"Pametnija industrija. Pametniji biznis." radni je naziv velikog simpozija koji je za svoje poslovne partnere prošlog tjedna u Barceloni organizirao IBM.
Vodeći ljudi IBM-a zajedno s čelnicima kompanija poput Deutche banke, Ericssona, Rochea, BMW-a i brojnih drugih razgovarali su o izazovima poslovanja u uvjetima sve "bržeg" i povezanijeg svijeta. U više navrata čulo se da klijenti sve češće od IBM-a traže rješenja za poboljšanje poslovanja koje je ugroženo zbog sve veće složenosti i neučinkovitosti njihovih poslovnih sustava. Iako informacija nikad nije bilo više i nikad u povijesti nisu bile dostupnije, čini se da je upravo to postao problem.
Predviđajuća analitika
Naime, šefovi nekih od najvećih svjetskih kompanija sve su svjesniji rizika donošenja štetnih odluka temeljenih na lošoj analizi podataka. Stoga se naglasak, i više nego prije, treba staviti na (predviđajuću) analitiku. U IBM-u su, tvrde, to shvatili na vrijeme i u posljednjih nekoliko godina uložili milijarde eura u razvijanje alata za "pametniji biznis".
– Koncept "smart businessa" naš je odgovor na činjenicu da su mnogi sustavi postali manje učinkoviti. Za neke sustave jednostavno više ne vrijede pravila koja su vrijedila prije. Ako odluke donosite na temelju pogrešnih podataka, one će se sasvim sigurno pokazati pogrešnima. Osim toga, koji je smisao skupljanja podataka ako ih ne analizirate? – kaže Mike Rhodin, stariji potpredsjednik IBM-a. Kao primjer navodi sustav za koji se nakon pomne analize utvrdilo da bi se više energije moglo uštedjeti racionalizacijom postojećeg sustava nego uvođenjem "zelene energije".
– To, naravno, ne znači da ne treba ulagati u zelenu energiju. Naravno da treba. To govorim zato da vam skrenem pozornost na to koliko je analiza podataka važna pri donošenju poslovnih odluka – kaže Rhodin.
O važnosti adekvatnog analiziranja podataka govorili su i drugi. "Ustanovili smo da organizacije i tvrtke koje vode u analitici ostvaruju tri puta bolje rezultate od onih koje o tome tek počinju ozbiljno voditi računa", tvrde u IBM-u.
Stoga u IBM-u predviđaju da će najveći pomaci u biznisu, društvu i znanosti u idućih nekoliko desetljeća doći iz uvida stečenih stalnim analiziranjem podataka u realnom vremenu. U IBM-u tvrde da nova analitička znanost mora biti temelj svakog promišljanja lidera, jer, za razliku od vremena koje teče linearno, količina podataka danas raste eksponencijalno, i u svom opsegu i u svojoj složenosti. Tu tvrdnju potkrepljuju podatkom da Nizozemske željeznice, nakon što su uvele sustav "pametnog biznisa", godišnje uštede čak 20 milijuna eura.
Blackberryji za policiju?
Primjer kako ne treba raditi stiže iz Baltimorea, gdje je grad potrošio nekoliko milijuna dolara i blackberryjima opskrbio sve policajce. Nakon nekog vremena, policajci su se njima prestali koristiti. Rekli su da im te silne informacije koje nisu ni selektirane ni analizirane samo otežavaju i usporavaju posao. Policajci tvrde da su prije novih telefona znali više. "U pametnom svijetu podaci su skriveni u podacima", zaključuju u IBM-u.