odstupanja od WLTP mjerenja

Testirali su električna vozila i dobili zanimljive rezultate. Provjerite koliko troše

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Automobili u Zagrebu
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Automobili u Zagrebu
12.10.2021.
u 08:26
WLTP se koristi od 2018. godine, ali proizvođači automobila ipak su lobirali i uspjeli ublažiti neke njegove testne procedure.
Pogledaj originalni članak

Njemački magazin Auto Zeitung testirao je na cesti električna vozila i njihovu potrošnju, odnosno odstupanja od WLTP mjerenja. Ova mjerenja potrošnje uvedena su nakon što se prethodni standard NEDC pokazao u neskladu s relanom potrošnjom, odnosno provođen je u laboratorijskim uvjetima, piše revijahak.hr.

U slučaju potrošnje dizelaša i benzinaca WLTP se pokazao mnogo točnijim, ali kod mnogih modela i dalje ima odstupanja, odnosno brojke na testu su mnogo bolje nego u stvarnosti. Kako je s električnim automobilima? Isto, rekli bismo, a samo su dva vozila u stvarnim uvjetima trošila kao i na WLTP testu ili čak manje od toga. To su Peugeot e-208 i Renault Zoe.

WLTP se koristi od 2018. godine, ali proizvođači automobila ipak su lobirali i uspjeli ublažiti neke njegove testne procedure. Domet novog automobila mjeri se na točno 23 stupnja vanjske temperature, što je idealno. Grijanje i klimatizacija ostaju isključeni tijekom mjerenja, što smanjuje potrošnju goriva.

Neka vozila troše čak i 30 posto više (vrijednosti su u kWh) od deklariranoga.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

IN
invazijaleptira
12:35 12.10.2021.

Ne zanimaju me mnogo elektricni automobili, nemam ni za obican polovnjak . vozim se taksijem i autorentom.

DU
Deleted user
11:10 12.10.2021.

Znamo od ranije da Nijemci lažu - a kada se gleda lista - cijeli koncept je loš - trebalo je odrediti koliko automobil smije potrošiti i u tom smjeru gurati razvoj - ovako se bespotrebno troše resursi na luksuzne aute koji imaju prevelike baterije i pre jake motore - tu se gubi svaki smisao ekologije. Trebalo je reći da maksimalna baterija može imati xy kila/snagu - maksimalna potrošnja mora biti u stvari minimalna tako da se troši što manje energije. Izbaciti koncept nabrijanih ovesize preteških automobila iz dnevne upotrebe i nabrijane jurilice dopustiti samo na trkačim pistama.

SI
sisavac
14:09 14.10.2021.

ekologija i ljudska vrsta su ipak dva dosta razdvojena i udaljena pojma, nespojiva. u svakoj ljudskoj djelatnosti nastaje otpad, kao što nastaje u svakoj aktivnosti životinja i biljaka, ali to priroda rješava prehrambenim lancem u kojem se sav 'otpad' iskorištava u višem ili nižem stupnju. struju za aute će trebati odnekud nabaviti, maknimo ugljen, naftu i plin, i imamo 3-5 puta skuplju energiju u startu. onaj tko tvrdi suprotno nek mi dokaže da će se bez nafte, ugljena i plina, jeftinije proizvoditi materijali, oprema da će se jeftinije graditi, sirovine iskopavati i prerađivati. ja ne vjerujem, taj dokaz još nisam vidio, a tu ubacivati državne subvencije je licemjerno, mediji nas truju da države subvencioniraju proizvođače fosilnih goriva, a mi nigdje ne vidimo iznose koje država uplaćuje ili ih oslobađa poreza. pogledajte visinu trošarina na gorivo... gdje je tu subvencija? država subvencionira poljoprivrednike, prijevoznike. hoće li ih i za struju? el auti znače slijedeće: 600 kila baterija, karoserija 1.300 kn, znači imate dvotonsku jurilicu. kao da sad vozite landcruisera. u idealnim uvjetima za 100 km trošimo 20-ak kwh. domet nek je 300 km. 60 kwh napunite za sat i pol na brzom punjaču.... biznis budućnosti su kafići + punionice. no, treba znati da priča sa vodikom tek ulazi u ubrzanje, auti na baterije budu ipak samo jedan od varijanti.