Iz Citroënove je tradicije 2010. godine nastao premium brand DS, no on se 1. lipnja prošle godine odvojio od 'matičnog broda'. Povodom samostalnog nastupa marke na ženevskom salonu, ali i povodom sve većih ambicija jedine francuske premium marke, razgovarali smo s osobom koja stoji iza svake posebne linije na nekom od novih DS modela. Thierry Metroz direktor je dizajna brenda DS.
Kako biste definirali dizajnerski jezik DS-a?
Kad govorimo o dizajnerskom jeziku ovog branda, govorimo o skulpturalnosti. Novi je DS poput skulpture. Nema ravnih površina, samo oblici i igra sjena. DS ima jedinstvenu siluetu i jedinstvene proporcije. Zadržana je avangardnost originalnog DS-a. Igramo se između povijesti i budućnosti. Vidi se to i po boji lansiranja novog DS5 - jednaka je onoj na izvornom DS-u.
Snažan potpis
Koji je značaj novog elementa na nosu novog DS5?
Igramo se sa snažnim potpisom. Kromirani elementi pokazuju snažan karakter. Novi identitet prednjeg dijela vozila zapravo je predstavljen na konceptu Divine, a sada je ukomponiran u serijski DS5. DS znak, heksagonalna rešetka i dva krila prema svjetlima, to je potpis koji ćete vidjeti na svim budućim DS modelima. Novi DS5 ima i poseban svjetlosni potpis sprijeda. Tri LED modula spojena s elementom DS Wings tvore C oblik.
Po čemu se DS modeli izdvajaju od ostalih premium modela?
DS se izdvaja dizajnom i jedinstvenim proporcijama. Nije SUV, nije coupe, jedinstven je. Najveća razlika ipak je u unutrašnjosti. DS-ov interijer nešto je između automobilske i zrakoplovne industrije. U tom smjeru idu krovna i centralna konzola, kao i posebna sjedala, izvedena poput remena luksuzna sata. I profinjenost je ovdje na višim razinama, materijali su vrhunski. U interijer svih DS modela ugrađujemo najkvalitetniju kožu na tržištu.
Kina preuzima primat
Kako komentirate tržišni uspjeh marke DS?
DS je mlada marka, a već je postigla jako velik uspjeh. 2010. smo lansirali DS3, do danas je prodano više od 500.000 DS automobila. Konkurenciji za takve rezultate obično treba deset do 15 godina.
Koje je tržište najvažnije za DS?
I dalje Europa, ali kinesko tržište nezaustavljivo raste. Do kraja ove godine Kina bi nam mogla postati najvažnije tržište.
Razlikuju li se ukusi i želje europskih i kineskih kupaca?
Da, ukusi su im različiti. Kineski kupci DS-a u pravilu su mlađi od Europskih, i to 15-20 godina mlađi. Avangardni su, žele inovacije i snažan dizajn. I udobnije automobile.
Planirate li kreirati posebne modele za kinesko tržište?
Nema potrebe za tim. Strategija i dizajn DS-a jednaki su za sva tržišta diljem svijeta. Ovisno o sklonostima kupaca, prilagođavamo boje, prvenstveno boje interijera. Kineski kupci vole svjetliji interijer od Europljana. Bazni dizajn je za sva tržišta jednak, jer generalna dizajnerska strategija dolazi iz Pariza. Pariz je snažan izvor inspiracije za sve dizajnere.