Francusko-japanska trojka iz češke tvornice Citroën C1, Peugeot
107 i Toyota Aygo najveće su lanjsko osvježenje među malim gradskim
automobilima. Zanimljiv izgled i odlični motori s malom potrošnjom
aduti su koji su prouzročili veliki interes, ali nije ga pratila
jednako tako velika realizacija kupoprodajnih ugovora, a uzrok su
cijene.
Naime, mališani su mali samo po dimenzijama, ali cjenovno kao da ne
pripadaju klasi automobila manjih od tri i pol metra. Osim ako se ne
kupuje auto bez klime, cijenu ispod deset tisuća eura gotovo je
nemoguće postići. Dok se početna cijena od 67.430 za osnovni benzinski
model Toyote Aygo može još donekle opravdati i ne odudara previše od
konkurencije, šokantno zvuči da je isti model s dizelskim motorom
skuplji za gotovo 22.000 kuna.
Testni dizelski Aygo s bogatijim paketom opreme nazvanim + (plus) ima
početnu cijenu od 91.510 kuna, a uz dodavanje klima-uređaja, koji je
već postao gotovo neizostavni dio opreme, penje se iznad 97.000 kuna.
Ako kod nekih automobila plaćanje skupljih dizelaša ima smisla zbog
nekoliko litara manje potrošnje, za Aygo i njegove blizance to
definitivno ne vrijedi, jer su njihovi benzinski motori također prvaci
u štedljivosti. Dizelaši su uz to petnaestak konja slabiji, a po
ubrzanju i maksimalnoj brzini daleko zaostaju.
Inače, Aygo je izvana atraktivan, a iznutra je spartanski opremljen, pa
se čak ni električni podizač stakla na suvozačkim vratima ne nalazi kod
vozača, nego se mora protegnuti skroz preko sjedala ako se želi
spustiti prozorsko staklo.
Iako je jako kratka, Toyota Aygo nudi relativno mnogo mjesta za četiri
putnika, ali zato se na prijevoz ozbiljnije količine prtljage treba
zaboraviti. Eventualno vrećice ili manje torbice stat će u prtljažnik
od 140 litara, do kojeg se dolazi otvaranjem zanimljivih staklenih
vrata.
Mala dužina i mali prevjesi čine Ayga idealnim za gradsku vožnju, a
posebno za parkiranja. Automobil je zabavan i u dinamičnoj vožnji, jer
se zbog malih dimenzija vozač lako može "sjediniti" s automobilom.
Toyota Aygo+ 1.4D
Motor: četiri cilindra,
turbodizelski
Obujam: 1398 ccm
Snaga: 54 KS (pri 4000
okretaja)
Moment: 130 Nm (pri 1750
okretaja)
0-100 km/h: 16,8 sek.
Maks. brzina: 154 km/h
Pros. potrošnja: 4,1 lit.
Dimenzije: 340,5/161,5/146,5 cm
Međuos. razmak: 234 cm
Prtljažnik: 140 lit.
Cijena: 91.514 kuna
Kredit: 1823 kuna x 60