Agresivan dizajn prvo je što primjetite na novom Peugeotu 3008. Dijelovi karoserije nametljivo ulaze u prednje svjetlosne sklopove i upravo je to dio automobila koji odmah na prvu za sebe prikuje poglede. Jednima se sviđa, drugima je predizajniran. Kako bilo, Peugeotovim se dizajnerima ne može osporiti hrabrost.
Nama se novi 3008 sviđa vizualno, ali još i više u vožnji. Povišena karoserija velikog SUV-a (22 cm od tla) ne rezultira neugodnim naginjanjem, automobil je stabilan i pri oštrijoj vožnji na zahtjevnim cestama.
Žustar dizelaš od 150 KS
Upravljiv je, agilan. Dizelski 2,0 BlueHDi agregat - kojim je opremljen testni primjerak - u potpunosti mu odgovara. Žustar je već od nižih okretaja. Radi uglađeno i tiho, a njegovih 150 konjskih snaga na prednju se osovinu šalju putem osrednjeg 6-stupanjskog ručnog mjenjača. Peugeotov ručni mjenjač ovdje je najslabija karika, jer mu nedostaje uglađenosti. Pogon na sva četiri kotača Peugeot 3008 nema, a kao kompenzaciju Peugeot nudi Grip Control sustav koji optimizira ESP, a od pomoći je i sustav kontrole proklizavanja koji se prilagođava zahtjevima različitih podloga.
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Putnička je kabina prostrana, ultramoderno osmišljena, izvedena u kvalitetnim materijalima, ugodnima na dodir, te je prepuna napredne tehnologije. Jedan od elemenata koji oduševlja vaju svakako je potpuno digitalna instrumentna ploča. Vozač ju može prilagoditi svojim potrebama, a dio je serijske opreme već početne izvedbe Peugeota 3008. Peugeotov i-Cockpit u cjelini je u 3008-ici doveden na još višu razinu.
Uz spomenute digitalne instrumente, benefit za vozača je i povišen položaj sjedenja, kao i direktan upravljač malog obruča. Francuski proizvođač zadržao je asocijaciju na zrakoplove, pa i novu 3008-icu krasi niz prekidača izvedenih po uzoru na one iz kokpita zrakoplova. U 3008-ici su oni povezani sa središnjim ekranom osjetljivim na dodir.
Premium oprema, ali i cijena
Isprobani 3008 dolazi u bogatoj Allure razini opremljenosti. To mu i cijenu - koja za model 3008 kreće od oko 170.000 kn - podiže do 237.620 kn. S dodatnom opremom (prednja LED svjetla, svjetla za maglu s cornering funkcijom, Grip Control, HADC pomoć kod kretanja na nizbrdici, 3D navigacija, prepoznavanje glasovnih naredbi, video izlaz, paket sustava za pomoć u vožnji, Visiopark 1 - 180° kamera...), testni primjerak stoji 311.740 kn.
>> U hrvatske salone stigao najoriginalniji model Toyote - kreće od 163.900 kn
Baš je ovaj Peugeot "konkurentan" sa cijenom osnovnog modela koja je viša za čak 20.000 kn od Renault Kadjara ili 11.000 kn viša od Hyundai Tucsona a kojima ovaj mali Peugeot skoro da može u prtljažnik stati!