Toyota je objavila tehničke podatke za četvrtu generaciju Priusa, pionira hibridnih automobila čija je prva generacija predstavljena 1997. godine. Prvo ono najvažnije, službena prosječna potrošnja jest 3,0 l/100 km, a emisija CO2 samo 70 g/km. Za usporedbu, prethodna generacija ispuštala je 89 g/km CO2, uz prosječnu potrošnju goriva od 3,9 l/100 km. Novim uspjehom Prius još jednom postavlja standarde kod hibridnih automobila.
Samo od struje 72 KS
Koristi novi hibridni sustav temeljen na termički najučinkovitijem motoru na svijetu. Premijerno koristi i modularnu TNGA (Toyota New Global Architecture) platformu i revolucionarni aerodinamičan dizajn. Promjene na hibridnom pogonu uključuju i doradu poznatog 1,8-litrenog VVT-i benzinskog motora po Atkinsonovom ciklusu, koji postiže rekordnu termalnu učinkovitost za jedan benzinski motor - od čak 40 %. Elektromotor razvija 72 KS, a novi hibridni sustav ukupno raspolaže sa 122 KS (prošla generacija 136 KS). Na pritisak papučice gasa snaga se isporučuje ravnomjerno i daleko uglađenije.
Sprint s mjesta do 100 km/h traje 10,6 sekundi, dok je međuubrzanje na autocesti prilikom pretjecanja od 80 do 120 km/h izvršeno u 8,3 s, a najveća je brzina 180 km/h. I sve ostale značajnije komponente hibridnog sustava su poboljšane i prilagođene kako bi Prius bio lakši, ali i još učinkovitiji.
Kruća karoserija i niže težište
To se odnosi na rad CVT mjenjača, elektromotora, upravljačku elektroniku... Nova nikal-metal-hidridna (NiMH) baterija sada je kompaktnija, ujedno s većom gustoćom energije po ćeliji, i stiže u lakšem pakiranju, a u potpunosti je smještena ispod stražnjeg sjedala. Aerodinamika novog Priusa u velikoj mjeri doprinosi učinkovitosti. Automobil je niži, dizajnerski je uglađen i atraktivniji, ali istovremeno je i aerodinamično učinkovit. Toyota je time dodatno poboljšala koeficijent otpora zraka (Cd) sa 0,25 na 0,24.
Bolje vozne osobine omogućene su nižim težištem vozila (-2,5 cm), dok je karoserija mnogo kruća, u odnosu na prethodnika za čak 60 posto. Novi stražnji ovjes s dvostrukim potpornjacima također pridonosi boljoj upravljivosti i stabilnosti, a udobnije je i putnicima. Na tržište stiže u prvoj polovici iduće godine.
Nažalost i dalje ružan, preružan.