Njemački magazin Auto Zeitung testirao je na cesti električna vozila i njihovu potrošnju, odnosno odstupanja od WLTP mjerenja. Ova mjerenja potrošnje uvedena su nakon što se prethodni standard NEDC pokazao u neskladu s relanom potrošnjom, odnosno provođen je u laboratorijskim uvjetima, piše revijahak.hr.
U slučaju potrošnje dizelaša i benzinaca WLTP se pokazao mnogo točnijim, ali kod mnogih modela i dalje ima odstupanja, odnosno brojke na testu su mnogo bolje nego u stvarnosti. Kako je s električnim automobilima? Isto, rekli bismo, a samo su dva vozila u stvarnim uvjetima trošila kao i na WLTP testu ili čak manje od toga. To su Peugeot e-208 i Renault Zoe.
WLTP se koristi od 2018. godine, ali proizvođači automobila ipak su lobirali i uspjeli ublažiti neke njegove testne procedure. Domet novog automobila mjeri se na točno 23 stupnja vanjske temperature, što je idealno. Grijanje i klimatizacija ostaju isključeni tijekom mjerenja, što smanjuje potrošnju goriva.
Neka vozila troše čak i 30 posto više (vrijednosti su u kWh) od deklariranoga.
Ne zanimaju me mnogo elektricni automobili, nemam ni za obican polovnjak . vozim se taksijem i autorentom.