Volkswagen posljednjih godina dobiva najviše prinova u ponudi
automobila u prodajnim salonima. Najnoviji je model Tiguan,
dugoočekivani SUV na platformi kompakta. Nije riječ o povišenom Golfu
Plus, iako imaju sličnosti, nego je Tiguan originalan model koji ipak
dizajnerski, i izvana i iznutra, slijedi stilske smjernice i ostalih
rođaka u Volkswagenovu "plemenu".
Pleme spominjemo jer se VW u izboru imena opet odlučio za izraz koji
asocira na sponu tehnologije i prirode. Naziv su odabrali čitatelji
AutoBilda u Njemačkoj, a u njemu su spojena imena dviju životinja -
tigra i iguane.
Mali Touaregov brat, dug443 cm, nudit će se s pet motora, sve odreda s
turbopunjačima. Pogon se od motora prema kotačima prenosi preko 4Motion
sustava s Haldex spojkom, u suradnji s ručnim ili automatskim
šesterostupanjskim mjenjačima. Kod ručnog mjenjača najzanimljivija je
mogućnost reduciranog prijenosa pri samo 1000 okretaja, što je posebno
dobrodošlo kod off-road vožnje.
Osim što je stražnja klupa djeljiva, može se i pomicati za 16 cm
naprijed-nazad, čime se dobiva na prostranosti, ali i otvara brojne
dodatne mogućnosti prijevoza prtljage. Od 470 do 1500 litara prtljažnog
prostora čini Tiguana odličnim partnerom za daleka putovanja, a za
imućnijima je, poput vlasnika brodica, važan podatak i o rekordnoj
vrijednosti vuče prikolice teške 2500 kg.
Tiguanove tri verzije opremljenosti razlikovat će se po izgledima
prednjeg dijela. Verzije Trend&Fun te Sport&Style dizajnirane
su primarno za vožnju po cesti, dok je Track&Field verzija
opremljena za off-road izlete. Primjerice, sprijeda je povećan stupanj
pristupnog nagiba odbojnika sa 18 na 28 posto.
Elektronički sustavi u toj verziji također su prilagođeni viđe vožnji
izvan asfalta. Sigurnost je potvrđena nedavno i s pet zvjezdica na
EuroNCAP testu. U Hrvatsku stiže u siječnju, s početnom cijenom od oko
206.000 kuna.