a onda bi se opet morao vratiti u STP da preuzme registracijske pločice.

Čekanje u redovima

Od ove godine za promjenu vlasništva vozila nema više lutanja od jedne do druge institucije i beskonačnog čekanja u redovima jer je procedura krajnje pojednostavljena – kupac u banci ili pošti uplati državne pristojbe i sve poslove vezane uz promjenu vlasništva obavlja u STP-ovima.

– Ljudi su prije uzimali godišnji kako bi uspjeli u jednom danu obaviti sve što treba za promjenu vlasništva, a sad im za to treba 20-30 minuta – kaže Goran Pejić, pomoćnik uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske (CVH) dok obilazimo STP u Capraškoj ulici u Zagrebu.

Na šalterima nema dugog čekanja, samo dva-tri čovjeka stoje u svakom redu. Pejić kaže da su Zagrepčani dosad za registraciju vozila u policijskoj postaji u Heinzelovoj ulici imali na raspolaganju šest-sedam šaltera, a sad te poslove mogu obaviti na 70 šaltera u svim STP-ovima na području grada.

U cijeloj Hrvatskoj građanima je sad za registraciju na raspolaganju 600-tinjak šaltera u svim STP-ovima. Jednostavnija procedura promjene vlaništva dio je reforme MUP-a koji je od 1. siječnja 2018. sve poslove registracije vozila prebacio na STP-ove. A dio te reforme je i ukidanje tehničkog pregleda za nova vozila pa se svi poslovi njihove registracije obavljaju u tim stanicama. Isključivo u STP-ovima se odsad produljuje ili zamjenjuje prometna dozvola.

A sve je to praćeno i smanjenjem troškova pa je odsad prva registracija osobnog automobila jeftinija za 202 kune, troškovi promjene vlasništva manji su za 49,48 kuna a uštedi se 50 kuna i zbog ukidanja ovjere ugovora kod javnog bilježnika.

Produljenje važenja prometne dozvole radi popunjenosti jeftinije je 39,48 kuna, a cijena produljenja prometne dozvole ostala je ista – 92,24 kune. Usto je od 1. siječnja ukinut porez od pet posto na promjenu vlasništva i uvedena je pristojba koja će prosječno biti 50 posto manja u odnosu na porez. U prva dva dana ove godine u svih 159 STP-ova u Hrvatskoj obavljeno je više od 3000 promjena vlasništva vozila. Lani je u cijelom siječnju bilo oko 700 promjena vlasništva.

Potpuna digitalizacija

Kako bi mogao preuzeti sve poslove registracije, CVH je u novi informatički sustav uložio oko 15 milijuna kuna. Pejić ističe da će Hrvatska biti prva zemlja u Europi koja će imati potpuno digitaliziranu dokumentaciju o vozilima.

I građani koje smo zatekli u STP-u u Capraškoj bili su vrlo zadovoljni promjenama. Damir Borščak je prvo odjavio stari automobil, a zatim došao registrirati novi.

– Sve je sada puno bolje. Da sam morao ići u Heinzelovu odjaviti stari auto, izgubio bih puno vremena. Ovako sam to obavio za pet minuta – kaže Borčak.

Matija Mrkonjić, direktor Autokuće Mrkonjić, dovezao je na homologaciju i tehnički pregled automobil koji je uvezao iz Njemačke.

– U Njemačkoj procedura “sve na jednome mjestu” postoji već 30-ak godina. Uštede u novcu i nisu tako velike, ali jesu u vremenu, a vrijeme je novac – kaže Matija Mrkonjić.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 12

Avatar jocker-3
jocker-3
19:37 08.01.2018.

Ma gdje ste vi iza zapada....evo vam primjer:Bio sam u Austriji,subotom kupim auto,utorak poslije podne ga dobijem sa tablicama,ako sam mijenjao auto,onda sam svoje tablice sa starog auta stavio na novi,i posao gotov....kad sam trebao na tehnički,odvezao auto do radionice koja to radi(tamo to rade skoro sve mehanike)ostavio ključeve,nakon radnog vremena odem po auto,platim 27 eura i otpelam se doma,i to je to.Ostalu papirologiju radi osiguranje kod kupnje,i nikad mi nije trebao nikakav bilježnik....

CA
Carlosos
19:59 08.01.2018.

Sve je to veliko ništa! Ovo je čisti monopol. Devet papira formata A4 naplaćuju 9,34 kune, a za 30,00 kuna možete kupiti 500! Pomnožite broj registracija sa 9, pa će te dobiti milijunski iznos samo za papir. Mogli su to pokloniti svakom vozaču! Naplaćuju uzimanje novca! Kao kad bi blagajnica nekog trgovačkog lanca naplaćivala toner, papir za izdati račun, pa i utrošenu električnu energiju. Ni to nije sve, ali kako nikog nije briga za to, pa ću i ja ola la ...

TZ
tomislav.zubovic
21:58 08.01.2018.

Lijepo ste to upakirali u celofan ali niste naveli da je zamjena oštečenih tablica prije nove godine koštala 115 kuna a sad 250 kuna . Ja bih radije čekao u gužvi nego platio skoro 3 puta više! Hvala HDZ-uZ i njihovim biračima, to su one reforme o kojima su pričali!