TESTIRALI SMO

Mali škorpion sa 180 konja jamči veliku zabavu

Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Abarth 595
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Abarth 595
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Abarth 595
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Abarth 595
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Abarth 595
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Abarth 595
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Abarth 595
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Abarth 595
30.01.2017.
u 16:15
Dimenzijama se uradak Fiatova kućnog tunera Abartha ne razlikuje puno od originala, Fiata 500
Pogledaj originalni članak

Malena talijanska ‘igračka’ ne da ne skriva svoje posebnosti, već o njima viče na sav glas. Doslovno. I da smo tijekom testiranja novog Abartha 595 Competizione htjeli biti nenametljivi, ne bi nam to pošlo za rukom, jer mali se škorpion najprije čuje, a tek onda vidi. Benzinski 1,4-litreni turbak razvija 180 konjskih snaga, uz 250 Nm, što automobilčiću s naglašenim agresivnim detaljima daje omjer od 5,9 kilograma po jednoj konjskoj snazi. I to ga čini jako zabavnim. Do stotke iz mirovanja pojuri za samo 6,7 sekundi, a lovi maksimalnih 225 km/h. Agilan je, dinamičan i upravljiv. Serijski je opremljen mehaničkom blokadom diferencijala, a u Competizione izvedbi ima Koni amortizere, koji prelaske preko većih neravnina čine manje neugodnima. Ranije spomenuto urlanje godit će svakom ljubitelju automobila, a zasluge idu (i) Monza ispušnom sustavu. Za još naglašeniji zvuk, ali i brži odziv mjenjača, upravljača i gasa, valja pritisnuti tipku Sport, koja mijenja i grafiku instrumenata.

Dimenzijama se uradak Fiatova kućnog tunera Abartha ne razlikuje puno od originala, Fiata 500. Nekoliko milimetara više daju mu drukčiji branici, prednji s većim usisnicim azraka, stražnji s naglašenijim difuzorom i dvostrukom kromiranom ispušnom cijevi.

Prostorom skromna putnička kabina bogata je premium materijalima i detaljima karakterističnima za Abarth. Posebno izvedenim školjkastim sjedalima jedini je nedostatak što se ne mogu podešavati u visinu. To će Abarthu visoki vozači ipak zamjeriti. S obzirom da se u takve ne ubrajamo, sjedala su nam odgovarala i položajem i oblikom. Koliko god u početku zbunjivala činjenica da ručice mjenjača nema, već da se umjesto njome izbor između kretanja naprijed ili natrag, odnosno između automatskog ili samostalnog mijenjanja brzina obavlja pritiskanjem gumbića na kontrolnoj jedinici koja ‘glumi’ mjenjač, sustav zapravo odlično funkcionira i kako se na njega naviknuti. U Abartov se imidž ipak ne uklapa lagana zadrška pri izmjeni brzina, pa nam je ‘šaltanje’ polugicamana kolu upravljača bolje odgovaralo. Fantastično brundanje koje motor proizvodi pri prebacivanju u niži stupanj prijenosa tjera na igranje ubrzavanjem i usporavanjem. Za zaustavljanje su zadužene izvanredne Brembo kočnice.

Svaka od tri razine snage 1,4-litrenog motora, od 145, 165 i 180 konja, vezana je uz specifičan paket opreme. Što je model jači, to je i bogatiji. Isprobani je primjerak najsnažniji, dakle i najbogatije opremljen. Abarth serijski ima Uconnect radio s 5-inčnim dodirnim zaslonom, Bluetooth, a kao opcija se nudi i 7-inčni zaslon te navigacijski uređaj. U serijskoj je opremi svakog Abartha 595 i sedam zračnih jastuka, ručni klima-uređaj, el. podizači stakala, sportski upravljač presvučen kožom, LED dnevna svjetla, stražnji parking senzori... Abarth 595 sa 145 KS stoji 152.446 kn. Isprobanom Abarthu 595 Competizione sa 180 KS i automatskim mjenjačem cijena je 226.997 kn.

>> Istražili smo: evo koliko ćete čekati da vam stigne novi auto nakon kupnje

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

AU
Auslenderica
22:44 01.02.2017.

Dovoljno je reći: Quore sportivo.