Iza Tomislava Bilića, osnivača osječke developerske tvrtke InChoo, već je šest godina rada. Na početku je bio jedini zaposleni, a danas ih je 32. Orijentirali su se na strana tržišta. Fokusirani su na izradu online trgovina, dizajn te konzalting.
– Cilj nam je bio napraviti marketinški model za koji će to što smo u Osijeku biti potpuno nevažno za naše kupce. Imali smo stoga čak i klijenata koji su nas nakon nekoliko mjeseci suradnje znali upitati “A gdje je Hrvatska?” – kaže 35-godišnjak. Njihov je proizvod lako isporučiv bilo gdje u svijetu.
– Lokalno gospodarstvo previše je usmjereno na lokalno tržište pa dosta domaćih poduzetnika ne zna kako iskoračiti u inozemstvo. Stoga bismo trebali nuditi što više pozitivnih primjera, a posebice ih predstavljati na sveučilištima. Studentima bismo trebali davati domaće primjere, a ne preuzimati strane i uspoređivati se s njihovim izazovima jer to nema nikakve veze s našim gospodarstvom – smatra Bilić.
Zato po završetku studija, smatra, dobivamo šokirane stručnjake koji nisu pripremljeni za moderne izazove. Bilo bi dobro, kaže, animirati uspješne domaće poduzetnike da se uključe u edukativne programe.
– Trebalo bi smanjiti poreze na plaće te davanja u vezi s tim jer ćemo tako postati konkurentniji u ovoj industrijskoj branši – ističe vlasnik InChooa koji je zbog toga izgubio i 10 kvalitetnih ljudi: čim su stekli prvo iskustvo, otišli su u inozemstvo.
– Ako želimo povećati plaću radniku za, primjerice, 1000 kuna, trošak je poslodavca oko 2400 kuna. Trebamo revidirati politiku plaća kako bismo postali zemlja atraktivna za mlade ljude – poručuje Bilić koji razmišlja i da sjedište tvrtke zbog raznih olakšica preseli u inozemstvo, dok bi fizički posao ostao u Osijeku.
@Topovskomeso78 Ne pričaj gluposti. Porezi za vrijeme HDZ-a i SDP-a su isti i zato sve propada i svi koji mogu odlaze. HDZ=SDP=nesposobne komunjare.