Prvih 400 radnika uselilo se u Rimac Kampus, veliku tvornicu, razvojni centar i novo sjedište Rimac Grupe, koji se prostire na 75.000 m2 u Kerestincu blizu Zagreba. Imali smo priliku prošetati pogonima u kojima se proizvode Rimac Nevera, razvijaju i proizvode komponente i prototipovi Bugattijevih modela, čiji se serijski modeli zbog tradicije sklapaju u Francuskoj, kao i napredni sustavi električnih pogona i baterijski sustavi za druge proizvođače automobila.
Tako je završena prva faza projekta u koji je kompanija uložila 120 milijuna eura vlastitog novca, a ukupna planirana investicija u Kampus je više od 300 milijuna eura. Kad se sve završi, u njemu će raditi 2500 zaposlenika. Izgleda impresivno, no velebne proizvodne hale već su sada premale za oko 2500 radnika, pa će Rimac grupa ostati na više dosadašnjih lokacija u Hrvatskoj, kao i u nekoliko ureda diljem svijeta.
Tvornica se sastoji od nekoliko dijelova, u jednom je pogon za proizvodnju najbržeg električnog automobila na svijetu Rimac Nevere i razvoj te izrada prototipova Bugattijevih modela. No značajan dio Rimac Kampusa zauzima projekt s njemačkim BMW-om, najveći serijski projekt Rimac Technologyja. U gradnji je nova proizvodna linija na kojoj će se proizvoditi baterijski sustavi za buduće BMW modele. Linija će se sastojati od dva dijela, proizvodnje modula i proizvodnje paketa, a ukupan trošak proizvodne linije prelazi 100 milijuna eura. Osim proizvodne linije za BMW, Kampus će biti lokacija za proizvodnju baterijskih sustava za još dva projekta za europske proizvođače automobila. Pogoni su visokotehnološki, a imat će više od 80 robotskih ruku.
– Kampus smo počeli graditi kad smo imali 400 zaposlenika, a danas nas je sa svim tvrtkama zajedno gotovo 2500. Kampus je već premali, pa smo već kupili dva zemljišta, također u Svetoj Nedelji, u Stupniku i Kalinovici, gdje ćemo se širiti. U Rimac Technologyju trenutno imamo ugovorene poslove vrijedne 2,9 milijardi eura, a dodatne projekte u pregovorima također vrijedne oko 3 milijarde eura. Radimo s nekim od vodećih proizvođača automobila, poput BMW-a, Porschea, Hyundaija. Rimac Technology u svojim je počecima razvijao i proizvodio tehnologiju za male, ograničene serije automobila, no sada je ušao u fazu velikoserijske proizvodnje. S druge strane, u Bugatti Rimcu radimo na razvoju nekih od najnaprednijih automobila današnjice. Imamo prodanih hiperautomobila u vrijednosti od 2 milijarde eura, čija proizvodnja već traje ili će uskoro početi. Do danas smo prodali 39 Nevera, a svih 250 Bugatti Tourbillona rasprodano je u samo dva mjeseca – rekao je Mate Rimac.
VEZANI ČLANCI:
Uz predstavljanje tvornice, predstavljena je i nova, još snažnija izvedba Nevere R. S još atraktivnijim dizajnom, Nevera R razvija dodatnih 200 KS i s ukupno 2107 KS najsnažniji je serijski auto na svijetu. Dok šetamo proizvodnim pogonima u kojima se radi dizajn Bugattija, kompletan razvoj i proizvodnja komponenti i prototipova novog Bugatti Tourbillona, superautomobila koji košta 3,8 milijuna eura, Mate Rimac nam objašnjava važnost Nevere za njihovo poslovanje.
– Bez Nevere ne bismo imali priliku proizvoditi Bugatti i, primjerice, postati partner BMW-u u proizvodnji baterijskih sustava za njihove automobile, koji se proizvode samo u njihovim tvornicama i kod nas. Ponosim se time što smo postigli, no idemo u daljnji rast poslovanja – rekao je Rimac te kazao kako je odlično što se donosi zakonski okvir o uporabi robotaksija u Hrvatskoj.
Projekt robotaksija razvija tvrtka kći Rimac Grupe, sustavi se već testiraju na cestama, a prvi potpuno testovi autonomnih sustava kreću 2026. godine.
FOTO Zavirite u Rimčev kampus i pogledajte novi model Nevere