Levante

Testirali smo Maseratijev SUV: ozbiljan komad auta, a ne mačkica za šminkanje

Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Maserati Levante
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Maserati Levante
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Maserati Levante
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Maserati Levante
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Maserati Levante
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Maserati Levante
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Maserati Levante
17.05.2019.
u 18:00
S njemačkim luksuznim trojstvom, kao i s Porscheom koji mu zapravo i smatramo najvećim konkurentom, Maserati dijeli komfor i luksuz. Najkvalitetniji materijali i vrhunska završna obrada nit su vodilja raskošne putničke kabine
Pogledaj originalni članak

Pred navalom SUV modela pokleknuo je i Maserati, jedan od onih proizvođača čiju značku donedavno nikako nismo mogli zamisliti na nosu robusnog, povišenog automobila. Maserati je svoj SUV Levante predstavio još 2016., pokazavši (onima koji su ga imali priliku voziti) da SUV karoserija ne znači izostanak nesputanog duha koji je ostao sinonim za automobile sa znakom trozupca. No, na hrvatskim je cestama Maserati u bilo kojem obliku i dalje rijetka zvjerka, a pogotovo je u nas malo primjeraka modela Levante. Srećom, rekli bismo (iako se hrvatski zastupnik ove marke tu sigurno ne bi složio s nama...) jer rijetkost Maseratiju osigurava povlašten status. Atrakcija je na cesti i izdvaja se iz mora ostalih luksuznih SUV-ova, većinom njemačkih marki. Tijekom testa za nama – realno, za automobilom – okretale su se kako glave drugih vozača, tako i glave pješaka.

Markantan prednji kraj Levantea krasi moćna kromirana maska s trozupcem. Zahvaljujući izduženom nosu i kupeovskoj liniji čitavog automobila, a posebno stražnjeg kraja, gubi se i dojam SUV-a i dojam stvarne veličine vozila. U putničkoj kabini očito je da prostora ima u izobilju, no izdašnost prostora za glave putnika straga može se objasniti (i) nižim položajem sjedenja, odnosno prema nazad ukošenom sjedećom površinom. U vožnji lagani signal o masivnosti automobila šalje tek osjećaj na upravljaču, koji upućuje na to da je Levante ozbiljan komad automobila, a ne “mačkica za šminkanje”. Tek pri parkiranju postajete potpuno svjesni da je Levante duži od pet metara (500,3 cm). Širok je 196,8 cm te je 167,9 cm visok.

Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Maserati Levante
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Maserati Levante
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Maserati Levante
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Maserati Levante
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Maserati Levante
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Maserati Levante
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Maserati Levante

A za onaj ranije spomenuti osjećaj na upravljaču valja zahvaliti masi od 2280 kilograma, s kojom na kraj uspješno izlazi dizelski stroj od 275 konjskih snaga, s čak 600 Nm. Štoviše, on s masom automobila tako dobro izlazi na kraj da u automobilu većinom nemate dojam prave brzine kojom se krećete, što opet od vozača zahtijeva da se malo više angažira ako ne želi plaćati kazne zbog prebrze vožnje. Trenutak je u kojem ste definitivno svjesni mase automobila onaj kad nagazite na kočnicu. Levante – koji serijski ima i sustav pojačanog kočenja – koči odlično, ali pri kočenju je očito da je težak.

S njemačkim luksuznim trojstvom, kao i s Porscheom koji mu zapravo i smatramo najvećim konkurentom, Maserati dijeli komfor i luksuz. Najkvalitetniji materijali i vrhunska završna obrada nit su vodilja raskošne putničke kabine. Svi su šavovi pedantni, svaki detalj pozicioniran je i izrađen promišljeno i pažljivo. Interijer je osmišljen u suradnji s poznatim dizajnerom, pa stoga u specifikaciji vozila i stoji “Zegna uređenje interijera”. Isprepliću se fina koža, detalji od sjajnog drva i uglancani aluminij. Multifunkcionalno kolo upravljača u rukama leži potpuno prirodno, ugodno, a iza njega su ugrađene polugice za mijenjanje brzina – pomislite li da biste to mogli odraditi bolje od izvanrednog 8-stupanjskog automatskog mjenjača koji izmjene stupnjeva prijenosa odrađuje neprimjetno i brzo.

Pogledajte video:

 

Gumb za aktiviranje motora s lijeve je strane upravljača, a vozačko okruženje dopunjuju još 8,4-inčni dodirni ekran multimedije i svih važnih funkcija automobila, instrumenti sportskog štiha te obilje tipkica oko ručice mjenjača. Među njima zanimljiva je ona za podešavanje odignutosti od tla, kao i tipka sport, koja automatski deaktivira funkciju start&stop, snižava automobil i mijenja postavke mjenjača, motora i upravljača kako bi odziv bio još bolji, upravljanje još oštrije. Sve to, naravno, prati i grleni zvuk kojim Levante reagira na pritisak sport tipke. Utegnut i za akciju spreman, masivni Levante bez problema se nosi za zavojitom cestom, a kilometre na autocesti guta s lakoćom. Možemo li ga voziti smireno, potpuno ležerno? Možemo, ali nekako to ne želimo. Možda je kriv onaj trozubac na nosu...

Stavke za povećanje sigurnosti i bildanje performansi

Maserati Levante vrhunski je opremljen. U njemu nalazimo baš sve najnaprednije sustave za povećanje komfora i sigurnosti, ali i za “bildanje” performansi. Q4 pogon na sve kotače prilagođava se uvjetima na cesti do omjera 50:50. S izdašnog popisa serijske opreme navest ćemo samo neke stavke: električno podešavanje grijanih prednjih sjedala s memorijom položaja, električno podešavanje upravljača, sportski odbojnici, kromirana zaštita motora, kromirani prag prtljažnika, kromirana prednja maska, crna kočiona kliješta, prednji i stražnji parking-senzori, aluminijski naplatci Zefiro Polirani 265/50 R19,... Dodatno, testni Levante, između ostalog, ima Bowers & Wilkins premium zvučni sustav, panoramski električni krovni otvor, krov presvučen alcantarom, inox sportske papučice, grijani upravljač s detaljima od drva, troslojnu bisernu boju karoserije, R21 alu-naplatke, prilagodljiva Bi-Xenon svjetla. Ukupna cijena tako opremljenog vozila iznosi 1,146.802 kn, od čega je čak 428.907 kn državnih davanja.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar Asterix
Asterix
19:25 17.05.2019.

Više država zaradi na jednom autu nego tvornica na deset.