SVAKI DRUGI SA ZG TABLICAMA

U 2021. prodano 25% više auta: Ovo je najprodavanija marka

Foto: Dubravka Petric/PIXSELL
Osijek: Nedjeljni sajam automobila
Foto: Dubravka Petric/PIXSELL
Osijek: Nedjeljni sajam automobila
Foto: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL
Čakovec: Prijevoz novih automobila
08.01.2022.
u 18:44
Za razliku od preklani kad je pandemija prepolovila tržište, lani je veći problem na tržištu novih automobila nastao zbog nestašice mikročipova, zbog čega će isporuke kasniti i 2022.
Pogledaj originalni članak

Bez obzira na probleme s isporukama novih automobila zbog globalne nestašice mikročipova koje su nas pratile u drugoj polovici 2021. godine, u Hrvatskoj je lani registrirano 45.289 novih vozila, što je 25,5% više nego u pandemijskoj 2020. godini (36.084), pokazuju podaci Promocije plus.

Rast tržišta ohrabruje, no ipak je to daleko lošiji rezultat, za 17.649 auta manje od pretpandemijske 2019. godine kada je u Hrvatskoj registrirano 62.938 novih automobila.

Raste broj EV automobila

Najprodavanija marka vozila u Hrvatskoj i dalje je Volkswagen čijih je automobila u Hrvatskoj lani registrirano 5783, što je udio od 12,7 posto u ukupnom tržištu. Odmah iza VW-a još je jedan predstavnik VW grupacije – Škoda s 4571 registracija, slijede Opel s 3602 registracije, Kia s 3226 prodanih automobila, Dacia (3010), Renault (2907), Hyundai, Suzuki, Peugeot, Toyota... Od luksuznih marki najtraženiji je i dalje Audi s 1420 registracija u 2021., drugi je BMW s 1130 prodanih auta, a treći Mercedes s 1065 registracija.

Najveći skok u odnosu na prošlu godinu pripada proizvođaču električnih automobila Tesla Motorsu, lani su u Hrvatskoj registrirane 234 Tesle u odnosu na 2020. kada je registrirano samo 35 električnih vozila ovog američkog proizvođača. No Tesla nije najprodavanija marka električnih automobila u Hrvatskoj jer je u 2021. registrirano 466 Renault automobila na struju, najviše Twinga Z.E. i modela Zoe. Treći je Volkswagen sa 172 EV registracije pa slijede Škoda i Hyundai.

Općenito se nastavlja trend kupovanja više automobila na struju, lani su registrirana 1373, što čini 3% udjela u ukupnoj prodaji, u odnosu na 2020. kada ih prodano 539 (1,5% udjela). Dakako, većina električnih automobila kupljena je uz državne potpore od 70.000 kuna po automobilu. Elektrifikacija je vidljiva i prema broju hibridnih automobila kojih je lani bilo 7068, što je čak 15,6% udjela, no treba uzeti u obzir da je među njima najviše takozvanih “blagih hibrida”, koji imaju mali elektromotor koji blago pomaže glavnom benzinskom ili dizelskom motoru.

U 2021. registrirano je i 1997 automobila na plinski pogon (udio od 4,4%), od toga 1838 Dacia.I dalje se nastavlja snažan trend porasta benzinskih motora u odnosu na dizelaše. Lani je tako od ukupnog broja registriranih automobila registrirano 24.100 benzinaca što čini udio od 53,2 posto, dok se konstantno smanjuje udio dizelaša kojih je lani registrirano 10.751, što je udio od 23,7 posto. Još do prije nekoliko godina, danas zbog ekologije sve neprihvatljiviji dizelski motori bili su daleko najprodavaniji pogonski sklop u novim automobilima.

Ali dizelaši u Hrvatskoj zbog ovoga neće brzo nestati. Naprotiv, dizelski motori još su uvijek daleko najtraženiji kao rabljeni automobili iz unosa, a od 2020. po prvi put je u Hrvatskoj ukupno više registriranih dizelskih automobila nego benzinaca tako da se kod nas “ekološka revolucija” neće baš dogoditi preko noći.

Nakon višegodišnje dominacije Škode Octavije kao najprodavanijeg novog modela automobila u Hrvatskoj, lani je češku limuzinu s trona izbacila Opel Corsa. Time se Opel nakon vrlo loše 2020. kada su prodali ukupno samo 1677 automobila u Hrvatskoj, vratio na velika vrata među najtraženije marke i modele. Corsi je lani registriran 1871 primjerak, što je samo 16 komada više nego Škoda Octavia (1855). Otegotna okolnost za Škodu su svakako bili veliki problemi s isporukama vozila pa je u jednom trenutku lani rok isporuke bio do 350 dana. No i svi su drugi proizvođači imali sličnih problema, a prema najavama, tako će biti i u prvoj polovici iduće godine.

Čak četiri Ferrarija

Treći najtraženiji model novog automobila u Hrvatskoj lani je bila Dacia Duster s 1679 registracija, pa slijede VW T-Cross s 1416 prodanih primjeraka, Dacia Sandero (1252), VW T-Roc (1116), Renault Clio, Hyundai Tucson, Suzuki Vitara, Kia Stonic, Opel Crossland, VW Golf, VW Polo, Škoda Kamiq...

U 2021. godini u Hrvatskoj je prodano i četiri Ferrarija (2020. samo jedan), po dva Lamborghinija i Bentleya, dok je prodaja rasla i Porscheu koji je u 2021. prodao 190 automobila u odnosu na 137 godinu ranije. 

>> VIDEO Veliki rast: U 2021. prodano više Tesla nego što je proizvedeno

 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.