TT coupe: Napokon nova generacija

Foto: import
TT coupe: Napokon nova generacija
03.07.2006.
u 14:51
Pogledaj originalni članak

Nakon što je protekle jeseni na tokijskom salonu automobila pokazan konceptni automobil Shooting Brake, prije dva mjeseca pred Brandenburškim vratima u Berlinu predstavljena je druga generacija popularnog Audijeva modela TT coupe. Prva se generacija počela prodavati 1998. godine i postigla značajan uspjeh za Audi, ne kao iznimno prodavan model, nego kao odličan potez za imidž marke. Novi TT Coupe narastao je 13,7 cm u dužinu - pa je sada dug 417,8 cm - te u širinu za 7,8 cm, na ukupno 184,2 cm. Koncepcija automobila je poznata, 2+2 coupe, a stražnja je klupa namijenjena djeci. Mogu sjesti i odrasli ali samo na kraće relacije.

Zanimljivost je ovoga automobila okvir izgrađen po ASF Space Frame dizajnu. Time novi TT postaje prvi automobil u segmentu koji koristi uspješno integrirane dijelove izrađene od aluminija i čelika. Ovo je prvi put da je Audi kombinirao ta dva materijala - čak 69 posto strukture je od aluminija, dok je ostatak od 31 posto čeličnih komponenata smješten u stražnji kraj automobila, kako bi se osiguralo balansirano opterećenje osovina. Za dobra vozna svojstva vitalno je važan jak downforce, pa se iznad 120 km/h iz stražnjeg dijela izdiže spojler, koji omogućuje čvrsto prianjanje uz podlogu i pri većim brzinama.

Riječ je vrlo uspješnoj dizajnerskoj evoluciji prethodne generacije. Moderan izgled i materijali prate i putničku kabinu, koja vozaču i suvozaču nudi dovoljno prostora, te jako dobra sportski profilirana sjedala. Iako bi mnogi pomislili kako se o prtljažnom prostoru kod ovog automobila uopće ne može razgovarati, na raspolaganju je obujam od 290 litara. Preklopi li se naslon stražnje klupe, do krova se obujam povećava na 700 litara.

U ponudi su dva pogonska agregata, a osnovni 2,0 TFSI od 200 konja iznimno dobro radi te nam se ne čini kao loš izbor. Kod ovoga se modela snaga agregata prenosi na prednje kotače, a može se birati između ručnog i S tronic automatskog mjenjača, oba sa 6 stupnjeva prijenosa. Isti su mjenjači dostupni i kod snažnijeg 3,2-litrenog V6 motora koji je opremljen quattro pogonom.

Prvi primjerci novog Audija TT coupea dolaze u Hrvatsku potkraj kolovoza, a službena prodaja počinje u rujnu. Početna je cijena slabijeg agregata 294.080 kuna, a snažnije izvedbe 375.811 kuna. Na salonu automobila u Parizu očekuje se predstavljanje roadster izvedbe.


Podaci

Audi TT coupe
Motor: četverocilindrični benzinac Obujam: 1984 ccm Snaga: 200 KS (5100-6000 okretaja) Moment: 280 Nm (1800-5000 okretaja) 0-100 km/h: 6,6 sek Maks. brzina: 240 km/h Pros. potrošnja: 7,7 l/100 km Dimenzije (d/š/v): 417,8/184,2/135,2 cm Međuos. razmak: 246,8 cm Prtljažnik: 290 l
CIJENA do registracije Gotovina: 294.080 kn Kredit: 5858 kn (x 60)

Pogledajte na vecernji.hr