COMBIS

U 48 sati omogućili rad od kuće za tisuće zaposlenika

U 48 sati omogućili rad od kuće za tisuće zaposlenika
28.05.2020.
u 08:29
Mate Grbavac voditelj Odsjeka za IP rješenja za podatkovne centre u Combisu govori nam kako je došlo do stvaranja novog, “korona-tech” rješenja, kojim je u samo dva dana omogućen rad na daljinu tisućama zaposlenika
Pogledaj originalni članak

Tijekom  COVID-19 krize mnoge tvrtke na našem tržištu suočile su se s problemom udaljenog rada djelatnika od kuće, pogotovo u slučaju kada djelatnici nemaju službeno prijenosno računalo.U trenutku kada su uvedene mjere ograničenog kretanja zaposlenici više nisu mogli dolaziti na posao, no poslovanje se nekako moralo nastaviti.

Mate Grbavac, voditelj Odsjeka za IP rješenja za podatkovne centre u Combisu, kazao nam je kako su u jeku epidemije COVID-19 osmislili novo rješenje za novonastali izazov, i to u rekordnom roku za jedno IT rješenje.

Kako je došlo do stvaranja novog, možemo ga nazvati korona-tech rješenja?

Sve je krenulo upitom jedne naše velike kompanije koja ima više tisuća zaposlenika. Njihova potreba bila je jednostavna: osigurati djelatnicima pristup njihovim računalima u kompaniji s kućnog laptopa na jednostavan i siguran, a k tome na financijski prihvatljiv način (nije postojao budžet za nabavu nekoliko tisuća prijenosnih računala). Sve je, naravno, bilo potrebno implementirati u najkraćem mogućem roku.

Većina ljudi danas kod kuće posjeduje privatno stolno ili prijenosno računalo, tablet ili sl., no kako ih povezati na računala u kompaniji, što su najveći izazovi?

Za udaljeni pristup danas najčešće koristimo različite VPN (engl. Virtual Private Network) tehnologije koje su u manjoj ili većoj mjeri sigurne, ali mogu biti prilično komplicirane za korištenje na kućnim računalima. Ljudi kod kuće koriste različita računala, s različitim operativnim sustavima, različito podešena i često puta VPN rješenja na takvim računalima ne rade kako treba te ih korisnici ne mogu postaviti bez podrške IT odjela. A prilično je teško, pogotovo u jeku izvanredne situacije, osigurati IT podršku za tisuću ili više problematičnih privatnih računala.

Od čega ste počeli?

Shvatili smo da ćemo od već postojećih rješenja na tržištu teško naći neko koje će zadovoljiti sve zahtjeve koje pred nas stavlja ovakva jedna izvanredna situacija. Rješenja koja su bila funkcionalno donekle odgovarajuća možda su bila u ovom trenutku preskupa i prekompleksna, dok bi njihova realizacija podrazumijevala više tjedana ili mjeseci. Naravno, idući korak bio nam je da sami pokušamo smisliti rješenje. Srećom, već smo razvili izuzetno intuitivno i inteligentno rješenje za udaljeni pristup što se pokazalo kao savršena baza za dalje.

Kako je to izgledalo i koliko je trajalo?

Vodili smo se isključivo korisničkim zahtjevima: jednostavno, sigurno i povoljno. Zato je rješenje bazirano na tehnologiji otvorenog kôda (engl. open source). Nakon dva cjelodnevna rada našeg stručnog tima, ARA, naša postojeća aplikacija za automatizaciju procedura udaljenog pristupa dobila je mlađu sestru – ARA-u RD (ARA remote desktop). Riječ je o rješenju koje tvrtkama i organizacijama omogućuje pristup do službenih računala koja se nalaze u prostorima tvrtke s kućnih računala djelatnika tvrtke. Pritom, zaposlenici ne trebaju instalirati nikakav dodatni VPN softver ili sl., dovoljno je da posjeduju računalo s pristupom internetu i noviji internet preglednik.

Kako to točno izgleda, kako se pristupa s kućnog na službeno računalo?

Korištenje aplikacije ne može biti jednostavnije. Korisnik (djelatnik tvrtke) u internet preglednik upiše adresu aplikacije (npr. https://ostanidoma.combis.hr), preglednik će prikazati web-stranicu u koju korisnik upisuje svoje korisničko ime i lozinku koje i inače koristi prilikom pristupa na službeno računalo kada radi na radnom mjestu. Nakon toga aplikacija u pregledniku prikazuje korisniku radnu površinu računala u tvrtki te korisnik sa svojeg kućnog računala obavlja posao na službenom računalu doslovno kao da sjedi za tim računalom u uredu.

Kako su riješeni sigurnosni izazovi?

Prilikom implementacije aplikacije i tijekom kasnijeg rada administratori imaju mogućnost pojedinim ili svim korisnicima onemogućiti kopiranje datoteka i mapiranje podatkovnih diskova između privatnog i službenog računala tako da korisnik ne može slučajno ili namjerno prenijeti zaraženu datoteku s privatnog na službeno računalo ili pak prebaciti neki povjerljivi dokument sa službenog na privatno računalo. Također mogu se onemogućiti i mapiranja pisača kako korisnici ne bi mogli ispisivati službene dokumente i sl.

Dodatna razina sigurnosti postignuta je implementacijom web aplikativnog vatrozida koji, uz uobičajene sigurnosne funkcionalnosti, omogućuje i pristup aplikaciji isključivo iz Hrvatske čime je znatno smanjena vjerojatnost hakerskih napada na sustav.

Je li nužno koristiti isključivo laptop?

Kako razmišljamo o mobilnosti u radu, razmišljali smo i o tom dijelu. Za rad se može koristiti tablet, mobitel ili sl. Aplikacija je neovisna o platformi (operativni sustav, proizvođač i sl.) koju korisnik privatno koristi. I važno za spomenuti – ova aplikacija ne zahtijeva instalaciju nikakvog dodatnog softvera na službenim računalima u tvrtki. Ovdje možemo napomenuti da identitet korisnika, uz korisničko ime i lozinku, po potrebi možemo dodatno potvrditi SMS porukom, potvrdom na mobilnom uređaju, tokenom ili korištenjem nekog drugog sustava za višefaktorsku autentikaciju.

Kako izgleda implementacija ARA-RD aplikacije?

Aplikacija je potpuno virtualizirana te može biti implementirana u podatkovnom centru tvrtke ili u oblaku (cloudu). Sama implementacija rješenja traje dva radna dana te za organizaciju ne predstavlja kapitalni trošak, odnosno organizacija plaća mjesečno korištenje aplikacije. Kada prođe potreba za korištenjem aplikacije, korisnik aplikaciju briše iz sustava, a trošak nestaje.•

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar KimberlyQW82
KimberlyQW82
01:09 30.05.2020.

w​​w​​w​​.​​l​​o​v​e​​x​​x​​.​​c​​l​​u​b