TOYOTA PRIUS

Potrošnja 3 litre, ispust CO2 samo 70 g/km

Foto: Toyota
Toyota Prius
Foto: Toyota
Toyota Prius
Foto: Toyota
Toyota Prius
Foto: Toyota
Toyota Prius
Foto: Toyota
Toyota Prius
Foto: Toyota
Toyota Prius
Foto: Toyota
Toyota Prius
28.11.2015.
u 15:00
Novi hibridni sustav temelji se na termički najučinkovitijem motoru na svijetu
Pogledaj originalni članak

Toyota je objavila tehničke podatke za četvrtu generaciju Priusa, pionira hibridnih automobila čija je prva generacija predstavljena 1997. godine. Prvo ono najvažnije, službena prosječna potrošnja jest 3,0 l/100 km, a emisija CO2 samo 70 g/km. Za usporedbu, prethodna generacija ispuštala je 89 g/km CO2, uz prosječnu potrošnju goriva od 3,9 l/100 km. Novim uspjehom Prius još jednom postavlja standarde kod hibridnih automobila.

Samo od struje 72 KS

Koristi novi hibridni sustav temeljen na termički najučinkovitijem motoru na svijetu. Premijerno koristi i modularnu TNGA (Toyota New Global Architecture) platformu i revolucionarni aerodinamičan dizajn. Promjene na hibridnom pogonu uključuju i doradu poznatog 1,8-litrenog VVT-i benzinskog motora po Atkinsonovom ciklusu, koji postiže rekordnu termalnu učinkovitost za jedan benzinski motor - od čak 40 %. Elektromotor razvija 72 KS, a novi hibridni sustav ukupno raspolaže sa 122 KS (prošla generacija 136 KS). Na pritisak papučice gasa snaga se isporučuje ravnomjerno i daleko uglađenije.

Sprint s mjesta do 100 km/h traje 10,6 sekundi, dok je međuubrzanje na autocesti prilikom pretjecanja od 80 do 120 km/h izvršeno u 8,3 s, a najveća je brzina 180 km/h. I sve ostale značajnije komponente hibridnog sustava su poboljšane i prilagođene kako bi Prius bio lakši, ali i još učinkovitiji.

Kruća karoserija i niže težište

To se odnosi na rad CVT mjenjača, elektromotora, upravljačku elektroniku... Nova nikal-metal-hidridna (NiMH) baterija sada je kompaktnija, ujedno s većom gustoćom energije po ćeliji, i stiže u lakšem pakiranju, a u potpunosti je smještena ispod stražnjeg sjedala. Aerodinamika novog Priusa u velikoj mjeri doprinosi učinkovitosti. Automobil je niži, dizajnerski je uglađen i atraktivniji, ali istovremeno je i aerodinamično učinkovit. Toyota je time dodatno poboljšala koeficijent otpora zraka (Cd) sa 0,25 na 0,24.

Bolje vozne osobine omogućene su nižim težištem vozila (-2,5 cm), dok je karoserija mnogo kruća, u odnosu na prethodnika za čak 60 posto. Novi stražnji ovjes s dvostrukim potpornjacima također pridonosi boljoj upravljivosti i stabilnosti, a udobnije je i putnicima. Na tržište stiže u prvoj polovici iduće godine.

>> Veliki plug-in hibrid sa 373 KS do stotke za 6 sekundi

>> Novi Auris i Avensis stigli u Hrvatsku

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

BS
@bserver
18:12 30.01.2016.

Nažalost i dalje ružan, preružan.